Jufi Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 jeg må altså ha en EXTRA linje(kobberting) inn til huset for å få SHDSL? Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er antagelig en F.A.Q side hos nextgentel der du sikkert kan lese deg fram til svaret Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 For ordens skyld, da det er en del feiltolkninger ute å går; ADSL kjører over telefonlinjen. Data og tale går over samme kobberpar hjem til deg, splittes så i splitteren til tale og data. Du kan også gjøre dette med VDSL (1 par). (Det finnes også 2 pars VDSL men er ikke så mye/intet kommersielt utstyr for dette). SDSL/SHDSL trenger eget kobberpar og kan ikke benyttes over telefonlinjen. Både ADSL, SDSL, SHDSL og VDSL er full duplex. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
Jufi Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Både ADSL, SDSL, SHDSL og VDSL er full duplex. det er jo ikke det... Full duplex er jo når du kan laste ut og inn uten at det påvirker noen av delene. feks: hvis du laster ned, så går det mye senere hvis du laster ut til noen samtidig med ADSL... eller har jeg missforstått helt? :o Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Både ADSL, SDSL, SHDSL og VDSL er full duplex. det er jo ikke det... Full duplex er jo når du kan laste ut og inn uten at det påvirker noen av delene. feks: hvis du laster ned, så går det mye senere hvis du laster ut til noen samtidig med ADSL... Full duplex betyr at du kan sende og motta samtidigt og det kan du med ADSL, at andre ting påvirker har ingenting med dette begrepet og gjøre. Ta noen søk på google og bli vis. Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Både ADSL, SDSL, SHDSL og VDSL er full duplex. det er jo ikke det... Full duplex er jo når du kan laste ut og inn uten at det påvirker noen av delene. feks: hvis du laster ned, så går det mye senere hvis du laster ut til noen samtidig med ADSL... eller har jeg missforstått helt? :o Ja du har det. Hvis det er noen trøst så er det den feilen alle gjør. Du kan sende og motta samtidig, det er det som er grunnstenen her. Det at det påvirker hverandre som du opplever er pga IP-protokollen og hvordan den fungerer. Hvorfor den gjør det gidder jeg ikke forklare. Som agvg sier; Google. -G.R. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Så hvis jeg bestiller shdsl så vil jeg ha samme påvirkning av trafikken når jeg har folk som laster opp fra meg å jeg laster ned? Lenke til kommentar
president Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Både ADSL, SDSL, SHDSL og VDSL er full duplex. det er jo ikke det... Full duplex er jo når du kan laste ut og inn uten at det påvirker noen av delene. feks: hvis du laster ned, så går det mye senere hvis du laster ut til noen samtidig med ADSL... eller har jeg missforstått helt? :o Du har rett, men drar feil konklusjon. Ja, ADSL har halv duplex, men DETTE gjør ikke at hastighetene opp eller ned påvirkes av hverandre. Det er vel du som drar feil konklusjon, hvis du ikke mente å skrive at ADSL har full duplex, som jo er det korrekte. Som en annen svarte her, full duplex er altså at du kan sende og motta samtidig. At protokollene er laget slik at nedlastingshastigheten i visse tilfeller blir påvirket av opplasting er en annen sak og gjelder uansett xDSL (Men blir i praksis et mindre problem hvis du har veldig bra upload, eg. SHDSL). Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ADSL ER DUPLEX ALTSÅ 2 VEIS KOMUNIKASJON MEN DET BETYR IKKE AT DET ER FULL DUPLEX uten caps Lenke til kommentar
president Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du burde kanskje vite hva du snakker om før du skriver et innlegg med CAPS. Som en annen har sagt allerede; full duplex vil si at du kan sende og motta samtidig. ADSL er full duplex. Hvis du lurer på hva halv duplex er så kan du forestille deg en walkie-talkie: du kan først snakke når motparten er ferdig med å snakke og omvendt. Lenke til kommentar
president Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Legg deg selv. Jeg snakker ikke om en hub (som vel finnes i begge varianter), jeg snakker om ADSL. Jeg vil anbefale deg å sjekke opp litt mer (Det finnes f.eks. tråder på dette forumet) før du gjentar din feilaktige påstand. Du er imidlertid unnskyldt, du er ikke den første som blander kortene her (symmetrisk/asymmetrisk/hel/halv duplex). ADSL er asymmetrisk, full duplex. SHDSL er symmetrisk, full duplex. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ADSL er full duplex. Punktum. Lenke til kommentar
misbruksanvisninga Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg leste dette i en artikkel. "En annen fordel med SDSL er at linjen støtter "Full-Duplex", som betyr at en kan sende og motta informasjon samtidig. Det betyr at en SDSL-linje kan levere langt mer enn hva den lover, sammenlignet med "Half-Duplex"-linjer som ADSL og kabel. " Artikkelen kan leses her: http://www.hardware.no/tester/annet/sdsl/index2.html Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du burde kanskje vite hva du snakker om før du skriver et innlegg med CAPS. Som en annen har sagt allerede; full duplex vil si at du kan sende og motta samtidig. ADSL er full duplex. Hvis du lurer på hva halv duplex er så kan du forestille deg en walkie-talkie: du kan først snakke når motparten er ferdig med å snakke og omvendt. Så vidt jeg vet er definisjonen av Duplex TO VEIS KOMMUNIKASJON rett meg om jeg har feil Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 (endret) e Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
viggo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 (ikke rettet mot noen bestemt, bare hele diskusjonen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå