Eldritch Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe ja no har eg lese det crappet, og min religion kan ikkje ein gong samanliknas annart enn den eine gongen. Og alle religion har jo litt likhetstrekk nesten, iallefal alle dei monoteiske religionane. Sant nok. Men om nå Gud har bedt deg starte en ny religion der grunnlaget er at du skal gjøre som du selv vil, så vil jo dette stride mot de ti bud Gud angivelig ga Moses på Sinai-fjellet, da dette er Guds bud for hvordan du skal leve. Så om Gud plutselig bestemmer seg for å ditche disse budene han selv visstnok ga Moses, så vil jo det bety at Gud ikke er ufeilbarlig, og dermed heller ikke er allmektig? Så hvorfor skulle noen da følge din religion når den tilber en Gud som tilsynelatende ikke er allmektig, men som må korrigere seg selv? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 gud gav aldreg dei buda til moses, han fann dei på sjølve. Gud har ikkje fortald det til meg, men eg går ut ifrå at det er som er den einaste forklaringa, sidan Gud sa til meg i ein av åpenbaringane sine til meg: "Det er mennskeleg og feile, medan Guds ord alltid er korrekte!" Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du får ha lykke til min venn Jeg anbefaler at du kommer med et leserinnlegg i VG, Dagbladet, Aftenposten, BA, BT og det som ellers finst av aviser PS: Venter fortsatt på bilde av dette fysiske beviset ditt... Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: God idè Det skal eg gjere! eg skal sende inni lokalavisa i fyrste omgang, og sjå korleis mottakelsen av den nye religionen vert! Viss du les den posten om de fysiske beviset så fårstår du kanskje kva eg meiner? Når Gud talte til meg, greidde eg ikkje halde spyttet mitt inni munnen, så eg soggla, når eg vakna var sogglet akkurat der det var i druamen! Det var det fysiske beviset! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: God idè Det skal eg gjere! eg skal sende inni lokalavisa i fyrste omgang, og sjå korleis mottakelsen av den nye religionen vert! Viss du les den posten om de fysiske beviset så fårstår du kanskje kva eg meiner? Når Gud talte til meg, greidde eg ikkje halde spyttet mitt inni munnen, så eg soggla, når eg vakna var sogglet akkurat der det var i druamen! Det var det fysiske beviset! Aha, eg må si jeg ikke er en kløpper på nynorsk, så beklager misforståelsen.. Men det understreker jo egentlig det jeg opplevde i min egen åpenbaring! Jeg fikk en åpenbaring med mange nakne jenter som sprang rundt, og så fikk jeg ereksjon i drømmen, og gjett hva jeg hadde når jeg våknet?! :O:O:O Lenke til kommentar
strayder Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: God idè Det skal eg gjere! eg skal sende inni lokalavisa i fyrste omgang, og sjå korleis mottakelsen av den nye religionen vert! Viss du les den posten om de fysiske beviset så fårstår du kanskje kva eg meiner? Når Gud talte til meg, greidde eg ikkje halde spyttet mitt inni munnen, så eg soggla, når eg vakna var sogglet akkurat der det var i druamen! Det var det fysiske beviset! Aha, eg må si jeg ikke er en kløpper på nynorsk, så beklager misforståelsen.. Men det understreker jo egentlig det jeg opplevde i min egen åpenbaring! Jeg fikk en åpenbaring med mange nakne jenter som sprang rundt, og så fikk jeg ereksjon i drømmen, og gjett hva jeg hadde når jeg våknet?! :O:O:O Hva da? Speil egg på magen? :D Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: God idè Det skal eg gjere! eg skal sende inni lokalavisa i fyrste omgang, og sjå korleis mottakelsen av den nye religionen vert! Viss du les den posten om de fysiske beviset så fårstår du kanskje kva eg meiner? Når Gud talte til meg, greidde eg ikkje halde spyttet mitt inni munnen, så eg soggla, når eg vakna var sogglet akkurat der det var i druamen! Det var det fysiske beviset! Aha, eg må si jeg ikke er en kløpper på nynorsk, så beklager misforståelsen.. Men det understreker jo egentlig det jeg opplevde i min egen åpenbaring! Jeg fikk en åpenbaring med mange nakne jenter som sprang rundt, og så fikk jeg ereksjon i drømmen, og gjett hva jeg hadde når jeg våknet?! :O:O:O Hva da? Speil egg på magen? :D Heheheheh Ja! :O Dette MÅ jo være et tegn? Eller HUR? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 ja, nå er vi morsomme her Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) sidan Gud sa til meg i ein av åpenbaringane sine til meg: "Det er mennskeleg og feile, medan Guds ord alltid er korrekte!" Er gud fan av Ringenes Herre? "A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early. A wizard arrives precisely when he means to." edit. typorama Endret 30. januar 2008 av freke Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 For å få statsstøtte må religionen din godkjennes, tror ikke det skal så mye til, hovedsaklig en form for trosbekjenning og x antal medlemmer. Deretter må den følge vanlige organisatoriske spilleregler i forhold til økonomi. Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg tror du maa vente litt jeg Schnell. De andre sOkerne er innlagt paa sinnsykehus og venter paa svar. OT: Har du noen gang tenkt paa hvordan "planen" din kommer til aa bli mottatt i dagens kyniske samfunn? Du er ikke helt klar i hodet ditt. Rapporter innlegget mitt gjerne. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Til Scnhell: Din ide for å få makt og bli rik la jeg fra meg for mange år siden. Bare glem det. Vi lever ikke i middelalderen lenger. Folk har peiling nå for tida. Og så, den "drømmen" din må være noe av det tammeste jeg har hørt. Hvis du ikke har bedre fantasi enn dette kan du bare glemme å overbevise folk om de kjedelige åpenbaringene dine. Dette har mange gjort før deg, og endt opp på fattigkassen eller i grava. Slå deg selv i hodet helt til du glemmer alt du har funnet på. Litt fantasi høres kanskje harmløst ut, men etter en stund begynner man å tro på sine egne påfunn og ideer. Det er da man kan ende opp som sinnsyk. Så bli bonde og spar deg selv for mye bry. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: herregud kva faen?? du kan ikkje ein gong samanlikna dei tåpelege, barnslege draumane dine med åpenbaringa Gud gav meg. Hadde du visst kor ekte og fantastisk den følelsen eg fekk var! Det var akkurat som han kviskra inn i øyra mine! og når eg vakna, kunne eg hugse alt! ALT! Eg fekk til og med sett ansiktet til gud, og han har lovt meg å sende Jesus i form som eit dyr ned til jorda og støtte og hjelpe meg. freke; eg har sett filmane men hugsar ikkje noke, så det er nok gud som sa det til meg og ikkje gandalf eller kven du meiner sa det Dessutan var ikkje det sitatet det Gud sa til meg. the mar: eg har ingen intuisjonar om å bli rik, min intuisjon er å få folk til å forstå Gud og fortelje dem mine åpenbaringar! Gud har desutan fortald meg at hanskal gje meg krefter når eg treng det, slik eg skal kunne utføre miraklar, slik Jesus gjor. Og dessutan har eg allereie byrja å fremme relgionen, eg skal ha møte på torsdag og prøve og omvende endå flerie! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: herregud kva faen?? du kan ikkje ein gong samanlikna dei tåpelege, barnslege draumane dine med åpenbaringa Gud gav meg. Hadde du visst kor ekte og fantastisk den følelsen eg fekk var! Det var akkurat som han kviskra inn i øyra mine! og når eg vakna, kunne eg hugse alt! ALT! Eg fekk til og med sett ansiktet til gud, og han har lovt meg å sende Jesus i form som eit dyr ned til jorda og støtte og hjelpe meg. Tro meg, min drøm var ganske så virkelig Og når vi snakker om følelser så tror eg mine følelser var hakket bedre enn dine også Skjønner fortsatt ikkje hvorfor Gud ikkje kan bruke sin sønn eller seg selv.. Hvorfor må han absolutt bruke en sinnsforvirret 17 åring fra Norge liksom? Kan du ikkje spørre Jesus? :D Og forresten.. Viss du går rundt på gata med en hund som du liksom snakker med og prøver å spre ditt / guds budskap så LYKKE til. Den dagen du blir ledern for et trossamfunn skal jeg svømme over til england og tilbake, baklengs! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 kvifor skulle det ikkje verte han? Nokon må det jo vere... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vokt dine ord phannyboy. Hadde det vært jeg som startet denne tråden og fikk et slikt svar så hadde jeg sørget for at det faktisk blei noe av denne sekten BARE for å se deg svømme Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) kvifor skulle det ikkje verte han? Nokon må det jo vere... Må vere ka? Guds utsendte? Ehmm.. Jeg er Naturalist, jeg tror ikke på Gud eller den slags harry potter fakter! Jeg tror på det som kan beskrives, tas på og backes opp med fakta og beviser! Jeg er en Naturalist som har en Materalistisk holdning! Gud er et så diffust begrep at jeg ikke kan sette ord på det engang! L4r5: Jeg har gått på aktiv svømming i 8 år, så jeg er "up for the challange" Endret 30. januar 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: ja mitt råd er at du fårtsettå trene, for ein dag kjem du til å få bruk for det eg er ikkje ein sinnsforvirrra 17 åring, eg har fått eitt ekte kall direkte frå Gd, og eg ER hans son, hans andre son, bror av Jesus. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 phannyboy: ja mitt råd er at du fårtsettå trene, for ein dag kjem du til å få bruk for det eg er ikkje ein sinnsforvirrra 17 åring, eg har fått eitt ekte kall direkte frå Gd, og eg ER hans son, hans andre son, bror av Jesus. Sånn dønn seriøst, hva sier foreldrene dine til dette her? Støtter de deg i å misjonere? Som folk har sagt tidligere, vi lever i 2008, et år der folk ikke lar seg lure av folk med en diffus ideologi og oppdiktede røverhistorier. Du må seriøst tenke litt over hva du selv har opplevd. Du har hatt en drøm. En drøm kan faktisk være utrolig fantastisk realistisk, skremmende faktisk. Det at du har hatt denne drømmen viser INGENTING. Det er flere folk enn deg som har sånne livaktige drømmer, har faktisk hatt det selv når jeg var mindre. F.eks at man selv kan bestemme hva man vil si når man er i drømmen, eller hva man skal gjøre. Det at du slevet i drømmen og våknet opp med selv er overhode ikke et fysisk tegn fra gud, da hadde han vel for pokker lagt igjen en bok eller noe du kunne ta fakta fra. Jeg har selv opplevd det. Jeg drømte at jeg spydde i drømmen, og når jeg våknet så var det spy i hele sengen. Jeg tok IKKJE det som et kall fra gud, heller stikk motsatt. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hvis det finnes noen gud, hvorfor valgte han deg av alle patetiske skapninger? Hvorfor i all verden skulle denne såkalte allmektige skapningen med så mektige krefter at den kan skape et univers(polyvers, gigavers osv.) ut av ingen ting, bry seg om at noen ville følge hans råd og ord. Og hvorfor kommer han med patetiske budskap til deg? Du er nok kristen og har et smalt syn på livet. Det gjelder å oppdage nyansene og se gjennom gardinene. Det handler om å få panneluggen bort fra øynene og se dagslyset klart. Om å tenke nytt og revolusjonerende. Den eldgamle, tåpelige ideen ble brukt allerede for 3-4-5000 år siden for å få makt og legge folk under seg med trusler om helvete osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå