Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget maskin kutter etter et halvt min

Anbefalte innlegg

Send inn HK til leverandør og si at det er defekt. Da tester de det, og hvis det virkelig er defekt får du nytt kort ;)

Ser ut som om det er det jeg må gjøre. Men er det sannsynlig at det er HK som er defekt med disse sympyomene? Og må jeg betale noe hvis det er i orden?

Har du sjekket at du satte vifta rett vei? Mange som har gjort en slik feil, og vært fast bestemt på at den sitter riktig :thumbup:

Mener du selve viften eller ledningen til viften? Visste ikke at det var en bestemt vei å sette viften.. :blush: Satte den bare slik at intel-logoen var rett vei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at den ikke ble festet på riktig måte, bare dobbeltsjekk. For å være sikker på at det er vifta, slår du på maskinen og skynder deg inn i bios og finn pc health. se på cpu varmen om den stiger ganske så raskt.

Gjør den det så er den ikke festet skikkelig, har gjort samme feil selv så er bare ett tips. Ikke sikkert det er det, men verdt ett forsøk :new_woot:

Lenke til kommentar
Har nå sittet og rotet i mange timer, og det viser seg at problemet endrer seg kontinuerlig ;) Jeg har nå tatt ut hele hovedkortet av PC-en, puttet i 1 rambrikke og koblet til 8-pin og 24-pin strømledningene. Når jeg nå trykker på ON-knappen starter strømforsyningen opp, og et grønt lys tennes frampå kabinettet. CPU-viften er derimot helt livløs, og dette gjelder også den lille LEDen som skal vise power på hovedkortet... Jeg skjønner ikke noe, noen andre som forstår mer?

Takker for svar,

BlackOut

Red: Nå har jeg også resatt CMOS, ingen endring.

Som skrevet over så virker ingenting nå.. Bare sånn for å være helt på den sikre siden :p Så tror ikke det er viften... Heller egentlig mer mot hovedkortet, men vet ikke helt hvordan jeg kan få det bekreftet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...