Gå til innhold

8800 gts vs xfx8800 gtx ? trenger jeg ny strømforskyner også?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en asus en8800 gts 640 mb, og vurderer sterkt å oppgradere til XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT.

Det jeg lurer på er følgende :

er det veldig mye forskjell mellom de 2 kortene i fart?

jeg har hørt du trenger 2x6pins for å koble til XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT.

Jeg har en 540 watt Hiper strømforskyner med bare en 6pins kabel.

Jeg har også en overgang fra vanlig 4 pins til 6 pins så jeg kan koble begge til.

Spørsmålet mitt er om det vill senke performance, eller må jeg ha en ny strømforskyner også?

takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke ha nytt hovedkort da det er kompatibelt og det ikke greier å utnytte båndbredden til forige generasjon PCI-Express. Tror kanskje du bør vente og se hva som kommer til høsten om du ikke føler at det kortet du allerede har går helt i sirup. Med andre ord, dersom du ikke irriterer deg over ytelsen, bør du vente litt. Tror ikke jeg vil anbefale å oppgradere til et annet kort i samme produktserie.

Antar du tenkte på det GTX-kortet som var på ukens tilbud. Det var et godt tilbud der og da med tanke på at det var for under 3 lapper. GTX og ULTRA krever at du har PSU med 2 kanaler til PCI-E. Det går an å bruke adaptere men det er ikke godkjent av produsenten. Tror ikke garantien gjelder dersom man bruker adaptere da disse kortene er ment brukt sammen med high end PSU.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...