TheKims Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 moder jord regulerer selv når det er overbefolket. visst det ikke hadde vært nåkk mat ville mange sultet ihjel, å på den måten kan det ikke bli overbefolket Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hadde vært en morsom verden visst alle tenkte som deg.0 folk:) Då hadde i alle fall ikkje verda vorte overbefolka, og det hadde vore nok mat til alle! Mat nok til hvem? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 hadde vært en morsom verden visst alle tenkte som deg.0 folk:) Då hadde i alle fall ikkje verda vorte overbefolka, og det hadde vore nok mat til alle! Mat nok til hvem? Alle som skulle bu her. Det er jo klart at dersom folketalet i framtida skal vekse med same tempo som i dag, vil det ikkje vere mogleg å produsere nok mat, og andre produkt for den slags skuld til alle! Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 hadde vært en morsom verden visst alle tenkte som deg.0 folk:) Det hadde vært en mye bedre verden uten oss. Forhåpentligvis klarer menneskeheten å utrydde seg selv uten å ødelegge planeten samtidig. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 hadde vært en morsom verden visst alle tenkte som deg.0 folk:) Det hadde vært en mye bedre verden uten oss. Forhåpentligvis klarer menneskeheten å utrydde seg selv uten å ødelegge planeten samtidig. Second that! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er 16år (Snart 17 ). Jeg kunne ikke tenke meg barn. Tror det ville vært mye stress. Fritiden min vil nok gå til faens vis jeg måtte forsørger et barn. Men dersom jeg en gang får et (eller flere) barn vil jeg nok forandre mening. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tro meg, dere forandrer mening. Jeg er egentlig ikke glad i barn, men for noen år siden så trodde jeg at jeg skulle bli pappa, og jeg må innrømme at jeg startet å glede meg.. Så tror det blir en fantastisk opplevelse, selvom jeg venter litt til. Er jo kun 23 år, og har kjøpt ett enormt oppussingsobjekt av ett hus som tar noen år.. Ellers til trådstarter, foreldrene dine er kontrollerende sier du, hva skulle du ønske dem hadde gjort annerledes? At du skulle kunne legge deg kl 4 hver natt? Være oppe hele helga? Eller kanskje at du skal få lov til å drikke på gata? For det med at du skal legge deg tidlig, det har med døgnrytme og ditt eget velvære, både fysisk og psykisk. Drikke og røyke er for din egen helse, og for din egen sikkerhet. For du er KUN 16 år, du er ikke i stand til å ta vare på deg selv, uansett hva du tror. Og hvis de kjefter etc, så er det pga dem er glad i deg, og vil at du skal ha det bra, ikke motsatt Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Gleder meg til jeg får barn selv, som fjortenåring. Apropos overbefolkning... Få èn unge? Adopter? Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Da jeg var yngre ville jeg absolutt ikke ha barn. Men det endret seg etterhvert som søstrene mine fikk barn - det å holde de små klumpene etter fødselen var helt utrolig. Idag kan jeg med hånda på hjertet si, i en alder av 21, at jeg ser fram til å få egne barn en dag. Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg er 23, har aldri ønsket meg barn. Og jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt må skape en unnskyldning for det man mener? Noen vil rett og slett ikke ha barn, og det må man bare respektere, akkurat som at man må respektere at andre vil ha barn. Jeg hater ikke barn, helledussen, jeg har da jobbet i barnehage og hele pakka, men har fortsatt kommet frem til at det er noe jeg ikke vil ha selv, føler ingen behov eller trang til å få det. "Du vil forandre mening" er det noe jeg hører hver gang dette kommer på banen, det er like saklig som at jeg skulle si "du vil slutte å elske ungen din en dag, tro meg, du vil forandre mening". Det er også akkurat like sårende, som at dere mener vi lyver. Greit at dere er kjempe glad i ungen deres og det betyr alt for dere, men det gjør det ikke for meg. Hvorfor plager det dere sånn? Er dere redd for at jeg ikke skal akseptere at dere er glad for det valge det gjorde? Jeg bare lurer, isåfall, så støtter jeg dere uansett fullt ut, det er flott dere har fått noe dere elsker, men vennligst forstå at det ikke er noe for meg. 1 Lenke til kommentar
lamial Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det finnes faktisk folk som er frivillig barnløse. Det er helt teit å si at vi "kommer til å forandre mening"! Jeg kunne aldri tenke meg å få barn. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hm. Jeg er snart 24, og kan ikke si jeg føler det minste behov for å noen gang få barn. Verden er allerede overbefolket, så jeg kan ikke akkurat påstå at jeg synes det er nødvendig å produsere enda flere mennesker. Dessuten, jeg har ikke noe ønske om å sørge for at et barn blir født til en verden og et liv jeg ser på som stort sett meningsløs(t) og uten noen spesiell verdi utover den vi selv måtte finne på å gi den. Kan være en ide å få barn for så at barnet selv kan bestemme hvorvidt livet er verdt å leve, skal mye faenskap til for å ikke få livet verdt å leve. Og til trådstarter, du sier at foreldrene dine angrer på at de fikk deg? Hvordan forklarer du at de passer så mye på deg (er glad i deg)? Jeg tror også det at lysten for å få barn øker hvis man finner en kjæreste/samboer som man er virkelig glad i. Ligger no i genene om at vi må finne oss en partner og skaffe oss barn, hos de fleste i alle fall Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hadde dei vore skikkeleg glade i meg, hadde dei late meg få lov til å ha det litt meir kjekt i blant. Lenke til kommentar
Philley Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hva er det egentlig du mener med at du skal ha det mer "kjekt"? Vil det si at de skal la deg sitte oppe hele natten slik at du blir et vrak neste dag? Tro det eller ei,foreldrene dine er nok mer glad i deg enn du tror, de har bare en "rar" måte å vise det på. Sånn er de aller fleste foreldre, deal with it! Endret 4. februar 2008 av opty Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har aldri hørt om noen som angrer på at de har fått barn. Og de som evnt. angrer på at de fikk unger er ikke riktig vel bevart, etter min mening. Én teori er at det er derfor de ikke har fortalt deg det. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Vel, noen blir vist glad i disse små fulle dvergane som springe rundt... Noen fulle dvergar blir til ved uhell, noen er planlagt. Det er sånn som skjer, men skal ein ha ein full dverg i hus så bør ein og ha et navn på dvergen....... ehhh Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hadde dei vore skikkeleg glade i meg, hadde dei late meg få lov til å ha det litt meir kjekt i blant. Leser du det du skriver? Tror du ikke familien er glad i deg? Tror heller de prøver å passe på deg enn å la deg drikke deg dritings hver helg, og ende opp på andre siden av byen. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 hadde vært en morsom verden visst alle tenkte som deg.0 folk:) Då hadde i alle fall ikkje verda vorte overbefolka, og det hadde vore nok mat til alle! Tenk å hatt en liten Kalvegodt junior, som springer etter deg å gjentar alt det du sier for å blir så lik sitt store forbilde så mulig. Spør mange dumme spørsmål og gjør deg stolt med å ta vare på deg når du blir eldre. 1 Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det finst berre ein Kalvegodt Eg ville aldri hatt nokon kopi av meg sjølv! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det blir aldri nokon kopi uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå