Gå til innhold

Hjelp til høyttalere som kan blåse bort naboen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
eg veit ikkje kass type du bør kjøpe men..kjøp logitech..beste greiene nokensinne.

Det var nok ikke akkurat det han ville ha.

 

Han tenker nok mer på noe slikt som dette:

CVCLS215BK_1_m.jpg

 

;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Vær så snill, no har me akkurat fått trådstarter her til å ditche CV, er det på an igjen? Kvifor i alle dagar er det eit poeng å lage så høg lyd at folk høyrer det gjennom hus og etasjer? Snakk om å kaste pengar ut vindauga.

Trodde egentlig det var det dette var snakk om, jeg.

 

EDIT: Å bråke så mye som mulig.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meyersound-riggene som Konsertsystemer.no og andre profesjonelle PA-leverandører leier ut spiller jo ganske rent og pent, og hvis jeg ville bokstavelig talt "blåse bort naboen" som topic sier, ville jeg satset på at en meyersound-rigg gjorde jobben. :) Like greit å betale 15k for å nuke naboen totalt i én dag, enn å svi 15k på et halvdårlig CV-anlegg som hverken låter bra eller spiller i nærheten av like høyt. Dog bør du da ha en elektriker innom først, for de trekker trolig nok strøm til å ta hovedsikringen din...

Lenke til kommentar

Finn deg noen brukte Cerwin Vega, med en 15-tommer (evt. to, men det er endel dyrere), nok å velge mellom på Finn.no. Forsterkeri må du også ha, en kraftig NAD effektforsterker f.eks funker bra, som 216/C270/C272 eller 218 sammen med en eller annen grei forforsterker til 500 kr. Evt. en PA-forsterker som egner seg sånn halvveis til hjemmebruk. Gjør du gode bruktkjøp taper du minimalt når du skal kvitte deg med dritten igjen, så det blir billig moro. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Meyersound-riggene som Konsertsystemer.no og andre profesjonelle PA-leverandører leier ut spiller jo ganske rent og pent, og hvis jeg ville bokstavelig talt "blåse bort naboen" som topic sier, ville jeg satset på at en meyersound-rigg gjorde jobben. :) Like greit å betale 15k for å nuke naboen totalt i én dag, enn å svi 15k på et halvdårlig CV-anlegg som hverken låter bra eller spiller i nærheten av like høyt. Dog bør du da ha en elektriker innom først, for de trekker trolig nok strøm til å ta hovedsikringen din...

Problemet er vel å sammenligne en kort glede med en lang glede (se: CV-anlegg).

Lenke til kommentar
Meyersound-riggene som Konsertsystemer.no og andre profesjonelle PA-leverandører leier ut spiller jo ganske rent og pent, og hvis jeg ville bokstavelig talt "blåse bort naboen" som topic sier, ville jeg satset på at en meyersound-rigg gjorde jobben. :) Like greit å betale 15k for å nuke naboen totalt i én dag, enn å svi 15k på et halvdårlig CV-anlegg som hverken låter bra eller spiller i nærheten av like høyt. Dog bør du da ha en elektriker innom først, for de trekker trolig nok strøm til å ta hovedsikringen din...

Problemet er vel å sammenligne en kort glede med en lang glede (se: CV-anlegg).

 

Du mener kort glede med langvarig frustrasjon? :) Personlig har jeg aldri likt Cerwin Vega, og om du ikke spiller musikk på partyvolum hver gang har du absolutt ingen vits i å kjøpe noe av den størrelsesorden uansett. Å svi 10-15k på et anlegg som ikke gir særlig god lyd, og vite at en kunne fått langt bedre saker til lavere pris er ikke hva jeg kaller lang glede.

 

Om målet bare er å blåse naboen unna burde en like greit klart seg med et par av meyersounds subber (les: 700HP), og da slipper du unna med noen tusenlapper for helgeleie. Bare husk å booke time hos en murmester til å fikse grunnmuren din etterpå, disse subbene kan kjøre 135dB i 30hz. Lei inn fire stykk, så får du 144dB totalt, men husk hørselvern. :)

Lenke til kommentar
Du mener kort glede med langvarig frustrasjon? :) Personlig har jeg aldri likt Cerwin Vega, og om du ikke spiller musikk på partyvolum hver gang har du absolutt ingen vits i å kjøpe noe av den størrelsesorden uansett. Å svi 10-15k på et anlegg som ikke gir særlig god lyd, og vite at en kunne fått langt bedre saker til lavere pris er ikke hva jeg kaller lang glede.

 

Om målet bare er å blåse naboen unna burde en like greit klart seg med et par av meyersounds subber (les: 700HP), og da slipper du unna med noen tusenlapper for helgeleie. Bare husk å booke time hos en murmester til å fikse grunnmuren din etterpå, disse subbene kan kjøre 135dB i 30hz. Lei inn fire stykk, så får du 144dB totalt, men husk hørselvern. :)

TS skal kjøpe seg et anlegg som slår betydelig bedre fra seg enn PC-anlegget hans, ikke arrangere konsert.

 

Med mitt forslag kan anlegget selges med et tap på kanskje en tusenlapp (helt avhengig av hvor god pruter/selger man er) om det holdes pent, selv etter et par år om komponentene allerede har noen år på baken. Det trenger heller ikke koste mer enn 5-6000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Du mener kort glede med langvarig frustrasjon? :) Personlig har jeg aldri likt Cerwin Vega, og om du ikke spiller musikk på partyvolum hver gang har du absolutt ingen vits i å kjøpe noe av den størrelsesorden uansett. Å svi 10-15k på et anlegg som ikke gir særlig god lyd, og vite at en kunne fått langt bedre saker til lavere pris er ikke hva jeg kaller lang glede.

Men hvis det er dette trådstarter mener er glede, så er din oppfatning likegyldig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Få tak i så mange PA Subber (med forsterkere) som du har plass til i stua (og kanskje noen topper)...

Hør med skoler, rockeklubber, discoteker, kor, kirker, meninghets hus osv...

Få tak i Fordeler skap og snakk med vaktmesteren i blokka og få opp 63 amper 3-fase strøm til leiligheten din...

Legg lapp i postkassene til alle naboene dine der du advarer dem...

Sett på Trance med masse bass og len deg tilbake og tell hvor lang tid det tar før naboen kommer opp å gratulerer deg med seieren i lydkrigen.. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...