Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samleie første gang, strengen røyk.

Gjest Gjest 16

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 16

Jeg hadde idag mitt første samleie.

Det var godt så lenge det varte, jeg kom ikke så den saken var grei men det kom blod, fikk helt noia når jeg så det.

Første jeg tenkte var at hun kanskje hadde mensen men jeg visste at hun hadde det forrige uke og hun hadde det ikke lenger.

Så da så jeg ned og så at det var jeg som blødde, så litt nærmere og så at det kom ifra strengen som holder forhuden.

Mitt spørsmål er da, er dette normalt første gang eller er det noe galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe stress. Har gjort det samme selv. Ville kanskje gått til lege og fått snittet den opp skikkelig i steden for å gjøre som meg...ikkke gå til lege og ha problemer med at den røk opp igjen et par ganger. Uansett så blir det bra til slutt, ble det hvertfall med meg.

Lenke til kommentar

Koster ikke mer enn vanlig egenandel uansett hva du gjør hos legen, er vel rundt 150kr. Tar vel rundt 2 uker å gro også må sting fjernes.

Nå har ikke jeg gjort dette selv, men strengen under tunga er omtrent det samme, som jeg fjerna for noen år siden.

Lenke til kommentar

Fetteren min gjekk til legen fordi strengen var så stram for 1 og eit halvt år sidan. Det var rett før han skulle reise til syden, men han gjorde det der og då, i staden for å stå lenge på venteliste.

Når legen var ferdig sa han "Du må ikkje bruke den til noko som helst på 8-9 dagar, du må passe på og ikkje få urin i såret, og du kan ikkje bade i saltvatn på 8 dagar."

Så då måtte han ligge å sole seg heile første veka der nede :p

Så måtte han fjerne stinga på sjukehus der nede.

Nå har ikke jeg gjort dette selv, men strengen under tunga er omtrent det samme, som jeg fjerna for noen år siden.

Berre eit lite spørsmål: Er det ikkje den som holder tunga så den ikkje detter bak i halsen då?

Lenke til kommentar

Hei. Om du er 16 eller mer kan du nekte at dine foreldre får vite noe som helst, det eneste som behøves er en lege, alternativer du har i første omgang er lokale helsetjenester for barn og unge (for eksempel skolens "helsesøster") eller din fastlege, de kan eventuelt veilede deg videre til andre leger om nødvendig.

Kilde for rettighet:

Rett til medvirkning og informasjon

En viktig rettighet er din rett til å få vite hva som skjer. Dette er kanskje det punktet hvor helsepersonell er dårligst og hvor du kan ha nytte av å stå på din rett.

Du har rett til:

- Å få vite hva som feiler deg og hvilken behandling du får eller skal få. Du har rett til å få vite om behandlingsalternativer, hvor lenge behandlingen varer og mulige bivirkninger.

- Å få en forklaring på hva din diagnose innebærer.

- Å få si din mening om hvilken behandling som bør gis. Imidlertid er det legen som skal bestemme dette og avgjøre om behandlingen er forsvarlig.

- Å ha med deg andre under undersøkelse eller behandling. Du kan også bestemme at andre enn helsepersonell som gir behandlingen ikke skal delta (for eksempel studenter).

Pårørende har ikke rett til informasjon med mindre du samtykker til det.

Barn skal også informeres, men denne informasjonen må tilpasses barnets evner. Foreldre skal informeres hvis barnet er under 16 år. Imidlertid skal barnas mening høres, og hvis et barn mellom 12 og 16 år ikke ønsker at foreldrene skal informeres om alt skal helsepersonell ta hensyn til det. Legen må vurdere om ditt ønske er hensiktsmessig eller om det må fravikes av spesielle grunner.

--> Flere rettigheter innen helsesektoren

Lenke til kommentar
Berre eit lite spørsmål: Er det ikkje den som holder tunga så den ikkje detter bak i halsen då?

Som en annen sa, bare en myte, kanskje det var sånn før for mange millioner år siden.

Jeg hadde litt taleproblemer pga. det og kunne nesten ikke gjeipe over leppa eller ta tunga opp i ganen.

Lenke til kommentar

Gjentar dette, hvis du ikke fikk med deg det:P

"I de tilfellene hvor denne strengen alltid ryker og gir masse plager, kan en kirurg kutte den, men IKKE prøv på dette selv. Jeg har sett eksempler på slike "egen-operasjoner", og det blir svært grisete og mye blod og en ganske fortvilet eier av streng/penis."

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 16

Da skal jeg få pratet med fastlegen min idag for å få ordnet en slik operasjon, men lurer fortsatt på hvordan jeg skal få gjort det uten at foreldrene mine merker det. Er "litt" flaut å si hvorfor...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...