Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær på vitnemålet


Anbefalte innlegg

Jeg får første år på vgs elektro, og lurte på dette med fravær. Jeg har 2 dager og 5 enkeltimer med ugyldig fravær, vil dette telle når jeg søker vg2? Jeg vet og at fravær har mye å si når man søker lærling. Dersom jeg skal søke lærling på vg3, vil de se på fravær fra vg1 eller vg2? Bruker de alle vitnemål i vurderingen når de tar inn lærlinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får første år på vgs elektro, og lurte på dette med fravær. Jeg har 2 dager og 5 enkeltimer med ugyldig fravær, vil dette telle når jeg søker vg2? Jeg vet og at fravær har mye å si når man søker lærling. Dersom jeg skal søke lærling på vg3, vil de se på fravær fra vg1 eller vg2? Bruker de alle vitnemål i vurderingen når de tar inn lærlinger?

 

Ugyldig fravær er ikke bra, hadde det vært gyldig fravær hadde det ikke gjort nå siden det bare er 2 dager og 5 timer.

Det teller på søknad til neste skoleår/lærlingsplass. Har hørt at noen ganger teller fraværet MER enn karakterene. Vil tro de ser på begge vitnemålene men mest det siste du har fått. Har dere ikke egenmelding dere tar med dere når dere er borte?

Lenke til kommentar
Hva vil gyldig fravær si egentlig? Har jeg aldri fått.

 

Gyldig fravær er f.eks at du har med deg en lapp hvor det står hvorfor du har vært borte, altså egenmelding.

 

Ugyldig er når du ikke melder fra hvorfor du har vært borte eller at du har skulka en time.

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tru at dette har noe spesielt å si.. Hadde du hatt noe sånt som 10 dager og 20 timer så kanskje..

 

Nei det har ikke så mye å si med 2 dager og 5 timer. Blir mye verre om du har vært borte i ei uke eller mer.

Lenke til kommentar

Samme da jeg gikk på videregående, fravær var fravær uansett om det var gyldig eller ikke.

Men hvis du har dokumentasjon (legeerklæring, tannlegekort) for noe av fraværet så bør du beholde den, i tilfelle de lurer på noe om det fravær du har under et eventuellt intervju om lærlingeplass. Det er mitt tips ihvertfall.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Jeg går på vg2 MK og det er sant som de andre sier.. eller som han kenny sa

Fravær er fravær og ikke minst det kommer an på lærere.. Ihvertfall på skolen min

 

For noen lærere så vil de sette fravær uansett om du har med deg lapp, men de vil skrive på fraværet at jeg har vært der og der og gjort det og det.. mens andre lærere, krever bare ei lapp så får man ikke fravær. Men det er på skolen min, vet ikke med andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...