Gå til innhold

Kan ein starta sin eigen religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ånei, på ingen måte. (Det var da farlig nært et stråmannsargument fra din side, ikke sant?)

 

Nei, bare ytterste konsekvens av å gjemme seg bak flertallet. Flertallet er ingen god indikator, noe kristendommen (og monoteistene generellt) viser med all tydelighet. Men heldigvis er jeg en klippe, så jeg står støtt i strømmen av galninger ;)

Lenke til kommentar

Schnell. Eg skulle gjerne ha likt å høyre korleis draumen din var i detaljar. Kva gud sa, kva du sa, kor draumen gjekk føre seg osv.

 

Btw: høyrt om "lucid dreaming"?

Ein draum kan føles veldig virkeleg, hjernen kan vere bevisst om at man sover, man kan huske alt frå draumen, og man kan til og med styre draumen slik man vil. Altså ha full kontroll over draumen.

lucid dreaming på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming

Lenke til kommentar
Schnell. Eg skulle gjerne ha likt å høyre korleis draumen din var i detaljar. Kva gud sa, kva du sa, kor draumen gjekk føre seg osv.

 

Btw: høyrt om "lucid dreaming"?

Ein draum kan føles veldig virkeleg, hjernen kan vere bevisst om at man sover, man kan huske alt frå draumen, og man kan til og med styre draumen slik man vil. Altså ha full kontroll over draumen.

lucid dreaming på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming

 

Har opplevd det en gang :D Var ganske kult faktisk, eg vekte meg selv når det var i ferd med å skje noe skummelt :p

Lenke til kommentar

Til trådstarter, så kan jeg fort gi deg et innblikk i hvordan religion fungerer i verden. Jeg vil heller dø enn å tro på hva du har å si om gud, jeg vil kjempe imot din tro hvor enn jeg ser den. Veldig merkelig idé du har, dette med en gud. Det kan jeg aldri støtte. Lykke til!

 

For å være mer on-topic:

Det virker som om veldig mange kristne i Norge og andre vestlige land sitter inne med sin individualistiske oppfattning av hvordan det heller henger sammen. Har snakket med flere personer som har sin unike oppfattning av hva kristendommen handler om. At kristendommen er splittet er det ingen tvil om. Finnes jo et mylder av ulike kristne trosrettninger, alle tror på samme gud, men ingen er enige med hverandre. Så ille kan det bli, at familier splittes dersom noen ikke har samme syn som familiefaren. Dette har jeg førstehånds informasjon på at er fakta. Så ille kan det bli at ulike kristne grupper kriger mot hverandre. Splitt og hersk!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Så ille kan det bli at ulike kristne grupper kriger mot hverandre. Splitt og hersk!

 

Intet nytt under solen. Den katolske kirke undertrykte jo flere gnostiske kristne grupperinger fordi deres lære stred mot det den katolske kirke så på som den ortodokse lære. Slå opp albigenserkorstoget som et eksempel.

Lenke til kommentar
Det er difor han berre gjer deg slike meiningslause draumar sidan du er ein enkel sjel og tilfredstilla.

 

Vet du, jeg vet ikke om jeg skal ta deg alvorlig jeg! Sitter og leser postene dine og holder på å tisse på meg av latter men syntes også forferdelig synd på deg! Helt ærlig og oppriktig synd på deg. Du er ikke normal i noen sammenheng. Klin kokili kokos er vel et beskrivende ord på deg tror jeg. Og jeg lar det bli siste ord i denne tråden for mitt vedkommende. Ønsker deg god bedring!

 

:D

Ja, eg er klar over at du ikkje trur meg, men eg tek ikkej tek så alvroleg heller i og med at de einaste argumenar er at eg er "klin kokos" og brude vore lagt inn på psykiatrisk.

 

Jesus var en person som eksisterte, det tror jeg, men var han guds sønn? Nei, for gud finnes ikke. Jesus var en person som led av sinnsforvirring. Han var BESATT på å finn meningen med livet, og fant dermed på Gud, noe han til slutt ble så opphengt i at han virkelig trodde han eksisterte. Og de stakkars menneskene som levde på den tida undret seg over HVOR de kom fra, HVORFOR de lever og HVA alt rundt de egentlig er.. Det var derfor han klarte å rekrutterer såpass mange som han klarte.. men heldigvis var det NOEN som ikke var lettlurte..

 

Du lider av samme syndrom.. vet ikkje helt hva jeg skal kalle det eg? Gudspåpenbaringiendrømsyndrom? Tror det passer bra.. Jeg lurer på hva du sier når du verken får et dyr i form av jesus ved din side eller overnaturlige evner.. Eller i det hele tatt en ny "åpenbaring"..

 

Du er 17 år, har hele livet foran deg, og så finner du ut at du skal kaste det bort på en Gud som ALDRI har eksistert.. Tenk over det! Lev livet for pokker! Du har bare et liv! Det finnes ikke et Paradis! Ikke et helvete heller! Når du dør er du DØD, 4evah! Du kommer til å angre på dødsleiet ditt når du finner ut at "guden din" har sviktet deg..

 

Og JA, sånne drømmer som du forklarer er OVERHODE ikke åpenbaringer, det er drømmer man får når man sover svært svært tungt! Drømmer som kan virke så realistisk at man blir skremt, drømmer som kan styres, og når man våkner husker man ALT. Så hva er det som er så utrolig forskjellig fra sånne drømmer og din drøm? Du har aldri hatt en sånn drøm før, såklart blir du facinert! Gud styrer drømmene våre også? Fortalte han det? Lattis! Du vet det kanskje ikkje, men drømmene er noe man som oftest får rett før man våkner, en slags ubevissthet som foregår i hjernen, som er vitenskaplig bevist.. Det er absolutt ingen gud inni bildet!

 

Enkelte mennesker er rett og slett blåst.. Og herregud for et ego du har!

nei, det var ikkje ein vanleg draum eg kokte saman oppi hovudet mitt. Du var der ikkje, du anar ikkje korleis det føltest! Eg var med "full bevissthet" i draumen, og eg kunne kontrollere alt eg gjor. Gud fortalte masse til meg, blandt anna at folk ville bruke dei argumenta du bruker så du er ikkje ein gong nær å få det til. Trur du verkeleg at EG som har snakt med Gud, skal la meg omvenda av dykk som ikkje ein gong har eitt snev av bevis på det dykk seier? eller jo, dykk "trur på det dykk ser", og i tillegg til at eg trur på idèens verda så trur og på det eg ser, altså Gud, for JA eg har høyrd og eg har sett og eg har snakt med Gud. Og eg er hans son, uansett kva du seier.

 

 

5. Schnell blir utpekt som et troll.

kallar du meg eit troll, kallar du Jesus eit troll. respektlaust.

Lenke til kommentar
Det er difor han berre gjer deg slike meiningslause draumar sidan du er ein enkel sjel og tilfredstilla.

 

Vet du, jeg vet ikke om jeg skal ta deg alvorlig jeg! Sitter og leser postene dine og holder på å tisse på meg av latter men syntes også forferdelig synd på deg! Helt ærlig og oppriktig synd på deg. Du er ikke normal i noen sammenheng. Klin kokili kokos er vel et beskrivende ord på deg tror jeg. Og jeg lar det bli siste ord i denne tråden for mitt vedkommende. Ønsker deg god bedring!

 

:D

Ja, eg er klar over at du ikkje trur meg, men eg tek ikkej tek så alvroleg heller i og med at de einaste argumenar er at eg er "klin kokos" og brude vore lagt inn på psykiatrisk.

 

Jesus var en person som eksisterte, det tror jeg, men var han guds sønn? Nei, for gud finnes ikke. Jesus var en person som led av sinnsforvirring. Han var BESATT på å finn meningen med livet, og fant dermed på Gud, noe han til slutt ble så opphengt i at han virkelig trodde han eksisterte. Og de stakkars menneskene som levde på den tida undret seg over HVOR de kom fra, HVORFOR de lever og HVA alt rundt de egentlig er.. Det var derfor han klarte å rekrutterer såpass mange som han klarte.. men heldigvis var det NOEN som ikke var lettlurte..

