Gå til innhold

Kan ein starta sin eigen religion?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

torswin: Nei eg har ikkje tenkt å omvende folk med makt, slik så mange har gjort i dei andre religionane! eg skal gjere osm jesus sjølve, og fortelje folk om kva Gud forteljer meg, og det han seier eg skal fortelje til folket. eg skal vere gud sitt sendebud, og misjonere, og gjere religionen spredt over heile verda

Lenke til kommentar

Hmm, hvor gammel er du Schnell? Det er aldersgrense for når man kan stifte en religion.. Og den må ha kilder langt mer troverdig enn en drøm du fikk mens du sov. Jeg har selv fått mange åpenbaringer mens jeg sover, de fleste av de med nakne jenter springende rundt, men jeg tar ikke affære fordet.

Og hva er det foreldrene dine ikke er like positive til? At du har fått en åpenbaring fra gud og vil stifte en religion? Foreldrere nå til dags altså..

Lenke til kommentar
L4r5: Eg leita litt rundt i den blåhvalisme tråden, men eg fann ikkje noke av det :S har du link eller?

her er en i hvertfall:

<a href="http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...on/152ralt.html" target="_blank">http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...on/152ralt.html</a>

og en til:

<a href="http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...ion/152rel.html" target="_blank">http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...ion/152rel.html</a>

edit: ser ut som noe feil med linkene.

www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152/religion/152ralt.html

www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152/religion/152rel.html

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Konnis: Kva er det?

Phannyboy: Eg er 17, så eg er ikkje gamal nok nei, har sjekkt litt rundt.

Ja eg veit kva ein draum er Phannyboy ;) . Men denne draumen eg hadde, kan ikkje ein gong målast med ein vanleg draum! Det var akkurat som Gud kviskra meg inn i øyra! Og når eg vaknal kunne eg hugse alt han fortalde meg! Medan andre draumar eg har hatt, kan eg ikkje ein gong hugsae halvparten! Dessutan drøymde eg at når eg snakka så byrja eg og soggle sidan krafta frå stemmen til gud inpoerte meg sånn at eg ikkje greidde og stoppe noke inni meg, sogglet inkludert, og når eg vakna, gjett kva eg såg? Jo, soggelet var der det;) Og i tillegg til at eg hugsa alt han sa, fekk eg og eit FYSISK BEVIS ¨på at eg hadde snakka med han!

Foreldra mine støtter meg i religionen min, men dei tykkjer ikkje eg skal slutte på skulen for å reise og misjonere

edit: thanks L4r5 ;)

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Konnis: Kva er det?

Phannyboy: Eg er 17, så eg er ikkje gamal nok nei, har sjekkt litt rundt.

Ja eg veit kva ein draum er Phannyboy ;) . Men denne draumen eg hadde, kan ikkje ein gong målast med ein vanleg draum! Det var akkurat som Gud kviskra meg inn i øyra! Og når eg vaknal kunne eg hugse alt han fortalde meg! Medan andre draumar eg har hatt, kan eg ikkje ein gong hugsae halvparten! Dessutan drøymde eg at når eg snakka så byrja eg og soggle sidan krafta frå stemmen til gud inpoerte meg sånn at eg ikkje greidde og stoppe noke inni meg, sogglet inkludert, og når eg vakna, gjett kva eg såg? Jo, soggelet var der det;) Og i tillegg til at eg hugsa alt han sa, fekk eg og eit FYSISK BEVIS ¨på at eg hadde snakka med han!

Foreldra mine støtter meg i religionen min, men dei tykkjer ikkje eg skal slutte på skulen for å reise og misjonere

edit: thanks L4r5 ;)

Last opp bildet av det fysiske beviset ditt da :)

Eg skjønner foreldrene dine veldig godt eg.. Eller egentlig ikkje, for om eg var de hadde eg fått deg tvangsinnlagt på mentalsykehus ;)

Lenke til kommentar

Phannyboy: Ja berre le du ;) Men den dagen du finn ut at eg hadde rett så kom ikkje springande til meg ;)

Faktisk, så vil eg ikkje ein gong kategorisera min religion som ei tru ein gong, fordi dette er ikkje noke eg trur på, det er noke eg VEIT :) . Eg har sjølve snakka med Gud, og har endeleg forsått min plass i livet, og kva som er meininga med det.

Lenke til kommentar
Phannyboy: Ja berre le du ;) Men den dagen du finn ut at eg hadde rett så kom ikkje springande til meg ;)

Faktisk, så vil eg ikkje ein gong kategorisera min religion som ei tru ein gong, fordi dette er ikkje noke eg trur på, det er noke eg VEIT :) . Eg har sjølve snakka med Gud, og har endeleg forsått min plass i livet, og kva som er meininga med det.

er det dét signaturen din beskriver?

Lenke til kommentar

Joda, logisk nok at en 17 år gammel gutt som lever i et land som i og for seg ikke lever opp til sitt kristne rykte får en åpenbaring om å spre gud's budskap på nytt i 2008. Altså.. Du er 17 år, du har livet fremfor deg og du velger å reise ut i verden å misjonere? Beklager at eg gjør litt narr av dette, men altså.. Skjønner du ikke at du må oppsøke lege? Viss denne guden din er så allmektig å stor kan han vel for pokker misjonere litt selv?

Se for deg disse hypotesene og si hva du syns hadde vert mest troverdig:

1. En 17 år gammel gutt fra Norge (et land folk flest tror er hovedstaden i Sverige) som tutler rundt for å spre guds ord om at han fikk en åpenbaring mens han sov (også kalt en drøm, som kan være ganske så livaktige). Dette vil slå feil fordi:

a) Du vil ADLRI omvende de som allerede er kristen og har et livssyn

b) Siden verden den dag i dag er mer og mer på vei over til et videnskapelig preget syn vil du etter all sannsynlighet blir drept eller torturert (alt ettersom)

b) Du kommer til å bli ledd av, mobbet, plaget, hengt ut og alt som er, helt til du kolapser og faktisk havner på mentalsykehus.

2. En allmektig Gud sender ned engler og andre underståtter for å videreføre sitt "nye" budskap. Eller kanskje han selv viser seg i himmelen og skriker ut til verdens folk. Hvorfor i steike skal han velge deg? Hva kan du gjøre for å omvende folk til å starte på en Ny religion / Livsvei ?

Og forresten, kan du vise oss den gjenstanden du fikk av Gud? Viss du skal ha en sjangse i din misjonsoppgave må du ha noe som taler FOR det du sier, som et fysisk bevis, som du tydeligvis har? (Og please ikke kom med et bilde av en vanlig husholdningsgjenstand)

Og hvorfor kommer "Gud" med et nytt budskap nå? Tok han feil første gangen?

Endret av Phannyboy
Lenke til kommentar
Jeg har selv fått mange åpenbaringer mens jeg sover, de fleste av de med nakne jenter springende rundt, men jeg tar ikke affære fordet.

Dæven!! Du også har disse, hmm, nydelige åpenbaringene? Må jo være sant for det er alltid vått i sengen etterpå.... :blush:

Jaja, da er vi to i vår lille "sekt". Hva heter vi forresten? De hellige puppers sekt? Eller "puzzy that talks" kanskje?

Noen bedre? :innocent:

Til trådstarter:

Tror IKKE du skal gi opp "kallet" du har til å bli bonde... og ikke ny sektleder eller hva nå enn de kaller seg nå om dagen. Skal du absolutt bli ledd av er jo dette veien å gå, men hadde jeg vært deg hadde jeg muligens satt meg ned på en stubbe i skogen og tenkt litt igjennom denne drømmen før jeg satte i gang. Du vet at stemmer i hodet ikke er noe godt tegn? (Neida, jeg er rimelig sikker på at det IKKE var gud, men din egen bevisthet som spilte deg et puss...) Tro meg, det vil lønne seg!

Du er kristen og antagelig lett påvirkelig og istedne for sunne drømmer om nakne damer og lignende drømmer du om gud og at du er broren, eller halv broren til jesus. (Du skjønner hvorfor mora og faren din ikke tenner helt på dette ikke sant? Du sier jo indirekte at mora di har stått i med en annen vet du, i og med at jesus er halv broren din.....)

La det gå noen uker før du tenker på det igjen og se om det virker som en like god ide da! Og har du "kallet" like sterkt om noen uker er visstnok en psykriater en kjekk kar å besøke.... :whistle:

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Jeg har selv fått mange åpenbaringer mens jeg sover, de fleste av de med nakne jenter springende rundt, men jeg tar ikke affære fordet.

Dæven!! Du også har disse, hmm, nydelige åpenbaringene? Må jo være sant for det er alltid vått i sengen etterpå.... :blush:

Jaja, da er vi to i vår lille "sekt". Hva heter vi forresten? De hellige puppers sekt? Eller "puzzy that talks" kanskje?

Noen bedre? :innocent:

Jeg likte "De Hellige Puppers Sekt" ! Håper vi kan starte vår misjonsreise innen uken, for jeg har store planer om å omvende folket!

Trådstarter: Viss du skal misjonere bør du ABSOLUTT starte i midtøsten, det er der du vil finne flest tilhengere av gud :)

Lenke til kommentar
Jeg likte "De Hellige Puppers Sekt" ! Håper vi kan starte vår misjonsreise innen uken, for jeg har store planer om å omvende folket!

Trådstarter: Viss du skal misjonere bør du ABSOLUTT starte i midtøsten, det er der du vil finne flest tilhengere av gud smile.gif

Greit for meg, men JEG vil ikke begynne misjoneringen i midtøsten! Da blir jeg ikke med! Det lukter så rart av jentene derfra.... :yes:

Tørr jeg å foreslå California? YESS, da er jeg med :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Endret av strayder
Lenke til kommentar
hmmm.. Ok, har du noken bra kilder på kva han her david koreh gjor direkte??

Ellers har man en annen profet jeg har sansen for: Charles Manson.

En småmorsom fotnote når det gjelder vår alles kjære Charlie Manson er at han, etter å ha deltatt på en del kurs i regi av Scientologikirken, droppet ut fordi det, ifølge Charlie selv, var "too crazy" :!:

Men uansett, som andre har nevnt tidligere i tråden, så er det fullt mulig å starte sin egen religion. Men du må ha et visst antall troende (husker ikke hvor mange) før du er berettiget til å kunne få statsstøtte. Men det er et lite problem..

Relgionen min går ut på at du skal gjere alt du har lyst å gjere, og ikkje gjere noke du ikkje treng å gjere som du ikkje har lyst å gjere

..og problemet er at det der eksisterer allerede:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thelema

"Do what thou wilt shall be the whole of the law."

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Hva er det som er så spesiellt med denne religionen i forhold til Kristendommen som jeg er troende til? :)

Denne religionen er den same som kristendommen, men det er mange misoppfattningar i den ,og det har eg tenkt på rette opp i. Eg går ut frå eg ikje greier å omvende alle, difor må det bli ei ny grein ut frå kristendommen, slik som f eks protestanat glei ut frå katolikkar osv.

Ja Darkbuster! Eg er heilt med eg, fordi det høyrest interessant ut med dette at ein kan gjere kva ein vil :thumbup: Men Schnell, ikkje gje opp bondedraumen din. Kan jo lage eit forsamlingslokale på låven veit du!

Ja, eg skal ha møte på torsdag heime på garden, men eg følar ikkje det er nok, eg vil ut i verda å spre bodskapet! :D Men samtideg har eg jo ein draum om å bli bonde, så eg har eit val; anten følge draumen, eller følgje det Gud pliktar meg til å gjere, og for meg vert det svaret eneklt ; eg er nødt å gjere det Gud seier eg skal gjere, med ein gong eg er ferdig på vgs.

er det dét signaturen din beskriver?

Nja.. Delvis, eg kan ikkje seie alt.

Joda, logisk nok at en 17 år gammel gutt som lever i et land som i og for seg ikke lever opp til sitt kristne rykte får en åpenbaring om å spre gud's budskap på nytt i 2008. Altså.. Du er 17 år, du har livet fremfor deg og du velger å reise ut i verden å misjonere? Beklager at eg gjør litt narr av dette, men altså.. Skjønner du ikke at du må oppsøke lege? Viss denne guden din er så allmektig å stor kan han vel for pokker misjonere litt selv?

Se for deg disse hypotesene og si hva du syns hadde vert mest troverdig:

Eg er klar over at eg vil møte mange folk som deg på min veg, det har Gud fortalte meg, pluss mykje anna, og eg trur noke eg vel å stole på Guds ord framfor ditt ;)

1. En 17 år gammel gutt fra Norge (et land folk flest tror er hovedstaden i Sverige) som tutler rundt for å spre guds ord om at han fikk en åpenbaring mens han sov (også kalt en drøm, som kan være ganske så livaktige). Dette vil slå feil fordi:

a) Du vil ADLRI omvende de som allerede er kristen og har et livssyn

b) Siden verden den dag i dag er mer og mer på vei over til et videnskapelig preget syn vil du etter all sannsynlighet blir drept eller torturert (alt ettersom)

b) Du kommer til å bli ledd av, mobbet, plaget, hengt ut og alt som er, helt til du kolapser og faktisk havner på mentalsykehus.

1) Hverken noa, abraham, muhammed, jesus eller noken av dei andre profetane var så veldig "troverdige" eller kva ein skal kalla det, men dei opplevde alle den same tingen som meg; Gud tala til dei.

a) Jo, når Gud gjer meg krefter såleis eg kan utføre mirakel, slik min bror jesus gjor, så skal eg greie å omvende dei, slik Jesus omvende jødane.

b) Religionen min støtter vitenskapen, berre at det er GUD som utfør for eksempel evulosjon.

c) Nei ;) Ingen har ledd av meg til no, eg har dessutan greidd berre i dag og verva 5 medlemmer til min religion. Riktig nok er dei anten vener ac meg, eller i familien min, men det var slik Muhammed starta då han greidde å omvende så mange til slutt

2. En allmektig Gud sender ned engler og andre underståtter for å videreføre sitt "nye" budskap. Eller kanskje han selv viser seg i himmelen og skriker ut til verdens folk. Hvorfor i steike skal han velge deg? Hva kan du gjøre for å omvende folk til å starte på en Ny religion / Livsvei ?

Og forresten, kan du vise oss den gjenstanden du fikk av Gud? Viss du skal ha en sjangse i din misjonsoppgave må du ha noe som taler FOR det du sier, som et fysisk bevis, som du tydeligvis har? (Og please ikke kom med et bilde av en vanlig husholdningsgjenstand)

Og hvorfor kommer "Gud" med et nytt budskap nå? Tok han feil første gangen?

Ikkje veit eg kvifor eg er den utvalte, det er det berre Gud sjølve som veit.

Foreløpeg har eg ingen konkret plan om korleis eg skal omvende folk, men eg skal gjere det gjennom å tale og spre mitt bodskap, eg ventar på nærmare beskjed. Eg er redd Gud har tenkt å overlate det til meg sjølve, og at han stolar på meg, men eg håpar han kjem og gjer meg nærmarre beskjed.

hmmm.. Ok, har du noken bra kilder på kva han her david koreh gjor direkte??

Ellers har man en annen profet jeg har sansen for: Charles Manson.

En småmorsom fotnote når det gjelder vår alles kjære Charlie Manson er at han, etter å ha deltatt på en del kurs i regi av Scientologikirken, droppet ut fordi det, ifølge Charlie selv, var "too crazy" :!:

Men uansett, som andre har nevnt tidligere i tråden, så er det fullt mulig å starte sin egen religion. Men du må ha et visst antall troende (husker ikke hvor mange) før du er berettiget til å kunne få statsstøtte. Men det er et lite problem..

Relgionen min går ut på at du skal gjere alt du har lyst å gjere, og ikkje gjere noke du ikkje treng å gjere som du ikkje har lyst å gjere

..og problemet er at det der eksisterer allerede:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thelema

"Do what thou wilt shall be the whole of the law."

hehe ja no har eg lese det crappet, og min religion kan ikkje ein gong samanliknas annart enn den eine gongen. Og alle religion har jo litt likhetstrekk nesten, iallefal alle dei monoteiske religionane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...