Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kva skal ein med barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm. Jeg er snart 24, og kan ikke si jeg føler det minste behov for å noen gang få barn. Verden er allerede overbefolket, så jeg kan ikke akkurat påstå at jeg synes det er nødvendig å produsere enda flere mennesker. Dessuten, jeg har ikke noe ønske om å sørge for at et barn blir født til en verden og et liv jeg ser på som stort sett meningsløs(t) og uten noen spesiell verdi utover den vi selv måtte finne på å gi den.

 

Kan være en ide å få barn for så at barnet selv kan bestemme hvorvidt livet er verdt å leve, skal mye faenskap til for å ikke få livet verdt å leve.

 

Hvorfor skulle jeg få barn når jeg ikke ser noen grunn til å delta i å videreføre menneskerasen, ei heller har jeg noe ønske om å se menneskerasen leve videre? Hvorvidt livet er verdt å leve er jo opp til den enkelte å finne ut av. Selv ser jeg som sagt på livet som noe som er uten noen egentlig verdi eller mening. Vi er ikke annet enn resultatet av en tilfeldig mutasjon på en ubetydelig planet i et uendelig univers (som sannsynligvis bare er ett av mange universer), men vi liker å tro at menneskeheten er noe spesielt.

Lenke til kommentar

Jeg føler bare at det er et ønske som er i meg. Kanskje det er fordi jeg er kvinne. Men har alltid hatt ett ønske om å få barn, oppdra dem og se dem vokse opp til å bli lykkelige mennesker. En naturlig del av livet mitt tror jeg, det å få barn. Jeg tror jeg ville ha hatt et stort savn om jeg ikke hadde hatt muligheten til å få barn i noen form, enten mine egne biologiske, adoptere, prøverør osv.

Lenke til kommentar
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det? Etter mitt syn er barn berre ein pest og ei plage. Når dei er små er det skriking døgnet rundt, og når dei er eldre vert dei stabeist som er umoglege å hanskast med.

I dag er det jo mulig å slå to fluer i ett smekk, føre genene sine videre og tjene penger på det, samtidig som man slipper skrålingen: Sædbanken treng meir på kontoen

Lenke til kommentar
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det? Etter mitt syn er barn berre ein pest og ei plage. Når dei er små er det skriking døgnet rundt, og når dei er eldre vert dei stabeist som er umoglege å hanskast med.

 

Tenk hvis forledrene dine tenkte sånn? jaja, hadde ikke vært d største tapet.

Lenke til kommentar
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det? Etter mitt syn er barn berre ein pest og ei plage. Når dei er små er det skriking døgnet rundt, og når dei er eldre vert dei stabeist som er umoglege å hanskast med.

 

 

Så det du sier er at du angrer på at du ble født? et barn blir det som voksene lærer dem. og et barn skriker fordi DU ikke har klart å lære han/hun å snakke :p og jeg syns også at du overdriver kraftig...

Lenke til kommentar
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det?

 

Tenk hvis forledrene dine tenkte sånn? jaja, hadde ikke vært d største tapet.

 

Vel, ingen Kalvegodt, men ingen hadde visst korleis alternativet var, så i praksis ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Kva skal ein eigentleg med barn? Greitt nok at ein vil ha nokon etterkomarar, men er det verkeleg verdt det?

 

Tenk hvis forledrene dine tenkte sånn? jaja, hadde ikke vært d største tapet.

 

Vel, ingen Kalvegodt, men ingen hadde visst korleis alternativet var, så i praksis ingen forskjell.

 

Kva meiner du? Alternativet til meg? Du formulerer deg litt uklart synest eg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...