Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kva skal ein med barn?


Anbefalte innlegg

Ja.

 

Har hørt enkelte (særleg jenter) argumentere med "jammen tenk om du ikke var født". Det er eit meiningslaust argument da eg ikkje ville vore meg, og dermed ikkje visst kva eg eventuelt gjekk glipp av og det ville heller ingen andre. Vi kan kun forhalde oss til situasjonen slik den er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
Synest ikkje alt er berre teit, men i og med at eg er sopass gamal som eg er (16 år), kunne dei vere litt mindre kontrollerande.

Du er 16 år og fortsatt: brugata_kebab_steng_522883s.jpg

 

Jeg har barn, og synes andre sine barn er ufordragelige ekle monstre, spesielt de i tenårene. Synet på barn forandrer seg kraftig den dagen man finner ut at dama er gravid, og det behøver ikke være slitsomt, ekkelt, bråkete eller vanskelig.

 

Det er nesten som å ha en hund som sakte lærer seg å snakke;-)

Lenke til kommentar

Har lest i forskjellige tråder at noen ikke ønsker å få barn pga. at de ikke vil bruke flere år av livet på å oppdra å passe på andre. Noen sier at de selv vil bruke tiden på seg selv og at de vet de ville vært dårlige foreldre. De fleste får barn, noen forbredt og noen uforbredt og det er klart at ikke alle burde fått ettersom de ikke blir gode foreldre.

 

Men enkelt og greit: Ingen har bedt om å komme til verden! Man blir født uten å ha bedt om det og det er tillfeldig hvilket land man blir født inn i. Uansett hvor man blir født så blir man født inn i en masse idiotiske regler og bestemmelser styrt av noen blodløse tullinger som kalles president, statsminister, konge, keiser, fyrste, sultan alt avhengi av hvor i verden man befinner seg.

 

Mange formes av oppveksten selvom enkelte bryter totalt ut med familien og blir helt anderledes selv. Enkelte liker barn selv ettersom de blir eldre og enkelte liker ikke barn. Enkelte ønsker å stifte familie, men det blir aldri noe av. Enkelte får barn før de burde/ planla det og enkelte finer en partner og får barn når de er klar for det.

 

Men ikke alle vil ha barn. Skal ikke bruke de samme argumentene som trådstarteren Kalvegodt ettersom jeg er sterkt uenig i det han/ henne skriver. Har møtt på småbarn som er kjempesnille og morsomme og har møtt svært mange hyggelige og kule barn og tennåringer. Men folk oppfører seg gjerne litt anderledes når de er med andre enn når de bare er med familien.

 

Uansett, ikke alle ønsler å få barn. Manfge synes det er flott å være alene. Jeg hører hjemme i den kategorien og har gjort det i flere år og har ingen planer om hverken å gifte meg eller få barn.

 

Og før noen svarer, jeg er fanatisk lei av kommentarer som "Bare vent å se" med et lurt smil om munnen!

Lenke til kommentar
Jeg syns det bare er positivt at du ikke vil ha barn. Verden er ekstremt overbefolket allerede, og det beste hadde vært om alle kunne begrense seg til 1-2 barn (eller eventuelt ikke få barn i det hele tatt).

 

Ikke i vår del av verden. Nordmenn må pule mer skal vi overleve.

 

Tåpelig argument.

 

Det store problemet med overbefolkning er energi og matbehov. En tilfeldig valgt norsk borger konsumerer flere hundre ganger så mye energi som et tilfeldig valgt barn i et u-land i løpet av sin levetid - ergo, ett barn mindre født i Norge kompenserer for veldig mange barn i u-land.

 

Du er en mye større belastning på jorden enn en vanlig sørafrikansk familie. :)

 

Angående Nordmenn og at "vi skal overleve" - hørt om innvandring? Gjevn fordeling av verdens befolkning? Ingen kan finne et godt argument for å føde flere barn i norge, bortsett fra det rent egoistiske.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke nevneverdig om sørafrikaneres, inderes og kineseres "urett", egentlig. At det dør flere nordmenn enn det fødes er like fullt dumt.

 

Det er langt mer egoistisk å føde ørten barn inn i fattigdom og elendighet og dystre fremtidsutsikter, enn det er å føde ett (optimalt to) inn i en velferdsstat med overflod, forresten.

Endret av Erik den Raude
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bryr meg ikke nevneverdig om sørafrikaneres, inderes og kineseres "urett", egentlig. At det dør flere nordmenn enn det fødes er like fullt dumt.

 

Det er langt mer egoistisk å føde ørten barn inn i fattigdom og elendighet og dystre fremtidsutsikter, enn det er å føde ett (optimalt to) inn i en velferdsstat med overflod, forresten.

 

Det er ikke rettferdighet ovenfor barnet jeg tenker på, prøv å tenk globalt. Grunnen til at menneskeheten går mot en veldig mørk fremtid er at folk ikke tenker bærekraftig.

 

Hvorfor er det dumt at det dør flere nordmenn enn det fødes? Det er toppen av industrialisering, toppen av en nasjons utvikling sånn vi kjenner den. Ingen har behov for flere nordmenn. Hvorfor ikke adoptere ett barn som ellers ville fått en mye værre fremtid i et u-land?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...