Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dødsblåskjerm(BSOD) ved installering av driver til kontrollerkort

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe et HPT RocketRaid 2320 for et halvt års tid siden. For en drøy uke siden poppet det plutselig opp en blåskjerm, og maskinen restartet seg. Problemet ga seg ikke, da lastingen av windows resulterte i blåskjerm og restart - og slik holdt det på. Verken Windows sikkerhetsmodus eller noe annet ville slippe meg forbi den blå helvetesporten..

Kort fortalt så måtte jeg reformatere, og jeg fant fort ut at det å installere driveren til kontrollerkortet førte meg til samme sted som før formateringen.

Feilen er den såkalte Stop 0x50 som kan skyldes alt fra ødelagt RAM til korrupt harddisk, programvarefeil eller virus. Jeg har imidlertid testet ut forskjellige oppsett, og kan konstatere følgende:

• Pcen er steinstabil utenom kontrollerkortet.
  • Nyformatert system skiller seg ikke ut fra et ukegammelt system.
  • Mest sannsynlig ikke hovedkortet (testet begge PCI-E sporene).
  • Samme feil med både gammel og ny driver.

(list funksjonen virker ikke :dribble: )

Kortet ser også ut til å fungere som det skal, og alle funksjoner er fult tilgjengelig. Biosen kjører som vanlig - gjør sjekker status og spinner opp diskene. I Windows er det heller ingen abnormaliteter. Det er først når driveren er isntallert at morroa begynner.

Nevneverdig hardware:

Asus P5W DH Deluxe HK

Intel Core 2 Duo E6700

2GiB Corsair Dominator DDR2 800MHz

(Huff ting taper seg på et år gitt :p)

Har også en 600 Watt strømforsyning og en stabel med disker, inkludert en raptor.

Jeg vet at dette er en ganske vanskelig sak - har sendt mail til Highpoint - men ting tar forferdelig med tid der borte i statene.. Håper derfor noen med liknende erfaring kan dele litt med seg.

Alle innlegg mottas med åpne armer.

Takk! :thumbup:

Edit: Skrev litt om selve kortet og ordnet et par skriveleifer.

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...