TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hallo! Bygget nettopp min første PC(Asus 780, XFX 8800gts, 4*1GB Crucial Ballistix PC8500, Corsair TX750), og har enkelte problemer med den... PC-en starter opp helt fint, men etter et halvt minutt slår den seg rett og slett bare av. Ingen rare pipelyder eller noe. Noen som har en anelse om hva det kan være? Takker for svar, BlckOut Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Sjekk at CPU vifta sitter skikkelig på. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Sjekk at CPU vifta sitter skikkelig på. Det gjøre den, men hadde mye problemer med å feste den i utgangspunktet. Måtte ta den av og på mange ganger! Kan det hende at jeg må ta på ny kjølepasta mellom kjøleren og cpu'en? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kommer du inn i Bios, evt ser du noe på skjermen? Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Kommer du inn i Bios, evt ser du noe på skjermen? Så noe på skjermen, men den kutter etter noen sek. Og tiden blir mindre og mindre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 -Prøv med 1 minnebrikke i forskjellige slotter. Prøv gjerne med andre brikker om du har noen tilgjengelig. -Reset bios -Gå over kabler: Husket 4/8-pin 12v? Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 -Prøv med 1 minnebrikke i forskjellige slotter. Prøv gjerne med andre brikker om du har noen tilgjengelig.-Reset bios -Gå over kabler: Husket 4/8-pin 12v? Resette bios ved å ta ut batteriet? Og ja; 4/8pin'en er i. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Prøv med ny dose kjølepasta, hvor langt i POST kommer du? dvs hvor langt i oppstarten klarer du å komme? Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Prøv med ny dose kjølepasta, hvor langt i POST kommer du? dvs hvor langt i oppstarten klarer du å komme? Varierer. Kortere og kortere for hver gang. Det lengste jeg har kommet er rett forbi det bildet der du kan trykke del for å komme i bios. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Les manual! Enten en jumper du flytter på eller en knapp for å resette bios. Maskinen vil fungere en god stund før den evt kutter om kjøleren ikke sitter skikkelig, men lurt å sjekke. Igjen prøv med en enkel minnebrikke. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nå har jeg tatt fra hverandre hele PC-en, påført ny kjølepasta mellom kjøler og prosessor og satt alt sammen igjen. MEN; nå starter ikke PC-en i det hele tatt. Strømmen kommer, viftene starter, men etter 1 sek slår alt seg av igjen... nye tips? Lenke til kommentar
jajaja1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er det en intel boxed prossesor kjøler? isåfall er du helt sikker på at den sitter ordentlig? drev og ordna med den vifta en hel dag før jeg fant en teknikk som fikk den til og sitte tett, det var svært frustrerende. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Jupp Stresset sinnsykt mye med den første dagen jeg bygget, så var veldig påpasselig med å få den ordentlig på plass nå. I tillegg er det jo ekstra kjølepasta også. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 BIOS trenger litt "oppussing" med 4 brikker, sette spenning og "timing", trur eg har satt mine Crucial PC8500 til 2.1V og 5,5,5,15 og 2T. Har 4 på mitt 790FX kort, satt i 2 stk ved inst. av Windo$, gikk i Bios etter noen dager og "justerte den for RAM" og satt inn de to siste. Mitt kort kom med en advarsel om at CPU fan var "død" og kunne trykke knapp: XX, for og fortsette oppstarten, har disabla CPU fan alarm ("stopp") i Bios pga. vannkjøling og ingen vifter tilkobla MB der CPU fan skulle vært. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Nå har jeg tatt ut rambrikker og alle strømkontakter unntatt 4/8-pin og 24 pin. Når jeg trykker på ON-knappen får jeg bare ett kort høyfrekvent pip og så kutter strømmen. Deretter må jeg slå av strømforsyning og ta ut ledning, for deretter å sette alt inn igjen, får jeg kan gjenta prosessen og få et nytt pip... Any ideas? RED: Ifølge en datakyndig kompis, kan det visst godt være hovedkortet som er gått, høres dette korrekt ut? Har nå tatt ut alt, og gir bare strøm til prosessor og hovedkort. On-lyset lyser i et tidels sekund når jeg slår på strømmen, men er nå ingen pip. Endret 29. januar 2008 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Har nå sittet og rotet i mange timer, og det viser seg at problemet endrer seg kontinuerlig Jeg har nå tatt ut hele hovedkortet av PC-en, puttet i 1 rambrikke og koblet til 8-pin og 24-pin strømledningene. Når jeg nå trykker på ON-knappen starter strømforsyningen opp, og et grønt lys tennes frampå kabinettet. CPU-viften er derimot helt livløs, og dette gjelder også den lille LEDen som skal vise power på hovedkortet... Jeg skjønner ikke noe, noen andre som forstår mer? Takker for svar, BlackOut Red: Nå har jeg også resatt CMOS, ingen endring. Endret 29. januar 2008 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Noen som har noen tanker? Blir i dårlig humør hver gang jeg ser på rukkelet... Er det noen scenarier som høres mer sannsynlige ut enn andre? Takker for svar, BlackOut Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Send inn HK til leverandør og si at det er defekt. Da tester de det, og hvis det virkelig er defekt får du nytt kort Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Send inn HK til leverandør og si at det er defekt. Da tester de det, og hvis det virkelig er defekt får du nytt kort Ser ut som om det er det jeg må gjøre. Men er det sannsynlig at det er HK som er defekt med disse sympyomene? Og må jeg betale noe hvis det er i orden? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Send inn HK til leverandør og si at det er defekt. Da tester de det, og hvis det virkelig er defekt får du nytt kort Ser ut som om det er det jeg må gjøre. Men er det sannsynlig at det er HK som er defekt med disse sympyomene? Og må jeg betale noe hvis det er i orden? Har du sjekket at du satte vifta rett vei? Mange som har gjort en slik feil, og vært fast bestemt på at den sitter riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå