Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problermer med å boote win xp

Anbefalte innlegg

Heisann, plutselig en dag hjem kom hjem fra skolen står maskinen min av... veldig merkelig tenket jeg i og med at jeg sikke hadde skrudd den av :p Så jeg skrur den på, kommer forbi post som vanlig, men plutselig kommer det opp ett vindu med følgene valgmuligheter;

Sikkerhetsmodus

Sikkerhetsmodus med nettver

sikkerhets modus men kun kommandolinje

Start windows med siste fungerende instilliger

start windows normalt

jeg trykker "start windows med siste fungerende instillinger" men den bare restarter, og det samme skjer uansett hva jeg trykker

har prøvd å starte uten diverse komponenter, tatt inn og ut klokkebatteriet men ikke noe forskjell...

Håper på svar fort!! bare kom med det om du har en idê

MVH RICE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, plutselig en dag hjem kom hjem fra skolen står maskinen min av... veldig merkelig tenket jeg i og med at jeg sikke hadde skrudd den av :p Så jeg skrur den på, kommer forbi post som vanlig, men plutselig kommer det opp ett vindu med følgene valgmuligheter;

Sikkerhetsmodus

Sikkerhetsmodus med nettver

sikkerhets modus men kun kommandolinje

Start windows med siste fungerende instilliger

start windows normalt

jeg trykker "start windows med siste fungerende instillinger" men den bare restarter, og det samme skjer uansett hva jeg trykker

har prøvd å starte uten diverse komponenter, tatt inn og ut klokkebatteriet men ikke noe forskjell...

Håper på svar fort!! bare kom med det om du har en idê

MVH RICE!

1. Du har juksa med å slå den av f.eks. bare holdt inne av og på knappen?

2. Pc-en din har kræsja :no:

Fikse det: Formatering :no: Trykk på F11 når merkenavnet på pc-en din kommer opp. Da vil den formatere seg selv og den gjennoppretter operativsystemet ditt.

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør så ikke formater C ihvertfall. Endel av de som har gitt deg tips her tidligere bude fått seg en runde med spanskrøret!

Følg først rådet til a_sondre og se om det fikser problemet.

Hvis du kan skaffe deg en annen harddisk, kan du sette den inn og leggen inn operativsystemet der. Da kan du redde bildene på gammeldisken uten problemer. En annen løsning er å koble til en ekstern disk og flytte over filene med en knoppix-CD e.l.

Til slutt så vil jeg råde alle som har private bilder på en PC til å brenne ut disse på DVD/CD eller ta backup på annen måte. Selv lagrer jeg de bildene jeg ikke har brent ut på mozy.com og har DVD med filer lagret i et annet hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...