 

Du lider av samme syndrom.. vet ikkje helt hva jeg skal kalle det eg? Gudspåpenbaringiendrømsyndrom? Tror det passer bra.. Jeg lurer på hva du sier når du verken får et dyr i form av jesus ved din side eller overnaturlige evner.. Eller i det hele tatt en ny "åpenbaring"..

 

Du er 17 år, har hele livet foran deg, og så finner du ut at du skal kaste det bort på en Gud som ALDRI har eksistert.. Tenk over det! Lev livet for pokker! Du har bare et liv! Det finnes ikke et Paradis! Ikke et helvete heller! Når du dør er du DØD, 4evah! Du kommer til å angre på dødsleiet ditt når du finner ut at "guden din" har sviktet deg..

 

Og JA, sånne drømmer som du forklarer er OVERHODE ikke åpenbaringer, det er drømmer man får når man sover svært svært tungt! Drømmer som kan virke så realistisk at man blir skremt, drømmer som kan styres, og når man våkner husker man ALT. Så hva er det som er så utrolig forskjellig fra sånne drømmer og din drøm? Du har aldri hatt en sånn drøm før, såklart blir du facinert! Gud styrer drømmene våre også? Fortalte han det? Lattis! Du vet det kanskje ikkje, men drømmene er noe man som oftest får rett før man våkner, en slags ubevissthet som foregår i hjernen, som er vitenskaplig bevist.. Det er absolutt ingen gud inni bildet!

 

Enkelte mennesker er rett og slett blåst.. Og herregud for et ego du har!

nei, det var ikkje ein vanleg draum eg kokte saman oppi hovudet mitt. Du var der ikkje, du anar ikkje korleis det føltest! Eg var med "full bevissthet" i draumen, og eg kunne kontrollere alt eg gjor. Gud fortalte masse til meg, blandt anna at folk ville bruke dei argumenta du bruker så du er ikkje ein gong nær å få det til. Trur du verkeleg at EG som har snakt med Gud, skal la meg omvenda av dykk som ikkje ein gong har eitt snev av bevis på det dykk seier? eller jo, dykk "trur på det dykk ser", og i tillegg til at eg trur på idèens verda så trur og på det eg ser, altså Gud, for JA eg har høyrd og eg har sett og eg har snakt med Gud. Og eg er hans son, uansett kva du seier.

 

 

5. Schnell blir utpekt som et troll.

kallar du meg eit troll, kallar du Jesus eit troll. respektlaust.

 

Lykke til som religiøs klovn! Respektløst? Nei, for det er jo akkurat det du vil være, et kall som religiøs klovn. Alt som gjenstår da er å håpe at de med hvite frakker, (eller er de grønne nå?) som har den lang ermede skjorta med reimer på får tak i deg før du klarer å skade deg og andre for mye!

 

Troll fra lalaland...

BTW: Kom gud til deg i natt? Sa han hva denne sekten din skal hete? (Bare sånn at jeg vet hva jeg skal sikte på når jeg har skyte trening... :p)

Lenke til kommentar

Syns det er sterkt av schnell å fortsette videre selv etter mye motgang her på forumet, og hvis du fortsetter kommer du nok til å møte mye mer og sterkere motgang mot budskapet ditt.

 

Et lite spørsmål til de av dere som syns schnell burde ta seg en tur i tralala skapet og knaske drops; Er det noe mindre fornuftig å misjonere sitt budskap til verden enn å drive med noe som helst annet? Hvorfor jobbe 8-4 hver dag, få seg kone, bil, pensjonere seg og dø , istedenfor å slite trygd eller å spre et budskap man tror vil forandre verden til det bedre? Hva er bedre anyway? Slik jeg ser det, uansett hva man gjør med livet sitt så har det like mye mening som noe annet. Siden vi ikke har noe mål og mening med livet uansett kan man like så godt gjøre det man vil eller tror er riktig. Og det burde være opp til hver enkelt hva dette er, og bør ikke harseleres med av andre.

Hadde sikkert vært drit kjekt å vært helt koko i hodet, leve i en fantasi verden hvor man ikke behøver å vaske hus, klippe gress og annen drit. Bare forde det ikke tilfører samfunnet noe, betyr det ikke at det er mindre værdt å gjøre.

 

Stå på schnell, bra du har baller nok til å gjøre hva du føler er riktig uansett hva tomsinger som oss sier. Skulle gjerne vært tøff nok til å gjøre akkurat hva jeg vil.

 

(men for the record, deler overhodet ikke noen av dine synspunkter, men siden det ikke fins en fasit her i livet, så kan det du sier være like sant som det vitenskapen sier, det siste er bare mer samfunnsnyttig)

Lenke til kommentar

Det finnes veldig mange av slike som deg schnell, som har møtt den kristne gud i drømmer og som har fått et spessielt budskap. Hadde du levd i en annen verdensdel for flere tusen år siden kunne du hatt flere millioner etterfølgere. Heldigvis gjorde du ikke det. Jeg regner ikke med at mange mennesker vil huske din versjon av hva kristendommen egentlig handler om neste århundre.

 

Ikke veldig originalt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
nei, det var ikkje ein vanleg draum eg kokte saman oppi hovudet mitt. Du var der ikkje, du anar ikkje korleis det føltest! Eg var med "full bevissthet" i draumen, og eg kunne kontrollere alt eg gjor. Gud fortalte masse til meg, blandt anna at folk ville bruke dei argumenta du bruker så du er ikkje ein gong nær å få det til. Trur du verkeleg at EG som har snakt med Gud, skal la meg omvenda av dykk som ikkje ein gong har eitt snev av bevis på det dykk seier? eller jo, dykk "trur på det dykk ser", og i tillegg til at eg trur på idèens verda så trur og på det eg ser, altså Gud, for JA eg har høyrd og eg har sett og eg har snakt med Gud. Og eg er hans son, uansett kva du seier.

 

Så du var ved "full bevissthet" i draumen, og du kunne kontrollere alt du gjorde? Las du det eg sa om Lucid Dreaming? Kanskje du skal scrolle opp pittelitt og lese den linken eg posta der også?

 

Har opplevd lucid dreaming såvidt. Ikkje så veldig bra, men det var når eg var liten. Eg vart plutseleg bevisst og klar over at alt var ein draum, og så greidde eg å vekke meg sjølv frå draumen berre ved å tenke at "dette er jo berre ein draum, eg sover". I neste augenblink var eg våken i senga mi midt på natta.

 

Ein anna gong greidde eg å vekke meg sjølv frå ein draum, men det eg ikkje visste, var at eg draumte at eg hadde våkna og at eg låg i senga mi på rommet. Det var fordi det virka så virkeleg og ekte, så eg trudde at eg hadde greidd å vekke meg sjølv frå draumen, men eg sov forsatt. Men først når eg våkna skikkeleg/på ekte, forstod eg at eg faktisk var våken.

Lenke til kommentar

strayder: Jaja , du får tru kva du vil, eg skal ikkje prøve og omvende deg.

Nei, gud kom ikkje til meg i draumen, eg trur det er meininga eg må finne på navn sjølve. Inntil vidare (viss eg ikkje får nærmere beskjed) skal det heite Vikisme etter meg.

 

andre_sn: eg takkar for støtta! Eg hadde møte på Torsdag om den nye religionen min, og det møtte opp 13 stk, kor hen eg fekk med meg mange på den nye religionen, og ingen lo av meg som alle andre her seier folk kjem til å gjere. Eg veit ikkje om dei som sa dei vart omvendt meinte det, men dei sa hvertfall det.

 

2rst1: Ja eg las det pisset, og det var IKKJe det draumen min var! eg har hatt sånne draumar og, men eg kan ikkje ein gong samanlinas med då eg talte med gud. Det var eigntleg ikkje ein draum, det var sjela mi som snakte med Gud i full bevisstheit oppi himmelen medan kroppen min sov nede på jorda.

Lenke til kommentar

Et spørsmål jeg har stilt meg selv:

 

Hvis noen kom i dag og hevdet at de var Guds sønn, en profet eller lignende, ville de da bli sett på som gal? Både Jesus, Abraham, Moses og Muhammed gjorde det i sin tid.

 

Vel, det jeg kom frem til var "ja". Jeg tror at de som i våre dager hevder å ha fått et budskap fra Gud vil bli sett på som klin kokos.

 

Jeg personlig er egentlig mer ateist. Jeg har ingen Gud.

 

Selv om jeg ikke tror på budskapet ditt, respekterer jeg deg og det du tror på.

 

Men jeg synes fryktelig synd på deg som har tenkt å kaste bort livet ditt på å bli latterliggjort og sett på som gal.

Lenke til kommentar

Den dagen Gud viser seg for menneskeheten som en Gud og ikke en pingle skal eg gå i kirken. Den dag i dag er gud en feig ussel ådeskapning som ikke tør vise seg for mennesker på jorden i sin egen form. Han sender folk for seg, folk som aldri kommer til å bli trodd. Latterlig!

 

[sett at gud faktisk eksisterte]

 

Schnell: De som faktisk er gal nok til å tro på deg ler såklart ikke av deg, sier seg vel selv? Alle andre normale menneske ler av deg ;)

Lenke til kommentar
hmmm.. Ok, har du noken bra kilder på kva han her david koreh gjor direkte??

 

Men sant det er lovleg å statrte det i noreg???

 

Og eg vil foresten oppfordre dykk her til å slutte dykk til denne religionen, eg fekk ei åpenbaring av Gud når eg sov, og viss du sluttar deg til den kan du leva like mykje i himmelen på jord som du kjem til å gjere når du kjem til himmelen :D

 

 

åpenbaring av gud når du sov? drømmer om natta jeg også ass, selv om jeg har "drømt"/hatt mareritt om homsesex og alt mulig rart våkner jeg ikke og lever for det jeg har drømt altså!

Lenke til kommentar

Flott trådstarter baserer sin religion på en drøm, et resultat av kreativiteten i hans underbevissthet.

 

Hvorfor kan du ikke i det minste tenke at dette BARE VAR EN DRØM?

 

For det er nemlig alt det var :) Når du dør, så dør du. Ingenting mer skjer.

 

Det finnes ingen gud, det finnes ingen himmel, det finnes intet helvette. Det finnes ingen frelsere.

 

Det finnes ingen sann religion.

 

Kall meg arrogant og smalsynt, men det er sannheten. Deal with it.

 

Skjønner ikke at folk kan mene seriøst at religioner som kristendommen osv. har rett, basert på en bok eller en opplevelse, eller det faktum at foreldrene tilhører den samme trosretningen.

 

Men for all del, tro på det dere vil, men ha det i bakhodet at det er absolutt ingenting what so ever som sier at noe av det dere tror på er sant. (snakker da om det overnaturlige og lignende). Jeg tviler ikke på at det for eksempel var en historisk person med navn Jesus, men jeg vet at han ikke var en frelser eller en tidligere reinkarnasjon av L. Ron Hubbard.

 

EDIT: Bare så jeg har forstått rett. Dokumenterte og beviselige ting og påstander er PISS, mens din egen drøm, altså din egen fantasi er den totale sannhet? Bare svar ja eller nei du :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
kallar du meg eit troll, kallar du Jesus eit troll. respektlaust.

 

Med tanke på signaturen din, og ditt gjenfunnede kall som bonde; er det riktig av meg å anta at du ikke lenger er Jesus? Og i så tilfelle, hvilken forklaring hadde gud på at han hadde svindlet deg? Det er jo ganske radikalt å gå fra å være Jesus, til ikke å være det lenger, så jeg blir nyskjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...