Hansforum Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg skjønner at 4GB ram må en ha 64 bits operativsystem for å utnytte fullt og helt. Spørsmålet mitt er: 1. er detnoen hensikt med 4GB? Hvem trenger mer enn 2GB ram? 2. hva er haken ved å velge 64 bits os? (Det er 300 kr forskjell på 2 og 4 gb ram.) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) 4 gig ram vil jeg absolutt anbefale til ny pc med Windows Vista haken med 64 bits OS er at noen programmer ikke funker og noen ting får man ikke drivere til men dette begynner å bli bedre å bedre, så med mindre du bruker noen veldig sære programmer ser jeg ingen grunn til ikke å anbefale deg 64 bits Vista, som jeg syns faktisk virker litt raskere og mer responsivt enn 32 bit Endret 29. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Så bør en heller ikke glemme at 64-bit er mer fremtidsrettet, selv om en bærbar pc har "begrenset levetid". Jeg kjører dual-boot med 32-bit XP og Ultimate 64-bit, og det blir sjeldnere og sjeldnere at jeg bruker XP. Hverken drivere eller programmer er noe jeg har problemer med, derfor ser jeg ikke noen grunn til å bruke XP. Med 4GB RAM og en dobbeltkjerne-prosessor vil du få godt utbytte av Vista. Med alle oppdateringer innstallert(Vista SP1 RC 1,5) skiller det ca 150 poeng i 3DMark06 mellom XP og Vista på min maskin, så ytelsen kan ikke sammenlignes med den som var for et år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå