Signatur Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tilgang til pc har nok mange insatte, men internett kan du glemme. Kan brukes til å planlegge rømninger og sånt, så der er det strengt. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Sitat Ha med seg sin egen pc? bare: "dytte inn en mobil i en hul hd" litt blåtann så har man kontakt med folket. Vel. Hvis du er så heldig å få pc, så blir alt sjekket. Og mobil er ikke tillatt i fengsel. Og til slutt så blir pc'n forseglet. Tviler på at snuten åpner hd`n de gangene snuten har ransaka rommet sjekker de ikke i dataen en gang. kun i sprekker og ovnen faktisk. Sladra på at søstern røyka sterkere saker for og slippe unna en bot for og ha kjørt 2 på moped. ( se alltid i speilet neste gang du stopper) Edit: endra en skrivefeil jeg selv så(<-Dyseleksi) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Tviler på at snuten åpner hd`n de gangene snuten har ransaka rommet sjekker de ikke i dataen en gang. kun i sprekker og ovnen faktisk. Sladra på at søstern røyke sterkere saker for og slippe unna en bot for og ha kjørt 2 på moped. ( se alltid i speilet neste gang du stopper) tyste på søstra si? skam deg Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Noen ting har man lov sladre på Er jo flaut når noen i fammen driver med slikt. så det siste halvet året har jeg sakt til kompissene mine hu er adoptert og. alle monner drar Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Insatte i norske fengsler har mulighet for PC på cella. Meen det er jo litt forskjell fra fengsel til fengsel, og om det er lukkede fengsler eller ikke. I lukkede fengsler er det lov hvis du kan dokumentere at du trenger PC til undervisning, eller til å skrive brev o.l. I lukkede fengsler er det ikke lov til å ha CD-brenner, DVD spiller, spill, filmer eller annet som kan brukes til underholdning. Internett kan man bare glemme. Mobiltelefon er også strengt forbudt, dette er fordi det ikke kan avlyttes. Kun lov med win98 eller tidligere, og så er det lov med office pakka, mere trenger man ikke, og får heller ikke lov til å ha mere enn det. Dette blir kontrollert ofte, betjenter som snoker rundt på PC'n for å sjekke hva du har der. Og har du et bilde fra ViMenn av noen bare pupper, så blir PC'n indratt og du får refs, fellesskapsberøvelse i 7 dager. FY!!!! På åpen soning er det noe bedre, lov til å ha spill og annen programvare, andre OS også, men det er sikkert store forskjeller fra sted til sted. Ikke så mye kontroll heller, så hvis du har en divX eller en blåfilm, trenger det ikke å bli oppdaget, hvis det da ikke er en tysterjævel som forteller vokterne at man har. Og dette er det mye av i norske åpne fengsler. Ikke så mye i lukkede fengsler, for der får tysterne/voldtektsforbryterne/pedofile skikkelig juling...hehe.(derfor blir disse, som virkelig trenger å sone satt ut på åpen soning med en gang). Da spør jeg er det riktig da?? At skikkelige grisegutter pedofolk blir satt ut på åpen "kose"soning bare fordi de får litt bank hvis de er på lukket?? Og by the way, norske lukkede fengsler er de kjipeste i norden, med 20 minutter ringetid i uka, 1 time besøk i uka. Det er starff det....... Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 En kompis av meg satt inne sammen med greven, han hadde data og spilte bla. annet CS og Firearms(greven altså), men ikke på nett da, mot bots antar jeg. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Da spør jeg er det riktig da?? At skikkelige grisegutter pedofolk blir satt ut på åpen "kose"soning bare fordi de får litt bank hvis de er på lukket?? Ser slik ut, en veninne av meg soner her i Trondheim på åpen soning, og der har de en fyr som hvisstnok har voldtatt en jente med å skjært! et nytt hull og tatt for seg deg....[syyyykt] Han er der for han er en skikkelig spjæling som ville fått bank andre steder. Som om han ikke fortjener det da. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Insatte i norske fengsler har mulighet for PC på cella. Meen det er jo litt forskjell fra fengsel til fengsel, og om det er lukkede fengsler eller ikke. I lukkede fengsler er det lov hvis du kan dokumentere at du trenger PC til undervisning, eller til å skrive brev o.l. I lukkede fengsler er det ikke lov til å ha CD-brenner, DVD spiller, spill, filmer eller annet som kan brukes til underholdning. Internett kan man bare glemme. Mobiltelefon er også strengt forbudt, dette er fordi det ikke kan avlyttes. Kun lov med win98 eller tidligere, og så er det lov med office pakka, mere trenger man ikke, og får heller ikke lov til å ha mere enn det. Dette blir kontrollert ofte, betjenter som snoker rundt på PC'n for å sjekke hva du har der. Og har du et bilde fra ViMenn av noen bare pupper, så blir PC'n indratt og du får refs, fellesskapsberøvelse i 7 dager. FY!!!! På åpen soning er det noe bedre, lov til å ha spill og annen programvare, andre OS også, men det er sikkert store forskjeller fra sted til sted. Ikke så mye kontroll heller, så hvis du har en divX eller en blåfilm, trenger det ikke å bli oppdaget, hvis det da ikke er en tysterjævel som forteller vokterne at man har. Og dette er det mye av i norske åpne fengsler. Ikke så mye i lukkede fengsler, for der får tysterne/voldtektsforbryterne/pedofile skikkelig juling...hehe.(derfor blir disse, som virkelig trenger å sone satt ut på åpen soning med en gang). Da spør jeg er det riktig da?? At skikkelige grisegutter pedofolk blir satt ut på åpen "kose"soning bare fordi de får litt bank hvis de er på lukket?? Og by the way, norske lukkede fengsler er de kjipeste i norden, med 20 minutter ringetid i uka, 1 time besøk i uka. Det er starff det....... Vell, prøve ikke bli tatt da vettu Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Noen ting har man lov sladre på Er jo flaut når noen i fammen driver med slikt. så det siste halvet året har jeg sakt til kompissene mine hu er adoptert og. alle monner drar driver med hva da? røyker heroin? det er vel ingen grunn for å sladre til politiet på egen familie om noe slikt, da bør man få legehjelp dersom det er et problem for vedkommende og familjen. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Vell. mulig du ser det slikt. men jeg ser det som flaut, Få vekk de som driver med det. Noen som faktisk bryr seg om hvordan sammfunnet ser på en. Der jeg kommer fra blir de som driver med slikt sett på som duster. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Vell. mulig du ser det slikt. men jeg ser det som flaut, Få vekk de som driver med det. Noen som faktisk bryr seg om hvordan sammfunnet ser på en. Der jeg kommer fra blir de som driver med slikt sett på som duster. er det flaut å ha psykiske problemer der du kommer fra også? (det er nemlig mindre populært enn knekt arm mange steder) Å støte de fra seg hjelper hverken deg eller den frastøtte, personen trenger omsorg, ikke stigmatisering, avvisning og utfrysning. Vær en støttespiller for søstra de. hun vil nok verdsette det meget Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Så en dokumentar der det ble filmet litt i norske fengsel. Der fikk jeg da se at de insatte hadde PC og TV på cella. Om de hadde internett vet jeg ikke, håper ivertfall ikke det! Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Vell, prøve ikke bli tatt da vettu Ja, ikke sant............... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sitat Sitat Ja, sikkert at vi tror det. Du er nok bare et ute å troller ja; der du sitter i cella di å surfer på nettet under dekke av å ta Datakortet. ;-) Bra sakligheten er til stede (som alltid i dette forumet....) Hadde jeg vært bak lås og slå, hadde jeg vel ikke spurt om dette, da hadde jeg visst det. Grunnen til at jeg spør er at jeg synes fanger blir dullet litt vel mye med, og at de har litt for masse rettigheter. Sitter du inne, så sitter du inne, punktum. Da har du ikke så mye du skulle ha sagt, mener jeg. _Og_ siden jeg liker å holde på med data, ville det vært et stort tap for meg om jeg ikke fikk tilgang til pc. Og jeg mener pc er et frynsegode i fengsel (da tenker jeg på cella til privat bruk, ikke utdanning). Å sitte og spille CM i 2-3 mnd er da ingen straff... Derfor lurer jeg på om det er tillatt med pc på cella. Ehh... Ser du det smilet? Det var ment som en spøk... Men for all del, klart du kan spørre om det er lov med PC. :-) Og tror ikke fanger blir dullet for mye med i norske fengsel. Har til gode å se en undersøkelse som viser noe slikt som at strenge soningsforhold fører til mindre kriminalitet enn "snillere" soningsforhold. Leste et bra sitat om bruken av fengsel som straffeforebyggende tiltak for en tid siden: Sitat Sender du en person til NHH forventer du at han får nye venner og lærer noe der. Hva er det som gjør at det samme ikke vil skje dersom han blir sendt til et fengsel? Ja. Si det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå