SondreLM Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 God Dag alle sammen. Jeg har hatt bursdag for noen dager siden, og fikk en ny R/C bil fra CEN. Dette er verdens raskeste serieproduserte bil. MEN, jeg har nå fått noen problemer. Når jeg skrur på alt av det elektriske er det ingenting som svarer. Altså, null kommunikasjon mellom sender og mottaker. Alle batterier er nye. Er det noen her som har/har hatt det samme problemet, eller hvertfall vet hvordan å fikse det? Forresten, nei, jeg er ingen nybegynner. Har drevet med dette noen år. Alle svar mottas med takk. Mvh SondreLM Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har du sjekket at krystallene står helt i, og at de ikke står feil vei? Har det vært slik hele tiden? I så fall må du kanskje bytte mottageren og/eller senderen. Det kan jo være dårlig kontakt en plass også... Lenke til kommentar
SondreLM Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har sjekket krystallen. Er det ikke litt rart om jeg må bytte mottaker og/eller sender så tidlig? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du må sjekke begge krystallene. Både den i senderen, og den i mottageren. Og jo, det er litt rart, men produksjonsfeil kan forekomme selv de beste og flinkeste. Har du sjekket at det ikke bare er dårlig kontakt? For eksempel i av/på-bryteren i bilen? Lenke til kommentar
SondreLM Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg har sjekket og dobbeltsjekket begge krystallene, men det er ingen forskjell uansett hvilken vei jeg setter dem. Jeg har ikke sjekket kontakten mellom av/på bryteren, skal gjøre det med en gang. Takk for svar! Endret 5. februar 2008 av SondreLM Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Alt av RC sendere jeg har vert borti har hatt en form for indikasjonslys eller lignende som viser at den er slått på. Gjerne batteri-nivå leds elns. Mottakeren i bilen min gir begge servoene en liten bevegelse, som da viser at den er slått på. Andre jeg har vert borti har satt servoene i "midtstilling" når mottakeren får strøm. Hvis både sender og mottaker fungerer hver for seg, så kan det være lurt å prøve annen sender/mottaker. Du sier du har drevet med det noen år, og da antar jeg at du kanskje har sender eller mottaker fra før av, som du da kan se om fungerer med det nye utstyret. Sjekk antenne på sender, den er ofte til å skru ut. Sjekk også antenneledning i mottaker. Er som oftest små bagateller. Lenke til kommentar
SondreLM Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 På min bil, kommer det rykninger i både styre-servo og gass/bremse-servo, hvis jeg slår på strømmen i bilen, men som sagt fungerer ikke radiostyringen. Dette er passe irriterende. Har prøvd det meste, og antar at det er dårlig kontakt et sted. Takker for alle innlegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå