Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Heisann! Etter gårsdagens møte ble det noe brukbart fra Nord-trønderen, å jeg tar meg den friheten å legge ut et bilde som er tatt av Cruelphotography. Bildet er tatt av han, redigert i rawkonverteren, men jeg har gjort alt annet. (Øyet, softing og tekstur) Jeg ønsker kritikk på etterbehandlingen av bildet, ut ifra hva jeg har. Hva kunne vært gjort bedre i etterbehandlingen? Første forsøk med slik etterbehandling så ønsker kritikk. Kan nevnes at alt er gjort ut ifra en 298x444 pixels bilde, så dette er i hovedsak orginalen min. Ja, bedre? Enda en: Endret 29. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det jeg synes blir største problemet er at overgangen soft > grunge blir for stor. Er helt greit å ha litt mere tekstur på resten av huden, med litt mindre opacity? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Ja slet litt med den overgangen, og hvor jeg skulle ha den... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jupp, det som er det vanskeligeste med slik tekstur Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nå, flere meninger? Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg drev litt med grunge greier før, her er noen erfaringer: - Bruk forskjellige layers med forskjellige blending modes - Bruk noen layers med foreksempel et bilde som er veldig brunt (om det er fargen du vil ha) og kanskje blur det veldig (hvis du ikke vil ha detaljene) - Du må gjerne ha flere layers med farger og bruke forskjellige filtre - Lag 1, 2 eller 3 grunge layers med teksturer - jo flere jo mer variert og da ser man ikke de samme brushene flere steder - Start med hvit bakgrunn og tegn på svart, så hvitt igjen, så svart igjen - fortsett lenge - Ikke bruk størrelse på brushene - de er klarest i sin naturlige størrelse - Finn brusher som er skarpe - ikke bruk de som ser blura ut - Her kan du kanskje lage et layer som kontrolerer overgangen til ansiktet Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Har brukt ca 12 grundelag her, mye fordi jeg slet med å finne rett brusher, så måtte viske bort mye kanter... Hva mener du med start med hvitt, tegn med svart, så med hvitt igjen? Lage masse layers jeg legger over et bilde i ettertid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå