ze5400 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hei, Glemte visst at den importerte Xboxen (første) ikke hadde switchmode strømforsyning BANG sa det. Så ble det mye vond lukt. Hva gjør jeg nå? Mvh. en frustrert fyr som forventer seg en del sarkastiske svar. Endret 29. januar 2008 av fredrik Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva gjør jeg nå? Du lærer Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hva gjør jeg nå? Du lærer Did that done. Faktisk for maaaange år siden med en pc Med vilje med pcen da... Hva er sannsyneligheten for at PSUen er det eneste som røk? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er du heldig så er det bare strømforsyningen som er gåen. Har xbox internt eller eksernt adapter. Er det eksternt så prøv med et annet adapter. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det var nok en kondensator som røk.. Du får bare åpne driten og se om den kan byttes enkelt.. Ellers må du kjøpe ny forsyning.. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Er du heldig så er det bare strømforsyningen som er gåen. Har xbox internt eller eksernt adapter. Er det eksternt så prøv med et annet adapter. Internt. Hadde ekstern omformer, men den lå lengst inne på kottet, så den glemte jeg alt om... Det var nok en kondensator som røk.. Du får bare åpne driten og se om den kan byttes enkelt.. Ellers må du kjøpe ny forsyning.. Tenker jeg kjøper en slik en: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/produc...products_id=279 Vil bare høre med dere om det er vits, iom. at hele driten kan ha gått til en viss plass for alt jeg vet. Noen andre som er like optimistiske som PROuser? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er du heldig så er det bare strømforsyningen som er gåen. Har xbox internt eller eksernt adapter. Er det eksternt så prøv med et annet adapter. Internt. Hadde ekstern omformer, men den lå lengst inne på kottet, så den glemte jeg alt om... Det var nok en kondensator som røk.. Du får bare åpne driten og se om den kan byttes enkelt.. Ellers må du kjøpe ny forsyning.. Tenker jeg kjøper en slik en: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/produc...products_id=279 Vil bare høre med dere om det er vits, iom. at hele driten kan ha gått til en viss plass for alt jeg vet. Noen andre som er like optimistiske som PROuser? Er nå bare til å kjøpe vel, nå er nå ikke 9£ all verden da. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Er nå bare til å kjøpe vel, nå er nå ikke 9£ all verden da. Pluss 7£ i frakt Har bestillt nå Håper det virker Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) kom med update så vi får vite hvordan det gikk da EDIT: når du har fått psuen og installert den osv. selvfølgelig Endret 29. januar 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 kom med update så vi får vite hvordan det gikk da EDIT: når du har fått psuen og installert den osv. selvfølgelig Såklart Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Hei, Har åpnet den for å se på skadene, og ha alt klart til ny PSU ankommer. Legger ved et par bilder. Fint om noen gidder å se om det er synelige skader videre inn i systemet. Takk på forhånd Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg kan ikke se noen synlige skader på selve Xboxen. Ang. strømforsyningen ser de store kondensatorene i midten farlig sorte ut. Ser også ut som at det er en del gugge som spruta rundt. Tenker på det hvite som er oppå den ene kondensatoren ganske langt til høyre. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Den hvite guggen kalles silikon, og brukes til å holde fast komponentene Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Den hvite guggen kalles silikon, og brukes til å holde fast komponentene Da så. Så litt ut som at det var blitt pressa ut av den kondenstoren helt til høyre. Jeg er dessverre ikke serviceelektroniker, så du får ha meg unnskyldt. Lenke til kommentar
kons Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Transistoren ved de to lyttene har en tydelig sprekk på toppen, og det brune stoffet på lyttene og kjøleflensen kommer derfra, switchetransistoren er brent, gode muligheter for at lyttene er skadet og gjerne noe andre småting (sikkerhetsmotstand kanskje) Dette er vel et godt eksempel på at elektronikk inneholder magisk røyk... når røyken er sluppet ut virker det ikke lenger Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Haha! nice one Men det ser ut som om de kondensatorene er litt svidd også er det vel 99% sikkert at det er disse som vil ryke først om man kobler 230V på 120V utstyr... Altså Kondensatorerne på primærsiden. Vedder høyre stein på at de er ødelagt, kan være andre deler som også tok kvelden... Bountyhunter Edit: oops så ikke forrige post etter som jeg hadde latt siden stå oppe i nettlesern fra sist gang jeg var på pcn. Men virker som om forrige post også har rett og at transistoren også har tatt seg en tur til de evige jaktmarker... Endret 1. februar 2008 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Det er PSUen dere snakker om nå håper jeg Å reparere på den, og få huset brent opp ville ikke sett så bra ut i forsikringsselskapets øyne, så en ny PSU er på vei Håper det ikke er mer enn den som er sprengt... Endret 1. februar 2008 av ze5400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå