Gå til innhold

Er Discovery-kanalene på vei nedenom og hjem?

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å lage en slik tråd, men så tenkte jeg å søke først bare for å være sikker og jammen så er det flere som deler mitt syn på denne kanalen som en gang var den beste! Jeg er så utrolig lei av fokuset på motor, motor, motor og generell krangling, verstingene på dette området er:

American Chopper

American Hotrod

Chop Shop London

American Chopper var helt grei underholdning i starten, men så ble det verre med tiden og de to andre programmene spiller videre på det American Chopper startet. Dessverre så har man jo også Overhaling som bærer store likhetstrekk med Pimp My Ride og til slutt Building a Car som må være det eneste programmet Discovery kan sende med god samvittighet.

Dagene med gode dokumentarer fra spesielt verdenskrigene har forduftet helt og det er forbanna trist! Nærmeste vi kommer i dag må vel være Future weapons og Top Ten:*våpen av noe slag*. Før kunne man nærmest kun se på Discovery Channel og få en god karakter i historie, men i dag er det kun bilmekanikere som kan ha noen glede av kanalen.

Men Mythbusters er jo greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, nå har det kommet en wannabe til. En eller annen barnslig gjøk jeg får direkte vondt av å se på. "Store ting" eller noe heter programmet, og den episoden jeg så besøkte han Nasa sitt treningsprogram for astronauter eller no. Fy satan så respektløs han er og latterlige vitser han kommer med.

"Hvordan gjør de det?" På norsk? Jeg mener, hate på norske programmer som originalt er engelsk.

Lenke til kommentar

Det som ergrer meg mest med Discovery for tiden er at programmene de har kunne vært en del bedre (i mine øyne) hvis de bare hadde tonet ned alt reality pisset og økt det faglige.

I f.eks. American Chopper er det som kjent stort sett bare skriking, rampestreker/"pranks", fisketurer og i grunn lite relevant innhold i forhold til lengden på programmet. Og det som er av relevant stoff, det er igrunn så som så. Ofte er det mye tull mens de jobber også. Så jevnt over tipper jeg det er ca. 20-30 min. med relevant stoff på et program som varer i ca. 60 min. (med reklame).

Faktisk så hadde det ikke forbauset meg om det viste seg å være enda mindre.

Lenke til kommentar
Det som ergrer meg mest med Discovery for tiden er at programmene de har kunne vært en del bedre (i mine øyne) hvis de bare hadde tonet ned alt reality pisset og økt det faglige.

Word!

Jeg synes nesten at NGC er ørlite hvassere på faglig stoff... synd, egentlig.

Kunne betalt en god del for å fått en rendyrket faglig kanal uten reklame og ikke minst uten idiotiske egenreklamer!

Hørte jeg ny Facebook-gruppe?

Lenke til kommentar
Enig med CurSe, det eneste som redder Discovery fra å ikke være MTV Science Channel er Mythbusters og Møkkajobber.

Det er da programmer som Mythbusters og Møkkajobber som gjør Discovery til MTV Science Channel. Disse progammene er gjennomført infotainment, og hører ikke hjemme på discovery.

Fikk ganske nylig de andre Discovery kanalene, og de er noe bedre enn orginalen, men det er også mye humbug der også.

NGC er uansett vinneren av kanalene, mye pga. at de har holdt seg for god til realityseriene. Husker at jeg ikke like de særlig da de først ble tilgjengelig her i norge, da de fokuserte på det samme som magasinet, men det endret seg heldigvis over tid.

Lenke til kommentar

Nei, MTV kjører reality og date my mom sammen med 0.1% musikk. Discovery har med programmer som Mythbusters og Møkkajobber klart å lage sin egen profil, noe jeg synes de klarer bra. Hvilke andre kanaler kunne sendt slike programmer?

NGC har en evig loop på Airline Investigation eller hva nå alt det der heter, det synes jeg er trist.

Lenke til kommentar

Må desværre si meg enig med de fleste her.

Discovery har tapyt seg bettraktelig med de altfor lettfattelige reality seriene.

Det tunge stoffet som battlefield ol. har blitt helt borte.

American chopper var gøy i begynnelsen men nå får jeg nesten allergiske reaksjoner av alle reality bilprogrammene.

Aircrash investigation på NGC er interresant men ikke 20. gangen med den samme utredningen.

Lenke til kommentar

Pleier og se på Mythbusters, møkkajobber og han mannen som viser hvordan man kan overleve mange sånne forskjellige steder. Sykt arti og se på når han dreper dyr for og spise dem, eller spiser larver eller noe sånt^^

Men er dessverre enig med at kanalen har tapt seg ja :(

Lenke til kommentar
Nei, MTV kjører reality og date my mom sammen med 0.1% musikk. Discovery har med programmer som Mythbusters og Møkkajobber klart å lage sin egen profil, noe jeg synes de klarer bra. Hvilke andre kanaler kunne sendt slike programmer?

Mythbusters og Møkkajobber har ingenting å gjøre på Discovery. Disse programmene er laget kun for å være underholdende, ikke noe mer; Discoverys programmer skal også ha et element av opplysning. Det med slike programmer som dette at MTV gikk fra å være en musikkkanal til å blir den smørja de er i dag.

Slike programmer hører mer hjemme på TVNorge og lignende kanaler.

NGC har en evig loop på Airline Investigation eller hva nå alt det der heter, det synes jeg er trist.

Kan si meg enig i den.

Lenke til kommentar
Mythbusters og Møkkajobber har ingenting å gjøre på Discovery. Disse programmene er laget kun for å være underholdende, ikke noe mer; Discoverys programmer skal også ha et element av opplysning. Det med slike programmer som dette at MTV gikk fra å være en musikkkanal til å blir den smørja de er i dag.

Så det er ikke informativt eller lærerikt å vite hva biologer gjør i grotter under storbyer, eller hvordan man jobber for å ta vare på utryddningstruede ferskvannsslanger, hvilke utfordringer man har med å fiske i Beringstredet?

Poenget er at disse programmene er lærerike, men ikke i form av ingenørenes harde faktaopplysninger eller historikerens fordreining/subjektive formening om hva som skjedde en gang i historien. Ofte bygger disse programmene på "myk" vitenskap, som er minst like kunnskapsrik og opplysningsfulle som programmene om USAs snevre verdenssyn i 1942.

Lenke til kommentar
Hvor faen får du fra at Mythbusters ikke har et element av opplysning? Mener du at de bare skal sende dokumentarer fra 2. verdenskrig og sånt da eller? Skaff deg heller History channel du..

Mythbusters har så svak metode, fysikkkunnskaper, kjemikunnskaper, osv. at selv en ungdomskoleelev kunne gjort bedre med de ressursene de har tilgjengelig.

Hvor ofte må de ta opp igjen en myte pga. dårlig metodikk? Fuglekanonmyten er vel tatt opp fire ganger, og den er langt fra enestående.

Dette gjør at ingenting av det som det opplyses om i serien på noen måte kan tas seriøst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det verste med Discovery (har bare helt standard) om dagen er at det er så mye reklame og egenreklame konstant.

Alle motor/bilseriene de sender er jo også ganske elendige. Det dummeste er at det fokuseres mer på konflikter enn på selve byggingen av biler/motorsykler. Vil vi ha konflikter kan vi se på et hvilket som helst annet realityprogram. Jeg er så møkk lei av at Paul Teutul senior begynner å kragle på noe som ikke er en krangel bare for å lage "bra TV". Dette må selvsagt være med i hvert program. I tillegg er det masse annet "off topic" i serien. Det samme gjelder for American Hot Rod.

Nå er det et ganske nytt program som går som heter Chop Shop. Men hva hjelper det når det er like elendig, eller nei, faktisk værre enn de andre programmene? Jeg så en episode der de hadde fått i oppdrag å lage en sandwich-bil av en Bentley. Den feite inderen nektet å lage en slik bil selv om det var det kunden ønsket. Selvfølgelig ble det da krangel. Idiotisk.

Jeg synes det er interessant med biler og det jeg da savner er bedre bilstoff. Noe av det beste jeg har sett på Discovery var en lang (3 timer) dokumentar om hvordan BMW 6-serie ble utviklet, testet og produsert. Hvorfor kan det ikke sendes mer slikt? Hva med å heller flytte "reality"-seriene deres over til ordentlige bilfabrikker og ikke til amatører som krangler om å bygge en bil.

Tror jeg skal maile Discovery om dette problemet.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig! Discovery har tapt seg noe voldsomt!

Tror skal dø når jeg har sett på den samme egenreklamen 30 ganger (tenker mest på "The Shopfathers"... ) og når de tar reklamepauser for 4. gang i samme program. Nå er snart den eneste grunnen til at jeg gidder å se på Mythbusters og Smash Labs, som egentlig er det samme.

Please send mail og få dem til å endre på dette tullet!

Lenke til kommentar

Har kuttet ut Discovery og tradisjonelt tv i det hele tatt... :cool:

Kjøpte GPU med HDMI-utgang og koblet dataen til 37-tommeren

og ser nå kun nettbaserte dokumentarer.

Med Logitech EDGE keybord er sofaen blitt en mye bedre plass nå

som jeg slipper å irritere meg over all den syke reklamen på "gammel-tv`en"

Så Bye,bye CANAL DIGITAL! SO LONG sodders!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...