TRS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Først. VÆR SÅ SNILL, ikke gidd og spam noen vær seriøse. ok til topic. Trenger nytt atx (selvfølgelig) hovedkort som skal ha AGP 8X (et must nå) Grunnet et senere kjøp av ATI Radeon 9700PRO AIW (som sikkert synker i pris når 9900 kommer) Skal kunne bruke min XP2000+ Skal kunne bruke 2x512MB minne brikker på PC2100 MÅ absolutt ha 2 IDE (har sett ut som noen bare har 1 syntes jeg) for jeg vil bruke min "gamle" hd på en, og DVD og Brenner på en egen...... Kan godt ha Firewire men er ikke nødvendig. USB 2.0 RAID bruker jeg ikke. Kan ikke komme på noe mer, men hvis det er noe så legger jeg det til. På forhånd TAKK! EDIT: La til litt. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Vel, du har vell der nevnt alle nforce 2 kortene. Viakt400 også forresten, men Nforce2 er bedre. hvilken av de du velger er heller irrelevant, velg et utifra din lommebok og hvilket utstyrsnivå du ønsker. Selv synnes jeg ABIT NF7-S ser flott ut. Sikkert mange som vil nevne Asus A7N8X Deluxe, men jeg syns det gir litt mindre for pengene.(abit sitt har det samme bortsett fra dual lan og sound storm til prisen under "ikke Deluxe"). Men dette blir som sagt smak til behag. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har Abit KD7, og det funker fett. Det har integrert Lydkort med 5.1 utganger, 10/100 fast ethernet, usb 2.0, optisk inngang(noen som har testet det?) AGP 8x, 2x ATA-133, 2x RAID, støtter 3.5 G ram Og støtter i alle fall XP2000+ Koster 978.00 på komplett. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 kan du spesifisere hvilket KD7? (ser ingen ut ifra listen med RAID, noe som jeg ikke trenger) Maskinen brukes til en del spilling for tiden, 3D programmer etc..... Det jeg er mest "redd" for er at ikke hovedkortet jeg evt kjøper har 2 IDE og 1 til diskettstasjon. Fordi det er jo ingen webshops som kan komme med en kortere og mer forståelig måte som IDE istedenfor S-Ata, DMA, og blabla Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det jeg er mest "redd" for er at ikke hovedkortet jeg evt kjøper har 2 IDE og 1 til diskettstasjon. tror ikke du skal bekymre deg for det Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 du sier du ikke trenger raid, men er du redd for å ha for få ide plasser. men raid støtter (ialle fall på noen hovedkort) ide disker selv om du ikke kjører de i raid, har prøvd det på mitt og det gikk bra, hadde litt trøbbel med cd romen en stund men jeg har ikke flasha biosen og det er vist ikke så unormalt :-? men er fornøyd med kortet mitt (se sign) Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Gå for Asus A7N8X, du trenger ikke Deluxe om du ikke må ha det aller beste. Du får kortet for under kr 900,- nå. Det finnes selvfølgelig mange andre bra kort og valget er ditt. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har et Abit KD7, som er nevnt tidligere. det virker bra for meg og koster 870 kr på komplett(uten Raid). Dette støtter 2 IDE for harddisk. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 hvordan er Gigabyte 7VAXP KT400 ??? Ser nokså bra ut synes jeg......men vet ikke om noen plass dem selger det........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå