Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"beste" alkoholalternativ med minst kalorier?

mssunshine

Anbefalte innlegg

Hei! De fleste av vennene mine vil ha meg med ut på byen minst 2 ganger i uken, men jeg bekymrer meg for kaloriene jeg da slurper i meg. Jeg pleier å drikke en veldig tørr hvitvin, fordi jeg har hørt at det inneholder mindre sukker/kalorier, men jeg føler likevel at jeg stadig legger på meg etter å ha vært ute på byen.. :S er 166 cm, veier 62 kg.. og jeg vil derfor unngå så mange kalorier som mulig.. håper at noen der ute kan komme med forslag til litt "bedre" alternativer? Jeg kan ikke kutte helt ut drikkingen, så det er ikke vits i å foreslå det :p

Endret av mssunshine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la oss sette noen forutsetninge her - det som er interessant er slik jeg forstår deg hva som har minst kalorier i forhold til alkoholprosent (svaret mitt baserer seg i alle fall på denne forutsetningen)

"problemet" blir da at drikkealkohol (etanol) i seg selv har svært mange kalorier. faktisk 31.1 MJ/kg - dvs 7428107,3851308 cal/kg evt 7428 kcal per kilo.

spørsmålet blir da hva du nyter sammen med den rene etanolen. vin inneholder sukker, rusbrus inneholder masse sukker, øl inneholder stivelse og sukker.

det beste man kan drikke hvis formålet er å bli mest mulig beruset på færrest mulig kalorier blir da ren alkohol - evt ren alkohol tynnet med vann som vodka stort sett er.

Lenke til kommentar

jeg ville nok heller ha tatt meg en løpetur eller lignende hvis jeg var redd for å gå opp i vekt. mener det er viktigere å spise og drikke det man har lyst på og heller ta seg en tur for å forbrenne litt i stedet.

men gjør endelig det før du drikker. ikke mens, eller like etter :)

og velkommen til forumet forresten!

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...