Gå til innhold

LG electronics - 32" LCD, full-HD. Men er det full hd?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg tv, som skal brukes i hovedsak til xbox (ps3), og skal kobles opp mot

pc-en min. I 2. rekke kommer tv og dvd. Specs ligger her;

LG 32" - NB, specs dukker opp i et pop-up vindu pga java.

Er dette en tv å statse på? størrelsen er perfekt for mitt bruk, men jeg skjønner ikke helt hvordan HD-oppsettet fungerer på den, siden den er oppgitt med oppløsningen 1366 x 768, men sier at den har støtte for full HD.

Er det noen snille sjeler der ute med mer enn min heller ikke-eksisterende kompetanse som kan gi meg noen tips?

Mvh Marius. ;)

Endret av fe_atrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som menes er sannsynligvis at den har støtte for at full-HD-signaler kan skaleres til å vises på panelet som er 1366x768 piksler. Du kan med andre ord koble til en blåstrålespiller uten at spilleren behøver å skalere ned signalet før den sender det fra seg. Og dette er en helt normal egenskap på HD-ready TV-er, selv om de færreste bruker betegnelsen "full HD" dersom panelet er mindre enn 1920x1080 piksler.

TV-en du linker til støtter følgende videosignal:

640 x 480i

640 x 480p

720 x 576i

720 x 576p

1280 x 720p

1920 x 1080i

1920 x 1080p

1920 x 1152i

Men den har digitalfjernsynssertifisering: HD ready og oppløsning: 1366 x 768

PS:

Se også her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10447649

Det ser ut til å være samme spørsmål om samme TV.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Men er kanskje denne tv-en et bedre alternativ, med tanke på hva som kommer i den nærmeste framtiden?

37" Full-HD, 1920 x 1080

eneste problemet er jo plassen på rommet mitt =S

Hvilken av dem? Når jeg følger den linken får jeg en liste over alle TV de har mellom 30 og 39 tommer.

Men generelt: For å se på TV på normal avstand, er det mange som hevder at full HD er meningsløst da man ikke ser forskjell på 720 og 1080 linjer. Og det er lite sannsynlig at HD-TV-sendinger i større oppløsning enn 720 linjer blir særlig vanlig i løpet av levetida til en TV man kjøper nå, det krever for mye kapasitet i nettet.

Skal du derimot se HD-film (f.x. Blu-ray) på nært hold, eller bruke TV-en som PC-skjerm til tekstbehandling og regneark og vil ha flest mulig leselige tall og bokstaver på skjermen, ja da er ikke 1080 piksler for mye. Kan muligens gi mer detaljerte bilder i enkelte spill også, men det vet jeg ikke, jeg er ingen gamer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...