Gå til innhold

Telenor USB modem vs. Vista - please help

Anbefalte innlegg

Har mobilt bredbånd fra Telenor via USB modem, på en ny HP Pavillion dv9000 bærbar pc.

Kommer greit på nett, men etter 10sek - 3min mister jeg linjen, typisk når mailer er lastet ned eller siden er lastet inn slik at det blir 'stille' på linjen. USB modemet og Telenor programvaren oppfører seg som om alt er ok, har lys i modemet som indikerer at linjen er ok. På nettverksikonet på verktøylinjen står det imidlertid tilkobling 'bare lokal' i stedet for 'lokal og internett' som det står når alt kjører som det skal. For å komme i gang igjen må usb modemet trekkes ut av kontakten og settes inn igjen. Har hatt utallige runder med Telenor support, men nå står de fast, og siste er at jeg blir rådet til å reinstallere Vista og det vil jeg svært nødig gjøre. Følgende er prøvet:

- Telenor usb modemet er prøvd på en gammel xp arbeidsstasjon, og kjørte stabilt og fint.

- Den bærbare er koblet til internett via ledning, og kjører stabilt og fint.

- Nyeste programvare for usb modemet er lastet ned og insallert.

- Norton internet security som fulgte med den nye maskinen er i sin helhet avinstallert.

- AVG antivirus (uten noen brannmur) er lagt inn.

- Windows brannmuren er deaktivert.

- Maskinens innebygde modem er deaktivert.

På meg virker det som om problemet ligger i nettverksadministrasjonen i Vista, men Telenor programvaren er vel kanskje ikke helt uskyldig den heller.

Tips / erfaringer imøteses med takk.

Endret av Nordlendingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...