Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til sikring av wlan

Anbefalte innlegg

Hei... jeg trenger litt hjelp med å skikre det trådløse nettverket vårt, vi skal flytte fra landet inn til byen og trenger derfor sikret nettverk,nå bor vi minst 500m fra nærmeste nabo som uansett ikke er datakyndig :p og av den grunn satte jeg meg aldri inn i skirking av nettverk og jeg finner heller ikke bruksanvisningen til rutheren vår så trenenger litt hjelp til å skire nettverket da vi skal bo i en leilighet ganske sentralt...

rutheren heter sparklan wx-6615m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgrader firmware hvis det har kommet en ny.

Slå på wpa (eller wpa2 hvis den støtter dette).

Slå på mac-filter og registrer mac-adressen til de maskinene som skal ha tilgang til det trådløse nettverket.

Slå av broadcast av SSID.

Så skal det bare være å redigere profilen som er på pcene med riktig passord.

Lenke til kommentar

Husker godt en "hacker" fra usa kom på besøk til trondheim på (adressa.no) sin regning for å vise hvor dårlig nettverk er sikret.

Han satt i bilen med laptop og kun software alle kan laste ned gratis fra nettet og stoppet utenfor datakjeden, det forandret han alle prisene til kr 1 og var ett tastetrykk unna for å bestille en vare til kr 1.

Så kjørte dem til et apotek der han kunne legge inn sin egen resept og hente denne dagen etter om ønskelig.

(apotek sjefen ble oppringt og fortalt dette og han kom løpende for å slå av serveren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...