audunbra Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Sitat fra testen: "Derfor har vi i denne testen latt de kameraene som gjør det best da vi testet med automatisk innstilling bli testvinnere." Hmm, javel... De aller fleste som går til innkjøp av speilrefleks har vel kanskje litt høyere ambisjoner? (I alle fall ift D80!) Dette må være den aller stusseligste testen jeg har sett på veldig lenge. Og det å ta for seg speilrefleks og kompaktkameraer i samme testen? Hallo! Muligens litt forskjellige testkriterier som er aktuelle... Så godt som alle kameraene har fått karakteren 5 på batteritid - betyr det at det er like god batteritid på Nikon P5000 som på D80?? Og har 400D den aller dårligste blitsen i testen?? Bottom line; latterlig test Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg ser at Nikon skårer lavt på blitz. Her har jeg gått og trodd at Nikon var sterke på blitz, og så viser det seg at jeg tar så feil Lenke til kommentar
sentence Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Generelt rimelig snål test, spør du meg. Jeg skjønner f.eks. ikke helt hvordan D40 og D40x kan få forskjellig poengsum i "skjerm/søker"-kategorien Og ikke et vondt ord om D40, men søkeren på mitt D80 banker den ned i støvlene. I så fall er dette en direkte useriøst gjennomført test, fordi det er faktisk ingen forskjeller mellom D40 og D40X sin skjerm og søker. De er identiske. Eneste forskjeller en sensoren og noen få funksjoner. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg ser at Nikon skårer lavt på blitz. Her har jeg gått og trodd at Nikon var sterke på blitz, og så viser det seg at jeg tar så feil Huff nei, er det sant? "Selges: Nikon D300 + SB800!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå