TheRealL Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hei, Jeg har et lite problem med en av mine bestevenner, han har forandret set alt for mye siden jeg begynte og kjenne han i 4. Klasse (Går i 10ende nå), I 4. Klasse ble han mobbet men jeg sto opp for han så det ble det slutt på, han begynte og trene og er nå en av de sterkeste, Selvfølgelig er det ikke et problem at han trener og blir sterk. Nå har det set slik at han har rotet seg bort i masse skit, Han røyker og snuser og sier hele tia (Sagt siden 8. Da han stimrøyka som f***) men han gjør det aldri. Han drikker nesten hver fredag og har prøvd div. Narkotika. Han kommer for sent til timen fordi en og annen jente skal ”Snakke med han”, Det har endt med at han har fått la meg se...rundt 4 forseint annmerkinger hver dag nå så om han får mange fler blir han utvist, og må kansje gå 10ende på nytt.... Og nå begynner han til og med å gi faen i vennene som han har hatt siden 4. Klasse og er heller med venner av samme klasse (Som røyker, drikker, snuser etc. Vist dere forstår, Drikker litt selv og men bare en og annen gang, kansje 1 gang hver 3. Måned). Har et veldig godt eksempel og det er at han nå har havnet på sykehus IGJEN (Les hva jeg mener med IGJEN senere i posten) og alle kan besøke han bortsett fra person X, Altså Person A,B,C,E osv. Kan besøke men han ene får ikke lov selv om han er like god venn om ikke bedre en A,B,C og E. Dette blir selvfølgelig han VELDIG iritert over og tbh jeg forstår han. Og nå til hvorfor jeg sa IGJEN med sykehus i sta, jo det har seg slik at lærerene kjefter på denne personen ofte siden han ikke deltar i timen om han i det hele tatt gidder og komme til timen. Han gjør heller ikke leksene sine og han går i 10ende med et gjennomsnitt på 2,5! Med de karakterene ser alle at han ikke blir no serlig i livet sitt.... Men tilbake til poenget han kommer hele tia på sykehuset\legevakta fordi han HELE j*vla tia skader seg, Han har slått knokene i veggen sikker 8 ganger så de er nesten helt knust. Og han er på sykehuset nå med skada hofter eller noe, han kan ivertfall ikke gå. Dette er noe jeg og alle andre som kjenner han blir SYKT iritert over og vi synes han burde slutte med det. Så nå som dere (som gidder) har lest det som jeg har sagt er mine spørsmål følgende: Er det noe sangs for at denne personen har en fremtid? Er det mulig og få han til og slutte med røyk \ snus? Hvordan få han vek fra ”Narkotika Helvete” Hvordan få han til og være aktiv på skolen? Hvordan få han til og bli mer positiv til alle sine venner istede for bare noen få av dem, med tanke på at han ble mobbet og ikke hadde noen i 1.-4. Klasse? Endret 29. januar 2008 av Surmoth Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 drit i røyken drit i snusen og drit i alkoholen få ham av Narkotikaen! det er det viktigste, hvis det går og dere kan få til å rå gjort noe med skolen også, er jo det kjempebra, men hvis ikke, drit i skolen også. jeg tror det aller viktigste er at dere som er vennene hans stiller opp for ham, ikke vær redd for å søke hjelp fra voksne heller f.eks helsesøster har taushetsplikt, men er litt usikker på hvordan det funker overnfor foreldrene i ekstreme tilfeller så det bør dere kansje undersøke før dere kommer med navn. hvordan er foreldrene hans? er det noe hjelp å få der? hvis ikke er han heldigvis ung nok fortsatt til at det kan ha noe for seg å koble inn barnevernet lykke til Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Han har arvet det "Orker ikke gjøre noe på skolen" genet av morra, og derfor blir morra utrolig lett forbanna på han, fordi hun ikke kom in på de skolene hun ville og ønsker det beste for sønnen sin, som også gir faen i skolen nå. Faren gir egentlig litt faen og de drar ofte og fester (Morra og Faren). Også har han bare PRØVD narkotika, han bruker det ikke fast, (Prøvd: Hash(x3), Extacy og Marihuana), Er vel værre med Snusen som han bruker i timen og røykinga hans egentlig der. Lenke til kommentar
verbatiim Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 NEI! Å snuse / røyke i timen er ikke verre enn å ta extacy. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Han gjorde det en gang og han synes det smakte dritt, EN....ikke mer... ---- Selvfølgelig kan jo være noe han bare sier med tanke på at jeg aldri var der når han gjorde det selv om han sier til alle at han har gjort det o.l, Han er på en måte en Wannabe Gangster som liker og havne i trøbbel. Endret 29. januar 2008 av Surmoth Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Han er for ung til å forstå konsekvensene av det livet han prøver å leve. Her trengs det faktisk at voksne griper inn, setter noen rammer og sørger for at de blir holdt. Selv om han nok blir forbanna og tror at de prøver å ødelegge livet hans. Ta kontakt med rådgiver på skolen, om dere ikke har en helsesøster som er enkel å få tak i (min erfaring er at rådgiver kanskje er like enkelt). Grunnen til at jeg foreslår det, er fordi det er antakeligvis enklere for en rådgiver å gå til foreldrene - istedet for klassekamerater som kanskje bare blir avfeid når de kommer på døra og melder sin bekymring.. Å være avhengig av snus/røyk gjør deg ikke til et dårlig menneske sånn i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Heh ja for du tror ikke det er prøvd? Han gir faen i de han =\, Morra kommer kl 4, Vi slutter kl 2 og han SKAL gjøre lekser når han kommer hjem Mor: Har du gjort leksene? Person X: Nei (*Verbal slåsskamp om viktigheten med lekser*) Også er det "Du må være hjemme feks 21:00!", Han sier bare "Jada" men han kommer som regel flere timer etter det og ender opp med Husarrest, som han også gir faen i.... Lenke til kommentar
Deliverium Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Litt tidlig med hasjen for han ja, men det er ikke så farlig. Ecstasy derimot, få han unna den dritten der. Har ikke prøvd det, men det er farlig. Mange i første her jeg går som røyker hasj, og det ekke så farlig, har prøvd endel sjæl og er bedre enn å drikke. Så ikke bekymr deg, hold han unna kjemisk dop og få han til å gjennomføre tiende Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis foreldrene ikke klarer å ta tak i det selv, så ta kontakt med et kontor som jobber med dette. Husker ikke hva det heter i farta, men f. eks familievernkontoret i kommunen der dere bor skal kunne hjelpe med sånt. Det er tydeligvis flere i den familien som sliter litt. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Bare morra, Personen omtalt har dysleksi, men det samma har den 4 år yngre søstra også og hun får ligsom 29\30 poeng feks på prøver, mens han får 15\30 poeng (Hun går i 7ende så der er det prøver med poeng) Kan vel legge til at jeg også var litt som han bortsett fra røyk, snus og narkotika delen, jeg ga faen i skolen jeg å men jeg skjerpa meg og prøver jo hele tia og få han til og bli bedre også men =\ Endret 29. januar 2008 av Surmoth Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Litt tidlig med hasjen for han ja, men det er ikke så farlig. Ecstasy derimot, få han unna den dritten der. Har ikke prøvd det, men det er farlig. Mange i første her jeg går som røyker hasj, og det ekke så farlig, har prøvd endel sjæl og er bedre enn å drikke. Så ikke bekymr deg, hold han unna kjemisk dop og få han til å gjennomføre tiende Haha. Håper du ikke er ferdig med barneskolen. Trist og skremmende når voksne folk ikke skjønner bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå