freke Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det var ikke det sitatet tydet på. "Kaller du meg et troll, kaller du Jesus et troll". Brødre kan tross alt være så ulike at en kan være et troll og broren ikke. Jeg synes nå fremdeles du burde slutte på skolen og gå ut og misjonere. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ja, eg er Guds son på lik linje med Jesus, og nei eg skal ikkje slutte på skulen, eg skal misjonere når eg er ferdig med skulen Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hugs det Schnell, at Bibelen seier at vi alle er Guds born... Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 kallar du meg eit troll, kallar du Jesus eit troll. respektlaust. Med tanke på signaturen din, og ditt gjenfunnede kall som bonde; er det riktig av meg å anta at du ikke lenger er Jesus? Jesus hang jo sammen med tidligere fiskere, så kanskje Schnell er blitt fiskerbonde? Ja, eg er Guds son på lik linje med Jesus I så fall kan du hilse faren din og si at han bør få ut finger'n for han har en jævlig stor jobb foran seg med å rydde opp i all dævelskapen her på jorden. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kalvegodt: Sant nok, men eg er profet på lik linje med Jesus, Gud har talt til meg og gitt meg den oppgåven. Eldritcht: Eg tykkjer du er frekk og latterlegjer det eg skriv. Eg trur ikkje du hadde ledd dersom du visste kva Gud sa til meg. Og det er ikkje Gud si oppgåve og ryddje opp driten på jorda, det er dei som har øydelagt den sin. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tingen er at det du tror er gud, ir ealtiten bare er din egen fantasi ... Vi ler av deg fordi vi skjønner det. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Men i alle fall; en bonde som er guds sønn, skulle vel greie seg uten subsidier Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Schnell.. Du burde lese bibelen din en gang til Jesus ER gud Det burde du vite.. Ikke hans "sønn".. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Schnell.. Du burde lese bibelen din en gang til Jesus ER gud Det burde du vite.. Ikke hans "sønn".. Det er i så fall ein av faktafeila som står i bibleen Jesus er son av Gud, ikkje Gud sjølve Men i alle fall; en bonde som er guds sønn, skulle vel greie seg uten subsidier herregud...... jævli tåpelig av deg å skrive såne ting, og latterlegjere det eg skriv. bønder må ha subisidier for å kunne halde gardene i live til den gongen det vert matmangel i verda Tingen er at det du tror er gud, ir ealtiten bare er din egen fantasi ... Vi ler av deg fordi vi skjønner det. Den dagen eg får kreftene Gud har lovt meg så ler du ikkje lenger Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Den dagen eg får kreftene Gud har lovt meg så ler du ikkje lenger Den dagen min gud gir meg kreftene som trengs kommer jeg til å drepe din gud. Freaky debatt, jeg tror ikke du kommer langt med din versjon av kristendommen. Du ligger liksom flere hundre år etter. Endret 14. februar 2008 av Abigor Lenke til kommentar
strayder Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Den dagen eg får kreftene Gud har lovt meg så ler du ikkje lenger ...og her har du selve essensen i de fleste religioner... Dårlig skulte trussler om "hvis" du ikke..... SÅ!... kommer gud å tar deg på et eller annet vis. Sånn har religion alltid vært og kommer alltid til å bli, de må faktisk ha trussler for å få folk til å tro på dette! Da kan jeg opplyse deg om at jeg er ateist uten trussler av noe slag Men du Schell, hvorfor fikk du ikke disse kreftene med det samme? Hvorfor vente? Om ikke annet hadde du hatt krefter til å dra plogen selv.... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Schnell: Hva er din kommentar til dette? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Den dagen eg får kreftene Gud har lovt meg så ler du ikkje lenger ...og her har du selve essensen i de fleste religioner... Dårlig skulte trussler om "hvis" du ikke..... SÅ!... kommer gud å tar deg på et eller annet vis. Sånn har religion alltid vært og kommer alltid til å bli, de må faktisk ha trussler for å få folk til å tro på dette! Da kan jeg opplyse deg om at jeg er ateist uten trussler av noe slag Men du Schell, hvorfor fikk du ikke disse kreftene med det samme? Hvorfor vente? Om ikke annet hadde du hatt krefter til å dra plogen selv.... Han let meg venta for å testa min tillet, slik han gjor med Moses Schnell: Hva er din kommentar til dette? Min kommentar er at eg stolar meir på Gud enn på wikipedia Lenke til kommentar
thatch Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion. Lenke til kommentar
freke Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Men i alle fall; en bonde som er guds sønn, skulle vel greie seg uten subsidier herregud...... jævli tåpelig av deg å skrive såne ting, og latterlegjere det eg skriv. bønder må ha subisidier for å kunne halde gardene i live til den gongen det vert matmangel i verda Jeg snakket om den bonden som er sønn av gud jeg. Gud er vel snill nok til å la sønnen sin få gode forhold på gården uten å måtte tigge staten om penger. Han tryller nok frem både sprengfulle jur og feite griser tenker jeg. Hva er vel Stoltenberg sin støtte imot støtten gud kan gi deg? Må ikke tvile sånn på far din vettu Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg skjønner helt ærlig ikke at det går an å tro få så mye oppstyr pga. en drøm! Selvsagt trådstarter sin feil som ikke gir slipp på tanken om at han er Jesus Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er eneste beviset du har, din egen drøm, som også kan ha vært oppdiktet. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg lurer på hvilke krefter Gud har lovet trådstarter og hvordan det vil sammenfalle med viljen. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Schnell: Hva er din kommentar til dette? Min kommentar er at eg stolar meir på Gud enn på wikipedia Wikipedia har nå ihvertfall pålitelige, skriftlige referanser på plass ... Men hvordan forholder du deg til treenigheten, Schnell? Er du nå en del av den gjengen som fra før består av Gud, Jesus og Den hellige ånd (som i og for seg er ett og det samme)? Er dere i så fall nå en fireenighet? Jeg spør selvsagt av nysgjerrighet, siden jeg aldri før har møtt noen som har hatt en åpenbaring. En annen ting - hvordan forholder du deg til helvete? Er det evig ild- og svovelregn for dem som ikke følger Guds vei i din religion? Dette er et interessant moment, synes jeg, som jeg alltid lar veie tungt når jeg skal vurdere om jeg vil slutte meg til nye religioner når jeg hører om dem. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Schnell: Hva er din kommentar til dette? Min kommentar er at eg stolar meir på Gud enn på wikipedia Wikipedia har nå ihvertfall pålitelige, skriftlige referanser på plass ... Men hvordan forholder du deg til treenigheten, Schnell? Er du nå en del av den gjengen som fra før består av Gud, Jesus og Den hellige ånd (som i og for seg er ett og det samme)? Er dere i så fall nå en fireenighet? Jeg spør selvsagt av nysgjerrighet, siden jeg aldri før har møtt noen som har hatt en åpenbaring. En annen ting - hvordan forholder du deg til helvete? Er det evig ild- og svovelregn for dem som ikke følger Guds vei i din religion? Dette er et interessant moment, synes jeg, som jeg alltid lar veie tungt når jeg skal vurdere om jeg vil slutte meg til nye religioner når jeg hører om dem. Så lenge ein trur på gud, og tenar han, så kjem ein til himmelen. for eit par netter sidan, var eg på oppdrag til Gud, eg var i helvete for bringja ein beskjed til min bestefar. Han sat i skjærsilden og venta på å kome til helvete, eg gav han beskjeden Gud sa eg skulle seie. Då fortalde han meg at måten han døydde på oplevde han kvar dag i helvete. Så eg ville nok vendt meg om til Gud visss eg var dykk Jeg lurer på hvilke krefter Gud har lovet trådstarter og hvordan det vil sammenfalle med viljen. Det trur eg nok blir mellom meg og Gud, men du vil tids nok få vete det. Men i alle fall; en bonde som er guds sønn, skulle vel greie seg uten subsidier herregud...... jævli tåpelig av deg å skrive såne ting, og latterlegjere det eg skriv. bønder må ha subisidier for å kunne halde gardene i live til den gongen det vert matmangel i verda Jeg snakket om den bonden som er sønn av gud jeg. Gud er vel snill nok til å la sønnen sin få gode forhold på gården uten å måtte tigge staten om penger. Han tryller nok frem både sprengfulle jur og feite griser tenker jeg. Hva er vel Stoltenberg sin støtte imot støtten gud kan gi deg? Må ikke tvile sånn på far din vettu Gud serverar ikkje alt på sølvfat veit du Eg må, som nesten alle andre på jorda, slite hardt for Gud, han har gitt oss vår frie vilje og vår kraft til å arbeide! Du må fårstå han kan ikkje gje meg såne frynsegoder, berre fordi eg ein profet, og ikkje vil eg ha det heller, dette er det minste regjeringa kan ofre for framtida si, det er det Gud prøvar og vise. Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion. ehhh javel eg har 1er i englesk så vis du sa noke vikteg til meg så fattar eg ikkje Jeg skjønner helt ærlig ikke at det går an å tro få så mye oppstyr pga. en drøm! Selvsagt trådstarter sin feil som ikke gir slipp på tanken om at han er Jesus Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er eneste beviset du har, din egen drøm, som også kan ha vært oppdiktet. Den dagen du sit på ventar i skjærsliden endrar du kanskje haldepunkt Lenke til kommentar
GeO Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Så lenge ein trur på gud, og tenar han, så kjem ein til himmelen. for eit par netter sidan, var eg på oppdrag til Gud, eg var i helvete for bringja ein beskjed til min bestefar. Han sat i skjærsilden og venta på å kome til helvete, eg gav han beskjeden Gud sa eg skulle seie. Då fortalde han meg at måten han døydde på oplevde han kvar dag i helvete. Så eg ville nok vendt meg om til Gud visss eg var dykk Dette er jo interessant, med tanke på at den tradisjonelle funksjonen til skjærsilden er å tjene som venterom for himmelen, ikke helvete. Her føler jeg at din religion faktisk har noe nytt og annerledes å komme med. Gud serverar ikkje alt på sølvfat veit du Eg må, som nesten alle andre på jorda, slite hardt for Gud, han har gitt oss vår frie vilje og vår kraft til å arbeide! Du må fårstå han kan ikkje gje meg såne frynsegoder, berre fordi eg ein profet, og ikkje vil eg ha det heller, dette er det minste regjeringa kan ofre for framtida si, det er det Gud prøvar og vise. Er du ikke litt beskjeden? Du sier jo også at du er Guds sønn; det må jo være litt større enn bare å være profet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå