Jufi Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 sånn som jeg her forstått det, er SHDSL er egen linje som går inn til huset...? Noen som har SHDSL fra Nextgentel? er det bra? går det ann å opp gradere fra ADSL til SHDSL ike enkelt som om du skal ha raskere hastigheter på feks ADSL? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 shdsl er en linje som har like mye upload som download foreksempel 1024/1024 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 SHDSL er på lik linje med ADSL(Gjelder alle xDSL) som benytter seg av telefon kobber tråden som går inn i huset fra før. Så har du ADSL fra NGT og skal bytte til SHDSL så er linja der men du må kanskje bytte router eller noen annen oppgradering hos NGT. Men noe stort noe er det ikke. SHDSL er full duplex og vil gi deg samme hastighet opp og ned(opp 1 megabit ned 1 megabit = 2Mbit) og bedre ping enn ADSL linja di Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 SHDSL er full duplex ADSL er full duplex Lenke til kommentar
voktern Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 ADSL= AsynkronDSL det vil si at med linjen vill ikke yte full hastighet opp og ned om du feks har en upload og en download. SDSL/SHDSL= SymetricHighDSL antaglig det samme som SDSL men har lengre rekkevidde. Her kan du laste opp og ned uten at dette vil gjøre linja tregere. Denne linjen har Full Duplex ADSL har half. Duplex oversatt til norsk er to veis komunikasjon. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har shdsl fra nextgentel, og det er konge Mener å huske at man må ha egen telefonlinje til shdsl-routeren, men eventuell opplegging av en slik er inkludert i etableringsgebyret. Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du kan *ikke* kjøre S(H)DSL over telefonlinjen. Du trenger eget kobberpar til dette. G.R. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du kan *ikke* kjøre S(H)DSL over telefonlinjen. Du trenger eget kobberpar til dette. G.R. Stemmer. Det jeg mente var at telefonlinjen som går i huset har som regel minst et kobber par ledig(siden det er 2 kobber par eller 4 kobber par i nyere installasjoner) og da benytter man seg av denne. Er ikke noen DSL som går på samme kobber par som telefonen Lenke til kommentar
striky Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Er ikke noen DSL som går på samme kobber par som telefonen ADSL går da på samme kobberpar som telefonen det. Bruker en helt annen frekvens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Er ikke noen DSL som går på samme kobber par som telefonen ADSL går da på samme kobberpar som telefonen det. Bruker en helt annen frekvens. Nei det gjør dem ikke men benytter seg av et eget kobber par. Det er minst 2 kobber par i telefonlinjen. Den ene går til telefonen og den andre går til xDSL Så hvis du kutter ut telefonen linjen din kan du sitte igjen med xDSL koblingen din :wink: Og du trenger ikke telefon får å få xDSL men det må være lagt inn kobber par til bygningen Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Her står det litt fakta om shdsl http://www.jara.no/produkter/bredbandsakse...informasjon.pdf shdsl er godt forklart teoretisk Lenke til kommentar
striky Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Er ikke noen DSL som går på samme kobber par som telefonen ADSL går da på samme kobberpar som telefonen det. Bruker en helt annen frekvens. Nei det gjør dem ikke men benytter seg av et eget kobber par. Det er minst 2 kobber par i telefonlinjen. Den ene går til telefonen og den andre går til xDSL Så hvis du kutter ut telefonen linjen din kan du sitte igjen med xDSL koblingen din :wink: Ehem.... Hvorfor står det da på Telenor's sider: Både telefonsamtaler og datatrafikk vil med ADSL gå over samme kobberlinjen. Men de ulike trafikkformene beveger seg på forskjellige frekvenser, slik at de ferdes utforstyrret av hverandre. Det må imidlertid monteres et eget filter ved enden av telefonlinjen, som forteller hvilken del av trafikken som skal til data, og hvilken del som skal til telefon. Dette filteret kalles for en splitter. Jeg har også lest dette andre steder. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ADSL= AsynkronDSL det vil si at med linjen vill ikke yte full hastighet opp og ned om du feks har en upload og en download. SDSL/SHDSL= SymetricHighDSL antaglig det samme som SDSL men har lengre rekkevidde. Her kan du laste opp og ned uten at dette vil gjøre linja tregere. Denne linjen har Full Duplex ADSL har half. Duplex oversatt til norsk er to veis komunikasjon. Helt feil! Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ADSL= AsynkronDSL det vil si at med linjen vill ikke yte full hastighet opp og ned om du feks har en upload og en download. SDSL/SHDSL= SymetricHighDSL antaglig det samme som SDSL men har lengre rekkevidde. Her kan du laste opp og ned uten at dette vil gjøre linja tregere. Denne linjen har Full Duplex ADSL har half. Duplex oversatt til norsk er to veis komunikasjon. Helt feil! du kan jo si meg hva som er helt feil der du da Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ADSL= AsynkronDSL det vil si at med linjen vill ikke yte full hastighet opp og ned om du feks har en upload og en download. SDSL/SHDSL= SymetricHighDSL antaglig det samme som SDSL men har lengre rekkevidde. Her kan du laste opp og ned uten at dette vil gjøre linja tregere. Denne linjen har Full Duplex ADSL har half. Duplex oversatt til norsk er to veis komunikasjon. Helt feil! En begrunnelse hadde vært på sin plass. Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 jeg kan begrunne det selv egentlig men jeg vil helst høre det av han men la gå. ADSL hastigheten ut fra brukeren er ikke den samme som den opp fra brukern den endrer seg ikke om han laster noe ned (min feil sorry var trøtt når jeg skrev det i går) SDSL er samme hastighet ned til brukeren som opp fra brukeren VAR DET DET DU VILL HØRE ELLER TATER Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 det var cen lang diskusjon om dette http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=3...ighlight=duplex Kos deg med litt lesing :wink: Lenke til kommentar
voktern Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Var den ment til meg ? Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Dmpower skrev: Nei det gjør dem ikke men benytter seg av et eget kobber par. Det er minst 2 kobber par i telefonlinjen. Den ene går til telefonen og den andre går til xDSL 'Kremt'. Hvordan forklarer du da at jeg kun bruker ett av kobberparene mine men allikevel har både telefon og adsl - oppkobling? Har hatt Telenor Adsl tidligere, på samme par som telefon (bruker en splitter) og har Adsl NextGenTel akkurat nå (bruker også en splitter, dvs. en såkalt delt-aksess oppkobling). NextGenTel kan også gi kundene det de kaller 'full aksess', dvs. oppkobling uten splitter på et kobberpar dedikert til adsl, men det holder ikke nødvendigvis å bare ha et kobberpar ledig internt i huset/leiligheten. Det må være ledig kobber helt til sentralen. (Sikkert noen telemontører som kan forklare dette mye, mye bedre ;-) ) Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 SHDSL er full duplex ADSL er full duplex adsl har ingen full duplex her brukes det half duplex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå