Skikongen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har kjøpt større disk (160GB) til min bærbare PC. Er det noen enkel måte å få overført _alle_ data fra den gamle til den nye disken på? Jeg har også en ekstern disk som jeg kan bruke til dette. I dag består min eksisterende disk av to partisjoner: - WIN-XP (70 GB) - Ubuntu (10 GB) Setter pris på tips til programmer som hjelper meg med dette på en enkel måte. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 PING er vel det alternativet som er mest fleksibelt. Tar jeg ikke feil så så mener jeg den kan både aksessere ekstern disk (vet ikke med ntfs) og skrive/lese image-filer som ligger på nettverket (delt mappe i windows). Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Vil denne klusse med boot-menyen som Ubuntu har laget? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Vil denne klusse med boot-menyen som Ubuntu har laget? Vet ikke - har ikke testet programmet ennå. Men regner med at den har valg mellom å ta backup av enkelt-partisjoner eller hele disker, og hvis du velger å ta backup av hele disken vil eg tro du får med mbr. Sånn er det i alle fall med Ghost. Endret 29. januar 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå