Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kva skal ein med barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det? Etter mitt syn er barn berre ein pest og ei plage. Når dei er små er det skriking døgnet rundt, og når dei er eldre vert dei stabeist som er umoglege å hanskast med.

 

Sånn jeg ser det så er barn selve meningen med livet. Jeg kan ikke se noen annen mening med menneskerasen pr nå enn at vi skal utvikle oss og gjøre fremskritt. En stor del av utviklingen er å skape etterkommere og lære de hvordan livet fungerer.

 

Nå valgte ikke jeg å få barn....det kom liksom bare...hehe

 

Men i det sekundet jeg hadde klippet over navlestrengen så var jeg far med stor F! Før det så hadde jeg heller aldri vært særlig glad i barn, men skal si det endret seg kjapt;)

 

Men ettersom du selv er eller har vært sta og umulig å hanskes med så skjønner jeg deg godt:)

 

Jeg opplevde det samme selv. Det var en åpenbaring for meg, og en fantastisk opplevelse. Og det å bli far (trusefar faktisk) er det beste som noen gang har hendt meg.

 

Det seier berre mest om deg.

 

Dei har ikkje sagt det sånn direkte, men eg trur eg veit kva dei tenkjer somme tider. Dessutan er eg eit sjølvstendig individ som tek vare på meg sjølv. Vil eigentleg ha so lite med dei å gjer som mogleg. Men dei vil visst framleis styre livet mitt.

 

Eeh, du er ikke en tenåring som synes alt med foreldra er bare teit?

 

Synest ikkje alt er berre teit, men i og med at eg er sopass gamal som eg er (16 år), kunne dei vere litt mindre kontrollerande.

 

16 år, da er du knapt tørr bak øra. Kom tilbake om 10-20 år, så kan det hende du har endret totalt mening. Jeg følte det samme som deg når jeg var på din alder, så ikke tenk så mye på dette du. Tenk heller på andre viktige ting, som å nyte ungdomstiden så godt du kan og få deg ett godt startpunkt i livet :) Du får aldri denne tiden tilbake.

 

 

Hm. Jeg er snart 24, og kan ikke si jeg føler det minste behov for å noen gang få barn. Verden er allerede overbefolket, så jeg kan ikke akkurat påstå at jeg synes det er nødvendig å produsere enda flere mennesker. Dessuten, jeg har ikke noe ønske om å sørge for at et barn blir født til en verden og et liv jeg ser på som stort sett meningsløs(t) og uten noen spesiell verdi utover den vi selv måtte finne på å gi den.

 

Oi som jeg kjenner meg igjen. Jeg var faktisk akkurat 24 året før jeg ble far. Og jeg tenkte nøyaktig samme tanker som deg. Plutselig var samboeren min gravid, det kom som ett sjokk som ikke sank helt inn før det hadde gått noen måneder. Plutselig endret jeg totalt mening og vi gledet oss veldig til den lille skulle komme. Når jeg stod der på fødestua og ungen hadde kommet ut, og jeg klippet navlestrengen, så GRÅT jeg. Jeg som aldri gråter. Det var det største øyeblikket i mitt liv, og etter den dagen har livet mitt forandret seg totalt. Det viktigste for meg nå er å sørge for at datteren min er lykkelig og får en bra oppvekst, og forhåpentligvis lærer hun noe om livet av meg underveis.

 

Det blir litt sånn "du tror det ikke før du får se det" ... men den dagen du selv står i den samme situasjonen som meg er jeg sikker på at du tenker: "oi, dette var totalt annerledes enn jeg noen gang hadde trodd!"

Lenke til kommentar
Dette er sånt du forstår når du blir litt eldre og får litt andre verdier.

 

Det trur eg ikkje. Eg har høyrt om mange som angrar seg etter å ha fått barn. Og i og med at eg ikkje toler synet av småungar no, tvilar eg på at det kjem til å endre seg so drastisk.

Jeg har hørt motsatt. "de som ikke har hatt barn vet ikke hvor meningsfylt livet blir" etc

Lenke til kommentar
Dette er sånt du forstår når du blir litt eldre og får litt andre verdier.

 

Det trur eg ikkje. Eg har høyrt om mange som angrar seg etter å ha fått barn. Og i og med at eg ikkje toler synet av småungar no, tvilar eg på at det kjem til å endre seg so drastisk.

 

Det er veeeeldig få som angrer etter de har fått barn. De fleste som er mødre eller fedre sier det de er mest stolt over at de noengang har gjort, er å få barn. Det handler om å sette et nytt liv til verden :p ja selvfølgelig kan det være en plage innimellom, men tenk om alle hadde hatt de samme synspunktene som deg? Da hadde vi hadde et stoooort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...