Gå til innhold

PS3 som media senter ?

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Funderer litt på å fase ut den gode gamle xboxen som er blitt brukt som media senter, årsaken er forsåvidt at det hadde vært koselig med en løsning der jeg kan overføre filene trådløst. Er ikke alltid at det er like kjekt å strekke kabel gjennom hele leiligheten.

Et av alternativene er å bygge htpc, men jeg føler egentlig ikke at jeg har behov for det. Tross alt trenger jeg bare en kjekk liten boks som kan streame over trådløst nettverk, spille av xvid og hd innhold uten problemer.

Er det noen som hovedsaklig bruker sin PS3 som media senter ? er det noe å anbefale ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ikke kun streaming, ønsker også å legge innholdet over på harddisken, alt etter hva jeg føler jeg har behov for.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min PS3 til nettopp dette. Veldig fornøyd! Med PSP kan jeg også ligge i senga og se på TV serier og filmer som jeg streamer fra samme server. Veldig kjekt.

Samtidig er det veldig greit å få med seg en meget bra blu-ray spiller på kjøpet :-)

...det går visst an å spille spill også på denne boksen for de som liker sånt :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Spillmessig (ikke vondt ment) så er det for min del ikke så mye som frister med PS3, men det er jo ikke akkurat dumt at muligheten er der. Mulighetene for et bra media senter frister, 3500 er ikke en ille pris (må nok ha større harddisk, er det noen begrensninger på ps3 ang størrelse ? )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det skal komme 500GB disker snart som du kan sette inn.

Men forleby tror jeg 320GB er maks;)

Hvordan er begrensningen da ? Software ?

Lenke til kommentar

uten at eg tør si noe sikkert så er det ingen fare med noe begrensning på størrelsen på disken, ihvertfall enda. den støtter fint 320 GB, den skal også støtte de kommende 500GB diskene, og større får du ikke kjøpt enda :)

men leste innpå her en plass at max var 700GB, men tør ikkje si det sikkert

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ps3 for å bruke den som mediasenter.

Et par negative ting om ps3'en:

-Den bruker FAT32. Det betyr at du ikke kan lagre filer som er over 4gb.

-Den støtter ikke Divx filer som er over 2gb.

-Støtter ikke HD formater som mkv og x264 (litt usikker her, men det er i allefall ikke alle som fungerer. For mine gjør ikke det!)

Når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med kjøpet. Tror det er vanskelig å finne noe tilsvarende htpc for denne prisen.

Når det gjelder hd materiell, så kan dette streames til ps3'en og du vil da få full oppløsning (dette er litt vanskelig om du også ønsker 5.1 lyd). Da jeg ikke har full hd tv, så har jeg ikke prøvd å overføre 1080p med topp lyd. Men tror at det kanskje kan bli for mye for et tråløst nettverk. Men nå synser jeg bare, så her får noen andre utale seg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hmm, det var jo ikke så positivt, filstørrelse og divx går greit, men mkv og x264 støtte skulle jeg svært gjerne hatt.

Lenke til kommentar

Og kordan er støtta for ac3 lyd?

Må ta ein tur på google etterpå...

Hvordan er begrensningen da ? Software ?

Begrensingen nå er vel at det ikkje finnes 500gb disker på markedet.

Finnes folk som har kobla til 3.5" disker til den, lagt disken utafor, og da har dei stappa i 1tb disker.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Anskaffet selv PS3, med mediasenter som hovedformål, selv om det også blir en del spilling. Med Streaming over tversity, fungerer det meste, også x264. Må si meg meget fornøyd med min PS3. Jeg har også min gode gamle Xbox med XBMC som jeg fortsatt bruker flittig. Dette pga, jeg får bedre bilder på noen divx serier jeg har. Disse er 3-5 år gamle divx`er. Dette lurer jeg på kan komme av at XBOX`en er tilkoblet scart og PS3 hdmi? At de gamle signalene fungerer med scart eller noe?

Jeg har 40GB PS3 og har vurdert å sette i større disk, men om det ikke går an å lage mappestruktur i XMB (er dette mulig) så ser jeg ikke hensikten. Blir litt rotete å legge "ørten" forskjellige filmer og clipp i en og samme mappe.

Lenke til kommentar

Går an å gruppere filer i mapper slik det er nå, men det er veldig tungvindt. Regner med at det kommer funksjonalitet for dette i en senere firmware oppdatering. Jeg har satt inn 250 GB i min. Fyllt opp 150 GB allerede :-)

Lenke til kommentar
Hvordan lager man undermapper i f.eks "video"?

Velg den filmen du vil legge i en mappe, trykk trekant, velg informasjon, skriv inn nytt album navn. Filmen vil da bli lagt i en mappe med det navnet.

Du får spilt av *.mkv-filene ved å bytte container til *.vob. Et raskt søk på google gir deg et program som gjør jobben.

Jeg får dette til på ca 50% av mine hd filer. Sliter med både bilde og lyd der. Men de gangene det fungerer, så blir det veldig bra ;)

Jeg bruker "mkv2vob" til den jobben. Om du har et som fungerer på alt, så si gjerne ifra om det.

Edit: Ser at mkv2vob har blitt oppdatert flere ganger etter at jeg lastet det ned for 2 mnd'er siden. En skal ikke se bort ifra at det har blitt mye bedre nå!

Endret av 8ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...