Gå til innhold

Bare 130 Gb på 160 Gb disk.

foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at det skal gå an å formatere disken til dens oprinnelige kapasitet, men jeg har glemt hvordan det gjøres.

He ja da er du god :ohmy:

I usa har tilogmed noen gått til rettsak for det dem ikke har fått det

som står på disken.

Håper vi slipper noe så dumt i norge.

HD-produsenter:1 kb=1000 byte.

Windows: 1 kb=1024 byte.

Sånn har det alltid vært.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, men med en 500 gig disk. :(

Har dualboot med xp og vista, lagde to partisjoner under installasjonen av xp, en på 30 gig for xp, og en på 100 for vista. det ble en lite partisjon til overs på 1 gig, ettersom instalasjons programmet til xp tydelig vis ikke registrerte mere en ca 130 gig av disken, men jeg regnet med at operativsystemet ville finne ut av systemet når det var ferdig installert. Installerte xp, og så Vista. hoppa inn i vista sin diskhåndtering, og der er resten av disken synlig, men.... jeg får ikke lov til å utvide partisjonen, eller partisjonere resten av disken.... det suger litt... 370 gig ubrukelig diskplass som ligger der og surner.....

Noen tips?

Lenke til kommentar

installer service pack 2 og kjør diskbehanding så lager du en ny partisjon til de resterende GB'ene som ikke er brukt, har du sp1 eller lavere så er kun maksimal støtte 130GB på partisjoner.

en annen måte å lage store partisjoner på er å installere et partsjonerings program eller starte opp fra en partisjonerings cd.

partition magic er ett populært og utmerktet program til å lage store partisjoner.

Lenke til kommentar
... har du sp1 eller lavere så er kun maksimal støtte 130GB på partisjoner.

Feil. SP1 gir støtte for store disker. http://support.microsoft.com/?id=303013

At Partition Magic er et "utmerktet" program er vel heller ikke alle enige i. Det kan lett føre til tap av data.

MiNdNuMb:

Har du oppdatert XP? Prøv da om det går å lage partisjon i XP istedet for i Vista.

Regnet med det var noe slikt som det hang på ja, men likevel... Xp er ikke oppdatert nei, men jeg syntes det var rart jeg ikke fikk tilgang til å gjøre dette i vista? Driver med xp oppgradering nå, så da får vi se. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem, men med en 500 gig disk. :(

Har dualboot med xp og vista, lagde to partisjoner under installasjonen av xp, en på 30 gig for xp, og en på 100 for vista. det ble en lite partisjon til overs på 1 gig, ettersom instalasjons programmet til xp tydelig vis ikke registrerte mere en ca 130 gig av disken, men jeg regnet med at operativsystemet ville finne ut av systemet når det var ferdig installert. Installerte xp, og så Vista. hoppa inn i vista sin diskhåndtering, og der er resten av disken synlig, men.... jeg får ikke lov til å utvide partisjonen, eller partisjonere resten av disken.... det suger litt... 370 gig ubrukelig diskplass som ligger der og surner.....

Noen tips?

Overfør alle dataene til en annen disk ved hjelp av et backup/kloningsprogram. Oppgrader windows med sp1 og formater deretter 500 GB disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...