kalg Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Finnes det et program for å tegne styrestrømskretser? Gratis er et must... Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 snakker vi for dataelektronikk eller sterkstrøm? Lenke til kommentar
kalg Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Det er 230v. For å lage styrestrøm til kontaktorer. For "innføring". Blir litt mer profft med maskintegnet dokumentasjon, enn blyantstreker. Kan godt være et tegneprogram, men det bør ha ferdige "industrisymboler". Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 da henger jeg meg på, for dette vil jeg gjerne ha... er vel ingen ulempe hvis det kan simmuleres også... Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hei. Se her: http://www.pcschematic.com/english/index.htm Trykk på linken "get free version" Good Luck Endret 29. januar 2008 av ragstian Lenke til kommentar
kalg Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk! Det var akkuratt det jeg så etter! Litt mye stesh, men det er jo et proffprogram, så det får gå. Resultatet så orntelig pent ut Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 går det an å simmulere ting med det programmet? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Nei, det tror jeg ikke. Jeg har i hvertfall ikke fått det til (Jeg har educational verision) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er "educational" det du betaler for, eller er det gratisversonen? og, er det noen som vet om on måte å få simulert styre (hoved)-strømsskjema? hadde vært så stilig, og forstår ikke hvorfor dette skal være vanskeligere enn ved multisim (multisim er uegnet, for det finnes ikke automatstyrte reléer)... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 jeg har PC-Schematic gjennom skolen Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sliter litt med PC Schematic. Jeg vil lage en oversiktsliste over tilkoblingene på tegningen, men forstår ikke hvordan jeg skal gjøre det. Noen som vil hjelpe? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde det ikke vært bedre å lage en egen tråd for dine PC Schematic problemer enn å kuppe en ett år gammel tråd som omhandler tegneprogram generelt? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde det ikke vært bedre å lage en egen tråd for dine PC Schematic problemer enn å kuppe en ett år gammel tråd som omhandler tegneprogram generelt? Jo, er mulig det. Tenkte bare at det var unødvendig og lage en ny tråd for en så liten sak som det helt sikkert finnes et enkelt svar på. Lenke til kommentar
Skaten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Sliter litt med PC Schematic. Jeg vil lage en oversiktsliste over tilkoblingene på tegningen, men forstår ikke hvordan jeg skal gjøre det. Noen som vil hjelpe? Meinar du at du skal laga ein oversikt som seier slik som: Frå stoppbrytar S2 2 til kontaktor K1 A1? Kanskje du kan lasta opp skjemaet ditt? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Meinar du at du skal laga ein oversikt som seier slik som: Frå stoppbrytar S2 2 til kontaktor K1 A1? Kanskje du kan lasta opp skjemaet ditt? Ja. Har ikke tid til å laste opp skjema nå, men det er det du beskrev jeg er ute etter. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Høres ut som Elcad for meg. Men dette er det skolene som bør stå for mht lisens og denslags. Tror ikke det finnes noen skreddersydde gratisløsninger her. Hvis du kan klare deg med fint skjema, så kan du jo alltids lære deg å bruke Inkscape. Det fungerer fint hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå