Gå til innhold

Import-Xbox (120V) fikk 230V - Kan noe gjøres?

Anbefalte innlegg

Hei, :blush:

Glemte visst at den importerte Xboxen (første) ikke hadde switchmode strømforsyning :blush:

BANG sa det. Så ble det mye vond lukt.

Hva gjør jeg nå? :cry:

Mvh. en frustrert fyr som forventer seg en del sarkastiske svar.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du heldig så er det bare strømforsyningen som er gåen. Har xbox internt eller eksernt adapter. Er det eksternt så prøv med et annet adapter.

Internt. Hadde ekstern omformer, men den lå lengst inne på kottet, så den glemte jeg alt om...

Det var nok en kondensator som røk.. Du får bare åpne driten og se om den kan byttes enkelt.. Ellers må du kjøpe ny forsyning..

:nei:

Tenker jeg kjøper en slik en: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/produc...products_id=279

Vil bare høre med dere om det er vits, iom. at hele driten kan ha gått til en viss plass for alt jeg vet.

Noen andre som er like optimistiske som PROuser?

Lenke til kommentar
Er du heldig så er det bare strømforsyningen som er gåen. Har xbox internt eller eksernt adapter. Er det eksternt så prøv med et annet adapter.

Internt. Hadde ekstern omformer, men den lå lengst inne på kottet, så den glemte jeg alt om...

Det var nok en kondensator som røk.. Du får bare åpne driten og se om den kan byttes enkelt.. Ellers må du kjøpe ny forsyning..

:nei:

Tenker jeg kjøper en slik en: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/produc...products_id=279

Vil bare høre med dere om det er vits, iom. at hele driten kan ha gått til en viss plass for alt jeg vet.

Noen andre som er like optimistiske som PROuser?

Er nå bare til å kjøpe vel, nå er nå ikke 9£ all verden da.

Lenke til kommentar

Transistoren ved de to lyttene har en tydelig sprekk på toppen, og det brune stoffet på lyttene og kjøleflensen kommer derfra, switchetransistoren er brent, gode muligheter for at lyttene er skadet og gjerne noe andre småting (sikkerhetsmotstand kanskje)

Dette er vel et godt eksempel på at elektronikk inneholder magisk røyk... når røyken er sluppet ut virker det ikke lenger :)

Lenke til kommentar

Haha! nice one ;)

Men det ser ut som om de kondensatorene er litt svidd :p også er det vel 99% sikkert at det er disse som vil ryke først om man kobler 230V på 120V utstyr... Altså Kondensatorerne på primærsiden.

Vedder høyre stein på at de er ødelagt, kan være andre deler som også tok kvelden...

Bountyhunter

Edit: oops så ikke forrige post etter som jeg hadde latt siden stå oppe i nettlesern fra sist gang jeg var på pcn. Men virker som om forrige post også har rett og at transistoren også har tatt seg en tur til de evige jaktmarker...

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Det er PSUen dere snakker om nå håper jeg :p

Å reparere på den, og få huset brent opp ville ikke sett så bra ut i forsikringsselskapets øyne, så en ny PSU er på vei :p

Håper det ikke er mer enn den som er sprengt...

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...