Gå til innhold

Trenger hjelp og tips for Praha Tur i Februar: )


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på reise til Praha 18 februar med min mor og 2 venner, vi skal bo på et hotel som heter Akcent.

http://www.solfaktor.no/tour/sfp/hotelinfo...01&h=326380

 

Jeg lurte på om noen hadde noe erfaringer med Byen, eventuelt Hotellet ?

Hva er bra / Dårlig der og er det noen severdigheter som burde besøkes?

 

Hva kan man ta seg til i området der vi skal bo ?

 

Pris på mat /drikke ?

 

Sier jatakk til all info jeg kan få om stedet : ) og ting som burde besøkes

 

 

 

Takker for alle svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mat og drikke er biiiillig. En halvliter øl f.eks ligger rundt 10-12 kr. Går du litt utenfor sentrum kan du få det enda billigere. Mat og drikke er definitivt ikke en stor utgiftspost på budsjettet.

Bor du utenfor sentrum og du kan ta trikken, har du et kjempefint framkomstmiddel.

Byen er ikke så stor, så de fleste severdighetene i sentrum kan du ta til fots. Karlsbroen er jo obligatorisk, selv om jeg ikke helt skjønner oppstyret rundt den. Ellers har du jo bl.a Prahaborgen og det gamle torget. Koselig steder å bare rusle rundt. Kjøp en liten reisehåndbok.

Lenke til kommentar
Mat og drikke er biiiillig. En halvliter øl f.eks ligger rundt 10-12 kr. Går du litt utenfor sentrum kan du få det enda billigere. Mat og drikke er definitivt ikke en stor utgiftspost på budsjettet.

Bor du utenfor sentrum og du kan ta trikken, har du et kjempefint framkomstmiddel.

Byen er ikke så stor, så de fleste severdighetene i sentrum kan du ta til fots. Karlsbroen er jo obligatorisk, selv om jeg ikke helt skjønner oppstyret rundt den. Ellers har du jo bl.a Prahaborgen og det gamle torget. Koselig steder å bare rusle rundt. Kjøp en liten reisehåndbok.

 

 

Takk for Info !

 

Flere som har?

Lenke til kommentar

Alt som Hermanus sier stemmer. I tillegg til trikken, har Praha et av Europas beste metroer (min mening), og det går bokstavelig talt alltid et tog. Tror det går ett nytt metrotog hvert 4 minutt fra kl 0600 til 2355 over så å si hele byen. Ellers så er det mange konserter, alt fra klassisk til trance. Hvis du er glad i discotek ligger et av Europas største discotek ved karlsbroen, hvor discoteket går over 5 nivåer. Noe man burde se mens man er der er klokketårnet på det torget i gamlebyen. Ellers så er det jødiske kvarteret meget fint, men man får mest med seg ved å bruke en guide e.l.

Lenke til kommentar
Alt som Hermanus sier stemmer. I tillegg til trikken, har Praha et av Europas beste metroer (min mening), og det går bokstavelig talt alltid et tog. Tror det går ett nytt metrotog hvert 4 minutt fra kl 0600 til 2355 over så å si hele byen. Ellers så er det mange konserter, alt fra klassisk til trance. Hvis du er glad i discotek ligger et av Europas største discotek ved karlsbroen, hvor discoteket går over 5 nivåer. Noe man burde se mens man er der er klokketårnet på det torget i gamlebyen. Ellers så er det jødiske kvarteret meget fint, men man får mest med seg ved å bruke en guide e.l.

 

Tusen takk

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvilke musikk man liker. Har vært i Praha ett par ganger nå og sjekket ut forskjellige plasser. Liker man discotek er den som jeg nevnte ovenfor helt klart verdt ett besøk. Liker man jazz o.l. er det en klubb som heter U Stare Pani. Det er også et hotell, så den er enkel å finne. Ellers har man mange fine små musikkpuber hvor de kjører med DJ hver kveld, og drikke m.m. er kjempebillig, men det gjelder å teste ut steder som ligger litt utenfor allfarsveiene.

Lenke til kommentar

Jeg var i Praha i januar sammen med noen kamerater. Var en sinnsykt bra tur. Vi tok en turbuss hos et selskap som heter Martin Tours, de har små boder rundt omkring på gata hvor man kan bestille billetter. Da får man sett alle de "obligatoriske" turistmålene.

 

Om du skal ta taxi kan det være lurt å avtale pris på forhånd, særlig på natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...