anderssvi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Min gamle laptop takket for seg i løpet av høsten. Det viste seg å være en feil på hovedkortet som ikke lønte seg å reparere, - men harddisken i maskinen fungerte fremdeles. Jeg har nå montert den gamle harddisken inn i et eksternt USB-kabinett (Icybox). Dette fungerer greit, men jeg får ikke tilgang til mappen "Mine dokumenter" hvor det ligger noen feriebilder fra i sommer. Regner med at grunner er at jeg hadde et påloggingspassord i Windows på den gamle maskinen. Jeg får ikke spørsmål om passord når jeg prøver å åpne mappen - kun meldingen "Ingen tilgang". Noen som vet om det finnes en måte å omgå problemet på, slik at jeg får åpnet mappen med det gamle passordet?? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det er tre mulige årsaker/løsninger til problemet ditt: 1: Den eksterne harddisken takler ikke disker > 128 Gb. 2: Disken eller deler av den er kryptert. Når en NTFS-fil eller mappe er kryptert så MÅ du være logget på den brukerprofilen som gjorde krypteringa. Hjelper ikke å være admin. 3: Ta eierskap over fila eller mappa det gjelder. Det skal finnes tråder om dette på forumet men husker ikke hvor. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 "Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 Lenke til kommentar
anderssvi Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Dette løste problemet. Tusen takk for hjelpen begge to Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå