SuXz0r Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hei Har et lite problem, etter at jeg fikk nytt skjermkort i går så viste det seg at skjermkortet hadde klokket seg ned som dere kan se på bildet. Som dere kan se på bildet så er også temp unormalt høy, 50-70 grader IDLE. Tror også det kanskje har noe med at vifta ikke går så fort rundt, kan det ha noe å si ? Finnes det også et program man kan bruke til å kjøre opp skjermkort vifta ? Hva skal jeg gjøre ? Endret 29. januar 2008 av SuXz0r Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Du kan bruke rivatuner for å styre vifta. ATi i allefall klokker seg ned når den er i 2D og opp når du starter spill/3D applikasjoner Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Takk for svar ! Har kjørt 3Dmark 06 og fikk 7725p, kan jeg forvente mer eller er det riktig ? Brodern får over 9000p og han har ganske lik hw som meg. Min hw: AMD Athlon 4200+, stock DDR-400 ram, 3gb Abit Kn8 SLI Powercolor Radeon HD 3870. Broderns hw: Intel Core 2 Duo E6300@2,2ghz MSI P965(tror jeg) DDR2-533 Powercolor Radeon HD 3870 -Dr Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det blir nok noe sånt ja. Med AMD 6000+ @ 3.2Ghz, 2GB 800Mhz RAM og 2900XT så får jeg 9500 Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 jeg fikk black screen hele tiden de siste 3 -4 uker.. trodde først det er noe galt med min skjerm Samsung BW 226 men når jeg så på skjermkort temp så lå den idle på 88 og når jeg spillte så kom den helt opp i 110 grader..kan steke en egg på den nesten..uansett om viften løp som gærn , og med overdrive aktivert klokket seg den ned når temperatur kom opp til 95 grader . istedet investere i en ny vifte på kort klippet jeg all plastik bort rundt viften på kortet så den få mer fresh air og nå er den på 80 Grader når jeg kjøre benchmark eller game litt Kortet er en x 1800 xt og er hjemmesnekkret nå , tror ikke jeg kan selge den som den er nå..ler Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 E.C.@ hmm, jaja. Ser at LWSR har et rimelig varmt skjermkort, skal prøve sette viftehastighet på fullt + 3D mark. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Ingen som har en formening ? Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 E.C.@ hmm, jaja. Ser at LWSR har et rimelig varmt skjermkort, skal prøve sette viftehastighet på fullt + 3D mark. Rart, nå fikk jeg 5200p, dette har jeg også fått mange ganger før. Kan det ganske enkelt være at mitt system er for gammelt til å takle nyere skjermkort ? Kan det være sammenhengen med at Abit Kn8 hk med pci-ex16 ikke takler pci-ex16(2.0) ? Prøvde guitar hero 3 på pcen og, alt på low uten tilskuere og 1280*720 fikk 15-20 fps. Prøver nå også å få åpnet CCC, men kommer ikke inn, samme hva jeg gjør. Har prøvd å åpne direkte i ATI mappa, ikonet på "Alle Programmer". (har ikke CCC på oppgavelinjen så får ikke prøvd den). Uff uff...kan fortsatt bruke angreretten men tror egentlig ikke det er noe feil på skjermkortet, har hatt lingnene problemer med et annet Powercolor HD 3870 PCS skjermkort. Begynner å bli rastløs her, har ikke hatt noe glede av skjermkorta mine siden jeg fikk det første. Noen som noen som helst for-mening ? er åpen for ALT som kan hjelpe. Takk, SuXz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå