nubee Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg forsøker å sette opp en Dreambox 500s, men hvilke satelitter skal jeg søke etter? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hvis du har to hoder skal du søke etter Thor og Sirius (1vest og 5 øst). HAr du ett hode skal du søke på 1 vest, Thor. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis du har to hoder skal du søke etter Thor og Sirius (1vest og 5 øst). HAr du ett hode skal du søke på 1 vest, Thor. Det kommer jo helt an på hvilken kanalpakke han vil få inn, da.. Det er jo fullt mulig å abonnere på bare Viasat, med ett hode, på 5* øst.. Er det gratis utenlandske kanaler han er ute etter, så er det forøvrig best utvalg å finne på Astra (19*Ø) og Hotbird (13*Ø).. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Å abonnere på Viasat med berre eit hovud (5 gr. aust) er fullt mogeleg, dersom ein ikkje bryr seg om NRK. NRK-kanalane ligg på Thor II (1 gr. vest). Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det kommer jo helt an på hvilken kanalpakke han vil få inn, da.. Det er jo fullt mulig å abonnere på bare Viasat, med ett hode, på 5* øst.. Er det gratis utenlandske kanaler han er ute etter, så er det forøvrig best utvalg å finne på Astra (19*Ø) og Hotbird (13*Ø).. Hvis han har Viasat får han med to hoder i pakken siden NrK ligger på 1 vest. Lenke til kommentar
nubee Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har prøvd, men får ikke kontakt. Har har laget nye kontakter, så det er kontakt mellom dreamboxen og parabolen. Jeg begynner å lure på om kabelen er for lang - ca. 50 meter? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har prøvd, men får ikke kontakt. Har har laget nye kontakter, så det er kontakt mellom dreamboxen og parabolen. Jeg begynner å lure på om kabelen er for lang - ca. 50 meter? Kommer an på kabelen.. Med den dårlige/billig RG59 eller den litt bedre/dyrere RG6 blir det kanskje litt langt, mens med RG-11 kabel og strategisk plasserte forsterkere kan det gå bra helt opp til 350-400 meter (!) Prøv å midlertidig flytte mottakeren og tv'en bort til antenna og en annen kort kabel (pluss en skjøteledning eller to til 220-volten...) for å teste/justere. Et måleinstrument med pipelyd som f.eks. dette anbefales! Lenke til kommentar
nubee Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Kommer an på kabelen.. Med den dårlige/billig RG59 eller den litt bedre/dyrere RG6 blir det kanskje litt langt, mens med RG-11 kabel og strategisk plasserte forsterkere kan det gå bra helt opp til 350-400 meter (!) Prøv å midlertidig flytte mottakeren og tv'en bort til antenna og en annen kort kabel (pluss en skjøteledning eller to til 220-volten...) for å teste/justere. Et måleinstrument med pipelyd som f.eks. dette anbefales! Takk for hjelpen, men jeg tror jeg skrur ned hele parabolen og går for riks-tv istedet. Parabolen fulgte huset, montert på garasjen med kabelen gravd ned under plenen.... Så mye tv ser jeg ikke, at jeg gidder å bruke mange kvelder på dette. Jeg skal bare ha med meg Champions League jeg :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå