Aleks Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei, har fått litt knivdilla nå^^ Det eneste jeg lurer på er om det er noen aldersgrense for og eie en kniv? Eller kommer det ann på kniven? Kniven skal jeg bare ha på veggen og skal ikke brukes til noe annet. Snakker ikke om kjøkkenkniver men litt mer kule kniver. Takker for svar, kan eventuelt poste noen kniver som jeg har lyst på om det trengs. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Her finner du det du leiter etter. LINK. § 1-1. Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1 Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter Husker eg hadde mangen spretterta når eg var liten, det var ikkje sommmer uten Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hva er Batangakniv, stilett og batonger? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Etter google er... ...Batangakniv dette: ...Stilett dette: ... og Batonger dette: Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nederste bilde funka ikke, men hva med rambokniver da? Det ble vel kanskje ulovelig etter den episoden på trikken. Er det ulovelig og eie disse? Ifølge pentagon sin hjemme side er det 15 år på den batman saken Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg samla på det før. Har vell en rundt 30 forskjellige kniver/små sverd i skapet. aKstestjærner-stilett-kasteknivver osv Smugla det over grensa^^ Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Men er det lov og kjøpe dem i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Chris Walken samlet på kniver i sin barndom (får et creepy bilde av Walken sittende med en svær Rambokniv i handa...lol :/ Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Men er det lov og kjøpe dem i Norge? de selger dem flere steder så ja er lov og kjøpe slike kniver/sverd/økser/spyd osv. Eneste er de som ble nevnt ovenfor som ikke er lov. Jo rambokniv er helt lovlig, du ser ikke at det bli ulovlig me spisebestikk om noen drepes med det Lenke til kommentar
ecko Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det er 16 års aldersgrense på sverd/kniver/økser ol. om produktet har en bladlengde på over 25 cm. http://walhalla.no/conditions.php?osCsid=b...7e869812e2653ef er du sikker på at bilde nr 2 er en stilett kniv? det ligner så jævli på en batanga/butterfly kniv. dette er det jeg kaller stillet, eller italiensk stilett springkniv. foresten, på de fleste knivsider jeg har sett så er stilett kniver slike som på bildet. http://www.directknifesales.com/images/upl...blade-black.jpg edit: det blir kanskje litt overdrevet dette, men den kniven du mente var stilett er en "Steel Ocean Black Steel Butterfly Balisong Knife" ifølge siden hvor den selges http://www.bladeplay.com/item--Steel-Ocean-Black-Steel--3091 Endret 7. februar 2008 av ecko Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Bilde nr 2 er en kasteøks Edit: Det er 16 års aldersgrense på sverd/kniver/økser ol. om produktet har en bladlengde på over 25 cm.Ref. Forskrift om ikrafttredelse av våpenloven punkt 14 Ellers er det ingen restriksjoner på salg av disse produktene. Ingen aldersgrense, bæretillatelse eller noen for form for lov mot fritt salg ( om ikke annet er oppgitt ). Dette er avklart med Politiets justiskontor og våpenavsnitt i Oslo samt Operativ kontrollgruppe i Trondheim. Ser ut for at jeg kan kjøpe kniver under 25 cm da Endret 7. februar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Bilde nr 2 er en kasteøks Edit: Det er 16 års aldersgrense på sverd/kniver/økser ol. om produktet har en bladlengde på over 25 cm.Ref. Forskrift om ikrafttredelse av våpenloven punkt 14 Ellers er det ingen restriksjoner på salg av disse produktene. Ingen aldersgrense, bæretillatelse eller noen for form for lov mot fritt salg ( om ikke annet er oppgitt ). Dette er avklart med Politiets justiskontor og våpenavsnitt i Oslo samt Operativ kontrollgruppe i Trondheim. Ser ut for at jeg kan kjøpe kniver under 25 cm da Men du kan ikkje kjøpe ein brødkniv Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke hvis den er større enn 25 cm tydeligvis Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) xxxxxxxxx Endret 25. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Okei, nice kniv forresten Lenke til kommentar
ecko Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har noen kniver selv de fleste jeg har er custom kniver eller limited edition kniver.Som denne, den her koster 2200,- ny /sikkert mye mer nå. Kan vel si at så lenge du ikke flyr rundt ute med de eller er innvolvert i noe kriminelt vil politie la deg være. Balisong(batangar),spring drevet kniver kan du ta inn til Norge så lenge du har anskaffet deg gyldig kniv samler serfikat. Mvh det var interesant! hvordan får man det? er det aldersgrense på det? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) xxxxxxxx Endret 25. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Kjøpte meg en kniv fra Army Shop på strømmen idag Kosta ca 300 kroner, sikkert ikke mest kvalitet, men virker solid og er fin og se på. Spurte han også ang. aldersgrenser, og det var ingen aldersgrense på de knivene de hadde der, men ingen av dem var vel over 25 cm om jeg husker riktig Edit: Sry for dårlige bilder, har bare mobilkamera tilgjengelig atm :/ Endret 13. februar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 noen som har noen bra web shoper og anbefale til meg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå