Gå til innhold

Hvilken (tastatur)knapp kunne du vært foruten?

Nimrad

Hvilken (tastatur)knapp kunne du vært foruten?  

169 stemmer

1. 1. Svaralternativer:

• Caps Lock
      36
    • Num Lock
      31
    • Scroll Lock
      80
    • Insert
      81
    • Break/Pause
      63

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

windows knappen må være en av de jeg syns er mest ubrukelig, Insert er svært irriterende, jeg har også en print knapp på min, er ikke sikker på om det er standar nå, men har hatt det på mine 2 andre også...unødvendig etter min mening. jeg kan faktisk gå til start linja mi selv for å få opp program vinduet, insert er satan hvis du sitter å skriver noe og kommer borti den, jeg

har i grunn aldri

hatt bruk for den egentlig.

Lenke til kommentar

Scroll lock er vel den eneste jeg ikke bruker på regulært basis, men jeg vet den har endel funksjoner bl.a. i excel? Men så er den plassert å avsides at det skal godt gjøres å trykke på den ved en feil, så jeg har egentlig ikke noe i mot den...hmm dette var vanskelig :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

scroll lock er bare der, men insert er bare plagsom.

skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha windows tasten med win+r eller win+d (grei å bruke hvis det kommer folk inn på rommet)

Edit: hva er egentlig scrollock og break til?

Endret av Crazy_Man
Lenke til kommentar
Insert: Husker første gangen jeg trykka på den ved et uhell. Var stress å finne ut feilen når teksten gikk bort mens jeg skrev.
Oh, den der sleit jeg med i flere år. :blush:

Kunne godt vært foruten noen av F-tastene, men de er jo ikke i veien, så det er ikke noe problem. Pause/break kunne jeg også vært foruten, samt den liste-knappsaken (den der du får opp det samme som når du høyreklikker). Den er jo usaklig plassert, så det går mye fortere å høyreklikke med musa.

Edit: fjerna litt av quote.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar
windows knappen må være en av de jeg syns er mest ubrukelig, Insert er svært irriterende, jeg har også en print knapp på min, er ikke sikker på om det er standar nå, men har hatt det på mine 2 andre også...unødvendig etter min mening. jeg kan faktisk gå til start linja mi selv for å få opp program vinduet, 

Trenger den ikke til så farlig mye, men Win + E, Win + D og Win + R blir i hvert fall flittig brukt her i huset.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke Windows-tasten i pollen? Ingen Windows-brukere bruker den til noe fornuftig (kan ikke brukes til noe annet enn å åpne start-meny), og den irriterer noe hinsides i Windows-spill.

I Linux har den heldigvis ingen funksjon, og kan programmeres som funksjonstast til hurtigtaster. F.eks tar alle kombinasjonene mine i Amarok utgangspunkt i Windows-tasten.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Windows-tasten i pollen? Ingen Windows-brukere bruker den til noe fornuftig (kan ikke brukes til noe annet enn å åpne start-meny)

Hvor får du det fra?

Enig. Kan brukes til mye.

Caps Lock og Insert kunne godt vært fjernet for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...