Padrel Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvordan får man sikkermodus i XP? Jeg har byttet skjerm og trenger å sette ned oppløsningen fordi nåverende skjerm ikke takler oppløsningen som er satt Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Er det ikke slik at windows justerer automatisk oppløsning ved detektering av ny skjerm som ikke er brukt før? Eller tar helt feil her? :oops: Du får jo ikke justert oppløsninga i sikkermodus uansett, er ikke den låst på 800x600 eller no? Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Min windows xp gjør det hvertfall ikke. Og i win98 kan man stille oppløsning i sikkermodus, men selve modusen vises i 640 x 480, der er den låst Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kan du ikke sette ned oppløsningen med den gamle skjermen? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 start->kjør->skriv "msconfig"->under boot.ini->marker /SAFEBOOT og restart, for å komme ut fjern haken og restart. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Er det ikke abre å trykke F8 under oppstart, eller er dette bare win2k? Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 start->kjør->skriv "msconfig"->under boot.ini->marker /SAFEBOOT og restart, for å komme ut fjern haken og restart. Ehh....hvordan kan jeg gjøre det når jeg ikke får gjort noe fordi alt er bare svirrende farger? Jeg må kunne gjøre noe før xp begynner å laste Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Kan du ikke sette ned oppløsningen med den gamle skjermen? Den har jeg ikke mer........ Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 start->kjør->skriv "msconfig"->under boot.ini->marker /SAFEBOOT og restart, for å komme ut fjern haken og restart. Ehh....hvordan kan jeg gjøre det når jeg ikke får gjort noe fordi alt er bare svirrende farger? Jeg må kunne gjøre noe før xp begynner å laste Du spurte og jeg svarte, men frstod jo at ikke dette ville hjelpe så mye :wink: Haropplevd dette på en gammel 15tommer og da var skermen en liten stripe på monitoren kopiert mange ganger, etter litt mysing fikk jeg fikset det. så det går ann... Men kan du ikke bare drasse med pcn opp til naboen? Lenke til kommentar
venuz Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva med å koble PCen til TVen hvis skjermkortet ditt har uttak for dette og du har en kabel og bruke? Anyway, fiks deg en oppstarts diskett og restart, hvis du ikke kommer deg inn uansett... Slå av og på maskinen på feil måte, til slutt vil det nok funke Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hehe......jo egentlig, men jeg gidder ikke gå ut i kulda nå, dessuten har jeg tatt noen pils og da måtte jeg i tilfellet GÅ, og det gidder jeg hvertfall ikke. men det er bare en nedlastingsmaskin, så det haster ikke. Men hvis noen andre vet.......... Lenke til kommentar
Sator Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det er faktisk ikke verre enn å trykke F8 som f når den skal til å boote Windows etter BIOS. Så stiller du om skjerm oppløsningen og reboter. Vil den alikevel kjøre den oppløsningen den hadde så boot i sikkerhets modus, innstaler så driverene til skjerm kortet på nytt da oppløsningen vil bli satt til default. Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Værre var det ikke Men jeg skulle alikevel legge inn 98 på den, så jeg formaterte like godt hele greia Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Drukner i vas her jo...F8 enkelt og greit når PC'n er ferdig å jokke på BIOS settingsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå