Gå til innhold

Kan ein starta sin eigen religion?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Kalvegodt: Sant nok, men eg er profet på lik linje med Jesus, Gud har talt til meg og gitt meg den oppgåven.

 

Eldritcht: Eg tykkjer du er frekk og latterlegjer det eg skriv. Eg trur ikkje du hadde ledd dersom du visste kva Gud sa til meg.

 

Og det er ikkje Gud si oppgåve og ryddje opp driten på jorda, det er dei som har øydelagt den sin.

 

Gratulerer med åpenbaringen!

Jeg lurer på om du har begynt å plukke opp dritten etter bikkja di, ja, jeg mener siden du har funnet den rette veien. Ville jo være tragisk om du eller en av dine disipler skulle komme til å gli i slikt uhumskt, kanskje til og med havne på sykehus/likhus.

 

Har Gud nevnt noe spesielt om meg?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en litt nedslående nyhet, men jeg får fortsatt bare håpe, og heller vente til profeten har stått opp.

 

:(

 

Syntes du ikke at du hører den sexy kvinne stemmen i høyttaler anlegget som sier: "Du er nummer 9945392187639284361749823635476272784 i køen. Går du ut av køen vil du ikke komme til helvette eller du må begynne på nytt"

 

Men det i høytaleren i nabo køen, der en trøtt og kjedelig manns stemme som høres ut som en kjedelig utgave av Vidar Theisen annonserer: "Du er nummer 236 i køen. Går du ut av køen havner du i den lang køen ved siden av her...."

 

 

Blir som å gå på rød tollsone uten noe å fortolle.... :D

 

En ting har Schell da og det er god fantasi, det kan ingen ta i fra ham.... :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg liker profeten min! :love:

 

Ser dere ikke mønsteret her? Han har allerede bevist at han er den hellige treenighet. Først kommer han med; "jeg plukker ikke opp hundedritt"-tråden, så følges den opp med; "jeg pusser ikke tennene mine"-tråden, for så å vise seg frem for oss som lyset selv her.

 

Håper at det nå løsner for litt flere av dere andre.

 

:)

 

Edit: Når jeg snakker om "løsner litt", så mener jeg så klart ikke noen form for skruer, hvis noen kunne finne på å tenke en slik skammelig tanke. Neida, her snakker jeg om at hvis nå bare 11 stk. til skjønte meningen med livet og lyset så er vi 12 disipler, og da kan man si at vi er på god vei fremad. :fun:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Gleder meg til den dagen du står frem på TV, hvedende at du kan utføre mirakler :)

 

Gleder meg også til den dagen du er 80 (om du skulle bli så gammel) og skjønner at du har kastet bort livet ditt på en drøm du hadde som ung. Vitenskapen og Evolusjonen er korrekt, du har bare en sjangse her i livet.

 

Såå.. Viss du absolutt vil tjene en fantasigud som ALDRI har eksistert, så gjør det gjerne :) Og forresten, tolker du bibelen bokstavelig?

Lenke til kommentar
Jeg liker profeten min! :love:

 

Ser dere ikke mønsteret her? Han har allerede bevist at han er den hellige treenighet. Først kommer han med; "jeg plukker ikke opp hundedritt"-tråden, så følges den opp med; "jeg pusser ikke tennene mine"-tråden, for så å vise seg frem for oss som lyset selv her.

 

Håper at det nå løsner for litt flere av dere andre.

 

:)

 

Edit: Når jeg snakker om "løsner litt", så mener jeg så klart ikke noen form for skruer, hvis noen kunne finne på å tenke en slik skammelig tanke. Neida, her snakker jeg om at hvis nå bare 11 stk. til skjønte meningen med livet og lyset så er vi 12 disipler, og da kan man si at vi er på god vei fremad. :fun:

 

Åja, akkurat. Da venter vi bare på at schell sier han ikke får badet, da han rett og slett ikke kommer ned i vannet... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det må profeten svare på selv. Hvor bliver det av han? Kan hende det var strevsomt i fjøset i går. Kan til og med hende det var noen utagerende sauer som lagde krøll ...  :(

Lenke til kommentar
Skjærselden vert ikkje nytta i den protestantiske kristendomen...men i den katolske. Religionen ligg nærare katolisismen altso?

nja, du kan kanskje seie det ja. marthin luther og reformasjonen på grun av skjræsilden var feil, men dt er f eks lov for alle å gifta seg og få ungar, også for presat, så eg vil ikkje ta parti verken med protestantane eller katolikkane.

 

Det er kanskje for mye å håpe på en revidert Schnell-Bibel? Mye arbeid å tolke og oversette ...

Det skreiv eg jo allereie i fyrsteposten trur eg at eg skulle gjere.

 

Såå.. Viss du absolutt vil tjene en fantasigud som ALDRI har eksistert, så gjør det gjerne :) Og forresten, tolker du bibelen bokstavelig?

Nei, Gud og eg arbeider for å rette opp alle feila i den. Det er min fyrste oppgåve som hans son og profet.

 

Jeg liker profeten min! :love:

 

Ser dere ikke mønsteret her? Han har allerede bevist at han er den hellige treenighet. Først kommer han med; "jeg plukker ikke opp hundedritt"-tråden, så følges den opp med; "jeg pusser ikke tennene mine"-tråden, for så å vise seg frem for oss som lyset selv her.

 

Håper at det nå løsner for litt flere av dere andre.

 

:)

 

Edit: Når jeg snakker om "løsner litt", så mener jeg så klart ikke noen form for skruer, hvis noen kunne finne på å tenke en slik skammelig tanke. Neida, her snakker jeg om at hvis nå bare 11 stk. til skjønte meningen med livet og lyset så er vi 12 disipler, og da kan man si at vi er på god vei fremad. :fun:

Kva? :S eg fårstår ikkje

 

En ting har Schell da og det er god fantasi, det kan ingen ta i fra ham.... :D

Snakar du om meg? for eg heiter ikkje Schell, eg heiter SCHNELL :realmad: .

Og det er ikkje fantasi ;) ,det er eg og Gud som snakkar saman, han gjer meg openbaringane i draumane mine, såleis INGEN kan finne ut kva me snakkar om, hadde me møtest i "virkeligheten" hadde det vert fare for at andre folk såg eller høyrde oss.

 

Dette er jo interessant, med tanke på at den tradisjonelle funksjonen til skjærsilden er å tjene som venterom for himmelen, ikke helvete. Her føler jeg at din religion faktisk har noe nytt og annerledes å komme med.

Nei, skjærsilden er der du ventar for å få vete om du kjem til himmel ELLER helvete, viss noke anna er sagt, så er det løgn. Eg er klar over at skjærsilden ikkje står i Bibelen (holder på å les den, og eg strekar under med gul markeringspenn alt eg veit er feilinformasjon i den, og når det er klart, skal eg lage ein ny bibel og føre inn korrekt informasjon) men det er feil, den fins, det har Gud sjølve fortald meg.

 

Er du ikke litt beskjeden? Du sier jo også at du er Guds sønn; det må jo være litt større enn bare å være profet?
Du stiller ein bra problemstilling, men sjølv om eg er Guds son, så er eg berre eit mennskje, og kan ikkje svare på alt. Det Gud har sagt til meg i åpenbaringa, er at eg er hans son i himmelen, og hans profet på jorda.

 

Gratulerer med åpenbaringen!

Jeg lurer på om du har begynt å plukke opp dritten etter bikkja di, ja, jeg mener siden du har funnet den rette veien. Ville jo være tragisk om du eller en av dine disipler skulle komme til å gli i slikt uhumskt, kanskje til og med havne på sykehus/likhus.

 

Har Gud nevnt noe spesielt om meg?

 

:)

Takk takk :D . Det er ein heilt utruleg følelse, eg er aldreg lei meg lenger etter eg fekk den, og no kjem åpenbaringane hyppegare og hyppegare, eg kan snakkje timesvis med Gud dei nettene han dukkjar opp.

 

Nei, eg plukkar IKKJE opp hundedriten! Som du sjølve sa ein gong i den tråden; me er jo ute i Guds frie natur, og det er der driten høyrer heime!

 

Nei, Gud har ikkje sagt noke spesielt om deg, han nevner sjaldant noke om andre enn meg, eller kva eg skal gjere. Det einaste eg har fått vete om andre personar, er om den daude bestefar min som sansynlegvis kjem til å havne i helvete, (som eg skreiv tidlegare)

 

Gud har ikke nevnt noe om deg for han vet ikke at du finns.

Gud veit at alle fins. Det er tross alt han som har skapt oss

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kunne vår kjære profet og Guds stedfortreder dele et lite symbol på hans opphøyethet med oss disipler? Jeg kunne tenkt meg et bilde eller lignende. Du skjønner at jeg har avsatt plass i bestestova for et lite "hustempel". Vil så gjerne ha et eget hellig sted i huset hvor jeg kan tilbe deg.

Hvis det var et bilde så ser jeg ikke bort fra at skrivebordsbakgrunnen 

fikk et åndelig anstrøk.

 

:)

Lenke til kommentar

PencilCase: Jo, eg ser kva du meiner. Alle religionar har jo noke deira tilhengjarar og disiplar kan tilbe. Problemet er berre at eg følar eg ikkje kan ta så store avgjernadar eg åleine, at eg må høyre med Gud.

Eg vil liksom ikkje lage endå meir misoppfatningar enn det er. Men neste gong eg får ein openbaring skal eg spørje han om kva symbolet, eller bilete, eller gjenstanden skal vere, eg skal og spørje han kva den nye relgionen skal heite, og ein kort versjon av den nye bibelen!

 

Men det er endå eit problem: I den fyrste openbaringa, hadde eg full kontroll og spurte Gud masse spørsmål, og eg kunne hugsa alt. Medan no i det siste har Gud gjort openbaringane meir "duse" eller kva eg skal kalla det medan eg kjem tilbake til "jorda", slik at det er vankseleg og hugsa alt han har fortald meg, og eg gløymer og spørje om ting, og mistar på ein måte noke av mi frie vilje!

Det er noken gong er Gud sendar denne "forbandelsen" eller kva eg skal kalle det, og det er når han vil at eg BERRE skal høyre på han, og konsetnrere meg om det. Når eg ikkje har konsntrert meg 100 % hendar det eg gløymer ut noke.

Men når den neste openbaringa kjem der eg og er med mitt fulle fem, eller kva eg skal kalle det, skal eg spørje! :D

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Eldritcht: Eg tykkjer du er frekk og latterlegjer det eg skriv. Eg trur ikkje du hadde ledd dersom du visste kva Gud sa til meg.

 

/care

 

Gud finnes BTW ikke.

 

Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mind-bogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the non-existence of God. The argument goes something like this:

 

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."

 

"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves that you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. Q.E.D."

 

"Oh dear," says God, "I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.

 

"Oh, that was easy," says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.

 

Schnell.. Du burde lese bibelen din en gang til :) Jesus ER gud :) Det burde du vite.. Ikke hans "sønn"..

Det er i så fall ein av faktafeila som står i bibleen ;) Jesus er son av Gud, ikkje Gud sjølve

 

Om jeg ikke tar helt feil, så er vel Jesus regnet for å være Guds sønn, men samtidig en inkarnasjon av Gud selv. Så Jesus er både Gud og Guds sønn, så vidt jeg har forstått.

 

Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.

ehhh javel :ermm:

eg har 1er i englesk så vis du sa noke vikteg til meg så fattar eg ikkje

 

Det han sier er noe sånt som dette: "Religion er en fornærmelse mot menneskelig verdighet. Med eller uten det, så ville man hatt gode mennesker som gjorde gode gjerninger og onde mennesker som gjorde onde gjerninger, men for å få gode mennesker til å begå onde gjerninger, så kreves det religion".

Lenke til kommentar
Såå.. Viss du absolutt vil tjene en fantasigud som ALDRI har eksistert, så gjør det gjerne :) Og forresten, tolker du bibelen bokstavelig?
Nei, Gud og eg arbeider for å rette opp alle feila i den. Det er min fyrste oppgåve som hans son og profet.

 

Så gud er ikke feilfri altså? Hmmz

Lenke til kommentar

Dette er jo underholdende om Schnell her utviser stor humor og FSM tradisjon.

Om det du, Schnell, skriver menes seriøst er det derimot tragisk for deg personlig, men du vil gjøre meget stor lykke om du stiller deg til rådighet for en hovedoppgave innen psykologi. No offence ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...