Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan 200sx RS13 Sveitisk edition - Røde elsklingen min

uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cozmos sånne kommentarer kan du spare meg for, seriøst.

Prøv å vær 19 år gammel og kjøp og forsikre en sånn bil på deg selv OG ha råd til å style og kjøpe felger og alt mulig med en gang. Det blir dyrt.

Uranus, ikke gå for noe stylingskitt :) Bilen din kan bli såå mye kulere om du bare gjør små og forholdsvis billige forandringer. trenger ikke være mer en å bytte lykter, sette inn xeon og kanskje kjøpe noen større felger.

Lenke til kommentar

Lys under ca. 3000K (Kelvin) vil oppfattes som rød-aktig. Når lyset da kommer helt ned i 1800K blir det ganske rødt; ergo det får fredrik til å se rødt. :) En fantastisk vits, særlig siden det er så mye prat om nettopp Kelvin når det gjelder Xenon. :)

Er det ofte slike kontroller nede på Østlandet? Syns jeg hører om sånne stadig vekk. Har ennå tilgode å støte på en såkalt "storkontroll" her oppe på nordvestlandet. Bilbeltekontroller teller ikke ... Hva skjer nå da, må du på BT å godkjenne det du fikk mangel på?

Lenke til kommentar

Det er sjeldent det er slike kontroller som det var igår. Første gangen jeg har sett det i Skien hvertfall.

Nei nå må jeg vise bilen og få senkesettet godkjent i vognkortet innen den 15. Så jeg bestilte firehjulskontroll også slikt at det blir i orden, og det skal gjøres den 11.

Nå bestiller fattern time på Biltilsynet. Uff, kostnader jeg ikke trengte akkurat nå.

Lenke til kommentar
Lys under ca. 3000K (Kelvin) vil oppfattes som rød-aktig. Når lyset da kommer helt ned i 1800K blir det ganske rødt; ergo det får fredrik til å se rødt. :) En fantastisk vits, særlig siden det er så mye prat om nettopp Kelvin når det gjelder Xenon. :)

Er det ofte slike kontroller nede på Østlandet? Syns jeg hører om sånne stadig vekk. Har ennå tilgode å støte på en såkalt "storkontroll" her oppe på nordvestlandet. Bilbeltekontroller teller ikke ... Hva skjer nå da, må du på BT å godkjenne det du fikk mangel på?

Tenkte det samme. Tøffer rundt her med ikke-godkjent senk, "ulovlige"felger og ... men har aldri sett en slik kontroll langs veien. Bor i Stavanger. :)

Vitsen til Fredrik var litt søt. :love:

Lenke til kommentar

Hadde en Honda Accord 2.0. Har den forøvrig enda :p

Motor blir det steg 1 chip, og bytte deler til litt hissigere saker, rør til alu osv. Tror jeg trenger ny clutch så skal høre med han jeg handla fra (skylder meg en tjeneste) og se hva som kan gjøres.

Ellers blir det ekstrem felg oppgradering en dag når jeg får råd, og så vil jeg fokusere på å få bilen i perfekt stand (er to mini bulker som nesten ikke er synlig, og noe steinsprut osv jeg vil fikse) og så er det liten lekkasje bak i bagasjelukket og rust under vinga som jeg skal ta. Dette er prioriteringer for meg. Styling får komme hvis jeg gidder, vil heller få bilen heftig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Oi, sinnsykt lenge siden jeg har oppdatert denne tråden! Så er vel på tide nå :p

ifx276.jpg

Xenon montert.

n4f9z9.jpg

Blå lys med alu plate rundt.

11hw2a9.jpg

Fjernet orginal vinge, og her ser man hvorfor.

b4hy7l.jpg

Dårlig natt bilde av interiøret.

dfh7hi.jpg

Nye lyktehus.

21mc408.jpg

Klare blinkers foran.

14juams.jpg

Kouki baklykter i boks.

7301ab.jpg

Og montert.

of0dbq.jpg

Ny motor p.g.a ras.

vy60pl.jpg

Bilen på veien igjen.

70x5xu.jpg

Skjørter montert.

2rpv8kn.jpg

Samme her. Innerskjerm er løs på det bildet. Fikset i ettertid.

2938unt.jpg

Fått "tenningsnøkkel" lys :p Fikk feil farge på pæra, men fikses senere.

10p99pv.jpg

Før hvit, nå svart.

2dnzif.jpg

Tekstil lakk. Før veldig lys, nå mørk og fin.

79061-1402910.jpg

17. mai stemningsbilde.

3596703200_69d5dc5cdb.jpg

Kouki vett

1hawir.jpg

Ny turbo

2n7pki8.jpg

Fmic på plass

30xg3o9.jpg

Og sånn ser det ut.

2guz5w2.jpg

Taket lakkert svart.

708dc6.jpg

Motor ut pga lekkasje fra noen pakninger.

35k1tax.jpg

På plass på bukken.

nebb6c.jpg

Lamell slitt. Får ny gratis fra EF Motor.

c6nnr.jpg

Nytt førersete. Bestilte kun èn først for å se hvordan den er å sitte i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...