Gå til innhold

Ny Asus laptop trekker litt strøm når den er helt av *"løst"*

Anbefalte innlegg

Har en Asus F3Sr laptop. Den trekker 1-2% av batteryet i døgnet når den er helt av. Når jeg mener helt av, så mener jeg ikke hibernate eller sleep. Den er slått av, og adapteren er koblet fra. Jeg har også slått av alt fra wake on lan osv som kunne ha påvirket dette. Oppgradert Bios osv. Det er ikke så vanvittig mye, men kjedelig om du legger den bort i 10 dager også er det bare 80% igjen. Ingen ting står i usb porter, wlan prøvd å slått av med bryter osv...

Jeg har også koblet fra batteriet og latt det ligge, da er det 100% når det settes inn igjen. Så det er ikke noe galt med det.

Alle mine tidligere laptoper har holdt ladningen, bortsett fra den utladningen som vil skje når et li-ion batteri har ligget over tid, men det er ikke 2% i døgnet. Maks i uka.

Noen som har tips eller opplever flere som opplever dette? Har googlet rundt og da finner jeg flere toshibaer som taper helt opp i 25% osv. Trenden er mer og mer stanby på ting, så skal ikke forundre meg at det er noe som står på selv om maskinen er helt av.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Varmen er en ting. Men maskinen er ikke varm så veldig lenge etter at den er slått av. Noe må da trekke strøm fortsatt selv om laptopen er av. Men hva er ikke lett å finne ut. Det er ikke mye, men det fortsatt litt kjedelig.

prøvd å ta ut batteriet?

Som jeg sa i første post, det har jeg prøvd. Batteriet tappes da ikke.

Lenke til kommentar
Varmen er en ting. Men maskinen er ikke varm så veldig lenge etter at den er slått av. Noe må da trekke strøm fortsatt selv om laptopen er av. Men hva er ikke lett å finne ut. Det er ikke mye, men det fortsatt litt kjedelig.

prøvd å ta ut batteriet?

Som jeg sa i første post, det har jeg prøvd. Batteriet tappes da ikke.

Men 1-2% hva har det å si?

Lenke til kommentar

Så mye å si har det ikke, men laptopen er ikke min primærmaskin, og oftest noe jeg bruker på tur. Da er det kjedelig å ikke ha full batteritid når jeg f.eks skal bruke den 10 dager etter oppladning. Ellers må jeg ta ut batteriet.

En maskin som er slått helt av burde i grunn ikke bruke noe annet en tapet man må regne med i et batteri over tid, men det er langt fra så mye som dette. Har hatt mange laptoper, og ingen av de har tapt strøm når de var avslått med batteriet i (med mindre det er en god stund siden siste oppladning).

Ellers fungerer maskinen ypperlig ellers, men hadde vært greit om det lot seg spare det ekstra tapet uten å ta ut batteriet hele tiden.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Leste igjennom manualen, der står det at hibernation (SPD - suspend to disk som det også kalles) vil bruke litt strøm til blant annet wake on lan. Så siden Hibernation er software basert (s4), så vil det da i prinsipp gjelde for maskinen når den er av.

Testa å la maskinen stå i hibernation, og den trekker akkurat det samme som når jeg velger power off. Så da skal maskinen trekke litt strøm på denne. Maskinen er vel da i prinsipp alltid i standby.

Så da avslutter jeg dette, selv om det kunne vært greit å spart denne strømmen uten å pelle ut batteriet. Men det er så lite at det i prinsipp ikke burde ha noe særlig å si.

Maskinen fungerer i alle fall utmerket og etter forventningene, så da burde jeg egentlig drite litt i sånne bagateller :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...