kilik Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Godt poeng, 720p og 30 fps bør nok være mulig ja. Men greia er at Crysis er primært laget for PC, så de må nok "cut some corners". Særlig de store RAM-krevende områder kan bli et problem. EDIT: Tydelig at de har optimisert motoren kraftig siden Crysis. Fra Gamespot: "This year's engine will be shown for the first time running on multiple hardware platforms such as the PS3 and Xbox 360 to a select audience," the company said in a statement. While general attendees may not be able to get a peek at the console editions of the engine, Crytek will be showing off the fully optimized engine's performance on a budget PC that could be put together for about $600 [ca. 3200 kroner]. Endret 30. januar 2008 av kilik Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 * To-kjerne CPU 2.6 GHz Intel Pentium D eller AMD Athlon 64 X2 3800+ (Intel Core 2 Duo 2.2 GHz eller AMD Athlon 64 X2 4400+ eller bedre anbefales) * 2GB RAM (3GB anbefales) * Skjermkort med 256MB (512MB anbefales) og DirectX 10.0 eller DirectX 9 med Shader Model 3.0 eller høyere * 12GB harddiskplass * Lydkort som støtter DX9 eller 10 Over ser dere kravene til Assassins creed på pc. Noe som illusterer ganske tydelig hvilken pc hw som kreves for å kjøre grafisk krevende konsollspill. Nå kan man selvfølgelig kjører spillet i høyere oppløsning og mer AA på pc, men spillet vil nok ikke se sinnsykt mye bedre ut. Så at Crysis kan kjøres på ps3 og xbox 360 i 1280*720 er ikke usannsynlig. Kan være snakk om en elendig port. Med 3GB anbefalt minne kan det virke som dem ikke har tatt seg bryet med å optimalisere mot streaming men laster istedet hele spill verden i minnet. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 ja, men det er crysis som bruker det Om Crysis bruker CryENGINE(2?) har da ingenting med at Crytek lager CryENGINE2 til konsoll.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Nå var det vel heller ikke snakk om Crysis som skulle vises frem men CryEngien 2, altså selve motoren. Unreal motoren kan vise andre ting på konsoll (noe den har gjort) enn det vi har sett på PC. Så ikke vits å henge seg opp i selve spillet Crysis ettersom det ikke er det de skal vise frem heller. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dette handler vel også om Far Cry 2, som kommer på PC samt X360 og PS3. Så vidt jeg vet skal FC2 bruke CryENGINE2. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nei, Far Cry 2 har ingenting med CryEngine og CryTek å gjøre. Det kjører på en ny multiplattform-engine laget av Ubisoft. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Dunia heter engingen FarCry 2 skal bruke, og den ser mer heftigere ut en CryEngine synes jeg da... Link til en artikkel hos spillmagasinet "SM: Vil det være noen forskjell på PC-utgaven og konsollversjonene? AA: Nei, de vil være prikk like." Lite utdrag fra en artikkel fra spillmagasinet sitt intervju med art directror Alexandre Amancio fra Ubisoft Kan være det ikke blir noe særlig store forskjeller når spillet kommer Jeg tror faktisk kansje att FarCry 2 vil se flottere ut enn Crysis "viss" det kommer til konsoller! Endret 31. januar 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Fra cry 2 = lage av Ubisoft Ubisoft = EA taktikk Ubisoft sier = De blir like Sannheten er = De blir det slettes ikke Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ja, men det er crysis som bruker det Om Crysis bruker CryENGINE(2?) har da ingenting med at Crytek lager CryENGINE2 til konsoll.. Selvfølgelig har det det. [...]The latest rumor, for those that don't remember, was that a port of Crysis was headed to the 360 this November. Said rumor was denied by EA the following day. Considering Crysis is currently the only game that actually runs on CryENGINE 2, and that CryENGINE 2 is now running on 360s, we're going to reassert our theory that someone is porting it to 360. Call us crazy. http://www.xbox360fanboy.com/2008/01/29/cr...-on-360-at-gdc/ Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeij! Enda flere skytespill! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeij! Enda flere skytespill! Jeij, enda ett idiot innlegg. Kanskje andre ønsker flere skytespill? Uansett så ser jeg fram til å få se en video av dette, bare for å se hvor bra de har fått motoren til å kjøre på Ps3 og xbox 360. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeij! Enda flere skytespill! Jeij, enda ett idiot innlegg. Kanskje andre ønsker flere skytespill? Ja, jeg gjør. Jeg elsker shooters Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeij! Enda flere skytespill! Jeij, enda ett idiot innlegg. Kanskje andre ønsker flere skytespill? Ja, jeg gjør. Jeg elsker shooters Haha, burn på UrgeLol! Lenke til kommentar
JorgenDaDJ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jo flere shooters jo bedre, men crysis trenger jeg ikke, mer lyst på Far Cry. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 The on thread to rule... this one out. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=903614 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Selvfølgelig har det det. [...]The latest rumor, for those that don't remember, was that a port of Crysis was headed to the 360 this November. Said rumor was denied by EA the following day. Considering Crysis is currently the only game that actually runs on CryENGINE 2, and that CryENGINE 2 is now running on 360s, we're going to reassert our theory that someone is porting it to 360. Call us crazy. http://www.xbox360fanboy.com/2008/01/29/cr...-on-360-at-gdc/ Det er nå ikke slikt at siden Crysis er det eneste spillet ute i dag som bruker CryENGINE 2 er det ikke mulig at dem jobber med en variasjon av Crysis eller et helt annet spill basert på denne motoren. Men for å redigere litt på innlegget til Bjohansen: Om Crysis bruker CryENGINE2 har ikke nødvendigsvis noe med at Crytek lager CryENGINE2 til konsoll.. Endret 31. januar 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå