Gå til innhold

Netcom SmartTalk, minutt prisen settes ned


Anbefalte innlegg

Har hatt OneCall siden i fjor sommer, og er kjempefornøyd. Du får 120 ringeminutter og 90 SMS gratis pr. mnd. De bruker NetCom sitt nett utenfor storbyene slik at du har dekning "over alt". Jeg har i hvert fall aldri opplevd ikke å ha dekning, selv på de ødeste plasser.

 

I tillegg er det rimelig enkelt å følge med på eget forbruk via nettsidene deres. Siste regninga jeg fikk var for oktober i fjor, og den var på ca. 30 kroner. :thumbup:

 

Samme her. Ligger som regel rundt en 30-35 kr. Passer meg utmerket :D

Endret av Krater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk melding jeg også! F*** ble så irritert! De reduserer minuttprisen og justere startprisen! Latterlig, ringte kundeservice. Spurte hvordan denne prisendringen blir positivt for meg som kunde? De smarte de kunne si at minuttprisen blir lav. Hva gjør det når startprisen går opp og mobilsamtalen blir dyrere?

 

Minuttpris 0,54kr -> 0,45kr

Startpris 0,69kr -> 0,89kr

 

Det vil si vi sparer 0,09kr/min, mens startprisen går opp 0,20kr/pr.samtale. Da må vi spare inn 20øre hvis det skal bli lønnsomt med ny priser.

 

0,20/0,09 = 2,222222min = 2min 13sekund

 

Det vil si at det blir "lønnsomt" med nye priser hvis du ringer mer enn 2min 13sekunder. Det blir billigere men ikke akkurat så veldig lønnsomt! Se tabell under spoiler for prosent. Faktis så er Telenor Frifiks nesten samme priser som Netcom smarttalk, billigere enn nye smarttalk, det spørs hvor mange samtaler du tar og hvor lenge de varer.

 

post-129138-1202431731_thumb.jpg

 

Tror at sekundtaksering av mobilsamtaler blir lønnsomt for de fleste som ikke har laaaaange samtaler. Heldigvis så har vi Chess som tilbyr nytt abonemang kalt, Chess premium som har ingen startavgift og du betaler kun 1øre sekundet og 0,59 øre for SMS.

 

Nyrpris Smarttalk:

0,45/60= 0,0075

0,75øre\s ,Startpris er 89øre

 

Chess Premium:

1,00øre\s ,Startpris er 0øre!

 

Du sparer 0,25øre\s med netcom men du taper 89øre på startpris.

Dermed så må du spare 89øre med 0,25øre\s hos Netcom for at det skal bli rimeligere.

 

89/0,25 = 356sekunder = 5min 56sekunder

 

Det vil si at du må ringe mer enn 5min og 56 sekunder for at det skal bli billigere enn Chess Premium. Se tabell under spoiler for prosentendring, hvor mye du sparer/taper pr samtale med Chess premium forhold til nye Netcom priser.

 

post-129138-1202432992_thumb.jpg

 

Jeg skal bytte til Chess så snart som mulig, de har jo samme dekning osv. pluss at de tilbyr mobil forsikring som jeg trenger. Har allerede One Call på gammel mobil som jeg bruker kun når jeg er hjemme og ringe noen.

 

Noen som har erfaring med Chess?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...