Z Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Før var det etter min mening mye bra på Discovery. Nå er det motorsykkelstyling, fluefiske, bygge diverse tull på søppeldynga og annet dill. Det eneste som er verdt å se er Mythbusters. Jeg hadde slått meg til ro med Discovery Science, men nå synes jeg den begynner å tape seg merkbart også. Før var det kjempemange interessante programmer - om vitenskap. Nå er det stort sett How stuff's made (som forsåvidt kan være interessante, men ikke når de går 28 ganger om dagen), dilling med modellfly/biler/båter, og et überteit amerikansk show om å lage sin egen pervolekebil som skal kjøre gjennom en liten labyrint og komme før motparten til mål. Hva er det egentlig som skjer og hvor har de interessante programmene blitt av? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kan si meg enig... Men TV-tittingen har blitt mindre og mindre generelt, spesielt etter PVR'n kom i hus. Fornorskingen av kanalen har gjort den dummere og det er alt for mye egenreklame. Det er quick-science som presenteres sjeldent til aldri noe som går i dybden. Jeg kan dog anbefale å snappe opp noen "Beound tomorrow", de kan ha noe intressant. Ta det opp, spol over dritten du ikke vil se. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 De er nok det, dessverre.... Helt umulig å se på Discovery/Science/NGC uten PVR! Vurderer sterkt å koble min flate 37" til pc`en og se selvutvalgte dokumentarer fra nettet... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Noe som også ødelegger mye er de evige reklamepausene. Verste jeg har opplevd er reklamepause bare 5 min etter programmet har begynt. Jeg må og si meg enig når det gjelder det forverrende programutvalget. Er så og si kun bil-(og motor relaterte)-programmer. Orange County Choppers o.l. sendes nesten hele døgnet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Noe som også ødelegger mye er de evige reklamepausene. Verste jeg har opplevd er reklamepause bare 5 min etter programmet har begynt.Ja, og så drar de opp volumet på reklamepausene i forhold til sendingene ellers Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Det er helt ufattelig å se sendingsskjemaene til bl.a Discovery-kanalene og spesielt NGC.. Greit nok med reprise en gang i uka i 2-3 uker etter, men når man ser at det er den samme rekka på bare 5-6 timer totalt som rulleres over døgnet.. som man selvsagt har sett flere ganger allerede de siste årene, så blir det ikke mye vits å se på. De samme programmene sendes opptil 4 ganger i døgnet. ... og det finnes jo ikke mer hat enn de danske reklamene for banker som gjerne låner ut penger, og dyr som sitter i bur og trenger penger. Endret 30. januar 2008 av jonepet Lenke til kommentar
Z Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Det er helt ufattelig å se sendingsskjemaene til bl.a Discovery-kanalene og spesielt NGC.. Jeg synes faktisk NGC har flere vitenskapelige programmer enn Discovery Science for tida. Når det er sagt, klarer jeg meg fint uten 'Pharaoes of Egypt weekend' og 'Air Crash weekend' - det blir litt for mye av det, men for all del, det er sikkert mange som liker disse. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det som ødelegger Discovery er jo de norske fortellerstemmene! Få tilbake de originale engelske/amerikanske. Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Discovery er ikke hva det engang var, nei... Vil faktisk hevde at Nat.Geographic Channel nå er langt bedre enn sin tidligere storebror. Stort sett begrenser de interessante programmene nå seg til Mythbusters, Future Weapons, Survivorman og et og annet byggekonstruksjonsprogram. Savner spesielt alle de gode, gamle Battlefield-programmene, samt div fly- og romfart/astronomi-programmer. Heldigvis er Battlefield nå tilgjengelig på DVD... Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sier meg enig med resten her. Kvaliteten på Discovery er enda lavere enn det var. Motor, fiske, reality og lignende bryr meg midt på skarpeleggen. Selv om jeg har PVR ser jeg ikke stort på kanalen med unntak av mythbusters. Dicovery Science og Discovery Civilisation er det ikke mye bedre med. Dog er kvaliteten på programmene er noe høyere, men de sender jo nesten bare repriser hele tiden. Eneste slik kanal som holder rimelig stand er History Channel, selv om det er imponerende med repriser der også. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det som overrasker meg litt er at ikke flere har meninger om kvaliteten på Discovery/ Science/NGC? Kan det være at det rett og slett ikke er så mange som ser på disse kanalene, eller har flesteparten akseptert programutvalget og de fordummende reklamepausene? Og hvor er de GODE dokumentarene hen? Jeg ville betalt en skvett ekstra for å fått bare ÈN rendyrket dokumentarkanal uten reklame. God helg! [smiley_som_drikker_øl] Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Samme her , værste jeg har opplevd er 5 min etter at programmet startet så kommer det igjen reklame. Men trenden er dessverre blitt sånn på veldig mange kanaler. Loop tv , der et utvalg av programmer går om og om igjen. Gjerne flere ganger i året og over flere år. Og alle skrur opp volumet under reklamen. Men de har ikke skjønt poenget lenger , når millioner laster ned og heller streamer det de vil se på nett. Så forsvinner utrolig mange seere verden over. Og reklamen er en av grunnene til denne masseflukten, samt at folk vil bestemme hva de bruker tiden sin på. Tv er 50 prosent reklame om ikke enda mer Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Problemet med de fleste av disse kanalen er at de konstante reklamepausene ikke består av reklame. (!?) Men heller info om hva som kommer senere, eller små klipp om alt mulig. Sånn som det klippet om den tiger munken på Animal planet som sendes om og om igjen. Om de måtte ha reklamepauser for å tjene penger på reklame hadde vært en sak. Men slik som de holder på nå er det jo null logikk. Tror vi hadde en tråd om det tiligere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Send inn en klage da, er egentlig ganske enig... Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Enig i det som skrives her. Jeg ser sjeldnere og sjeldnere på Discovery. De norske fortellerstemmene klarer jeg bare ikke. Hvor er det blitt av Ray Mears for eksempel? Han er jo erstattet av klovnen Bear Grylls (eller hva han nå heter). Makan til erkedust. Mange av programmene som sendes er jo rene reality-serier, og har lite eller ingen ting med (populær)vitenskap å gjøre. Endret 1. februar 2008 av geir_a Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Enig, satt faktisk akkurat å tenkte på det. Bare motorprogrammer nå omtrent. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) NGC er bedre på innhold, men det går utrolig mange repriser der også. Spesiellt de Air Crash Investigation-programmene går jo om igjen nesten hver dag. Og den dokumentaren om high security-fengslet..har ventet på neste del av den siden i fjor engang. Virker som de har reklamepauser hvert 15. minutt også, som er plagsomt når man ser på et timeslangt program. Får tid å gå på dass eller sitte ved PC-en liksom Men heldigvis slipper vi reklamerotasjonen på amerikanske kanaler. Der fader de jo ut til commercial hvert 5. eller 10. minutt. Discovery så jeg på i jula, var jo 80% motorsykkel eller bilstyling programmer der nå. Endret 3. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nå har dem begynt med et program der vi får se hvordan kjendiser bor og bruke pengene sine, arg.. Discovery er ikke den mannekanalen det engang var... Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Discovery har mistet mye av kvaliteten de siste årene ja. Alt for mye reality som overhodet ikke har noen læringsverdi. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Huff, savner tiden da det var behagelig å komme hjem og se en dokumentar om 2. verdenskrig eller historiske hendelser. Men nå er det sånn "How do they do it" eller "Hvordan gjøres det" siden vi er så forbanna glad i det norske språk... Discovery er ingen såpekanal eller barnekanal. Fiks det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå