Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort og CPU kjøler, ingen bilde på skjerm

Anbefalte innlegg

Sitter her og har satt på en Zalman CPU kjøler og plugget i et nytt skjermkort... 8800GTS 512mb...

Jeg trykker på powerknappen og alle vifter går. Skjermkort vifta går på fullt og skrur seg ikke ned, men det er ikke noe bilde på skjermen. Altså det kommer ikke noe signal frem...

Noen tips om hva som er galt?

Vet ikke om maskinen skal gjøre dette, men prøvde å starte maskinen uten strøm til skjremkort for å høre på CPU vifta, da peil maskinen høyt helt til jeg hadde skrudd den av. Var det bare for å si i fra at skjermkort ikke hadde strøm?

Takk Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en Mist 500W, det burde da være nok? Du finner det gamle skjerkortet mitt og resten av PC opsettet i signaturen. Det gamle kortet får jeg ikke testet da det sikkert er i søppelkassa til komplett.no. det jeg har nå fikk jeg som erstattning

Lenke til kommentar

Dette kan høres ut som et hovedkortproblem egentlig. At stastisk elektrisitet fra fingrene dine har kortsluttet noen kretser (liten sannsynlighet, men fullt mulig)

Nå kjenner ikke jeg Asus sine hovedkort så veldig godt, men har de en løsning ala MSI sin hvor du har noen lamper (en enhet som brukes som USB, men har også disse lampene) bak på pcn som indikerer eventuelle feil? Hvis ja, ville jeg sjekket dette ut. Eventuelle feilmeldinger står sikkert beskrevet i manualen til hovedkortet :)

Lenke til kommentar

vel nå mener jeg selv jeg var veldig forsiktig under installsjonen av alt dette og berørte kabinettet hver gang først så statisk elektrisitet ikke skulle være et problem.

Jeg finner ikke manualen til HK, men fant det på nett:

http://www.jeffreed.co.uk/Asus%20P5B-E%20Plus%20Manual.pdf

sliter litt med å finne noe her...

Eneste jeg kan tenke meg av lamper som skulle indikere noe galt er foran på PC-en, der har vi en lampe som lyser grønt når pv'en vanligvis er på, litt usikker på hvilken farge den lyser under oppstart, men de lyser ihvertfall orange nå...

Hjelper dette noe?

Lenke til kommentar

ooooookay...

Tok fra hverandre PC-en igjen, åpnet CPU'en og fant ut at jeg antageligvis satte den i feil vei (180 grader feil vei). rettet på de, fjernet 2 små plastbiter som brakk (de som liksom skal hindre at du setter den feil vei til å begynne med). Det ser ikke ut til at det har blitt noen skader. Bygger PC-en sammen igjen nå...

Burde jeg prøve å starte den for å se om det har skjedd noe eller burde jeg ta noen forhåndsregler... Vil ikke ha en "atombombe" i trynet her...

Lenke til kommentar

Ja problemet er fikset, så det var selvpåskyldt, takker for de som gav forslag..

så bare i første post, hvor du spør om den skal PIPE! nåe man ikke har strøm i skjermkortet, JA dette skal den gjøre.. dette er et helvete men veldig enkelt å identifisere..

Galt med deg? Går til angrep jo. Ikke alle som vet vettu...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har samme problem. har nettop kjøpt meg ny pc. XFX nforce 680i SLI LT, q6600, geforce 8800gt 512mb. har brukt maange timer på å sette sammen dritten(kabinettet er kandalf med vannkjøling). Når jeg endelig fikk kobla alt sammen og trykker på power knappen får jeg ingen bilde på skjermen..

jeg har brukt antistatisk armbånd og vært veldig forsiktig hele veien. CPU er plassert riktig vei og har prøvd med det gamle skjermkortet mitt og annen RAM men funker ikke..

det eneste jeg kan tenke meg som er problemet er at skjermkortet står i den nederste pci-e slotten. kan dette ha noe å si? det var ikke fysisk plass i første slot da jeg bytta chipset vifte. mener jeg prøvde sli slot nr 2 på den gamle pcn og det funka fint..

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
så bare i første post, hvor du spør om den skal PIPE! nåe man ikke har strøm i skjermkortet, JA dette skal den gjøre.. dette er et helvete men veldig enkelt å identifisere..

Hæ? angrep? henger ikke helt meg i svingene her nå.. bare bekreftet det du spurte om.. var ikke ment noe negativt om deg eller andre vist du tolket det slik? var bare info og jeg har glemt strømen her selv tidligere..

Hei. Jeg har samme problem. har nettop kjøpt meg ny pc. XFX nforce 680i SLI LT, q6600, geforce 8800gt 512mb. har brukt maange timer på å sette sammen dritten(kabinettet er kandalf med vannkjøling). Når jeg endelig fikk kobla alt sammen og trykker på power knappen får jeg ingen bilde på skjermen..

jeg har brukt antistatisk armbånd og vært veldig forsiktig hele veien. CPU er plassert riktig vei og har prøvd med det gamle skjermkortet mitt og annen RAM men funker ikke..

det eneste jeg kan tenke meg som er problemet er at skjermkortet står i den nederste pci-e slotten. kan dette ha noe å si? det var ikke fysisk plass i første slot da jeg bytta chipset vifte. mener jeg prøvde sli slot nr 2 på den gamle pcn og det funka fint..

kan noen hjelpe meg?

prøv i den øveste sloten tror de andre er for sli...

Lenke til kommentar

Hæ? angrep? henger ikke helt meg i svingene her nå.. bare bekreftet det du spurte om.. var ikke ment noe negativt om deg eller andre vist du tolket det slik? var bare info og jeg har glemt strømen her selv tidligere..

kan noen hjelpe meg?

prøv i den øveste sloten tror de andre er for sli...

takk. jeg fant feilen. det går fint ann å bruke sli slot nr 2.hadde bare glemt en kabel fra psu som skal kobles i hk rett vedsidenav cpu'n, så min feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...