eirik1910 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Har søkt rundt om på nettet men finner ingen med lik problemstilling som meg. Det hele begynte med at jeg kjøpte meg ps3 for en stund tilbake, den fungerte helt tipp topp på nettet og spilte fifa på nettet som bare det, jeg plugget bare inn kabelen og var rett på nett uten noe problemer. MEN så for en ukes tid tilbake skulle en kompis opp til meg og ha noen filmer og vi skulle spille spill på LAN, jeg satte opp et hjemmenettverk, kalte det for BERGEN, og han kom seg inn å vi delte filer og styrte på, jeg gjorde det samme på mutteren sin PC, så jeg kunne dele skriver med henne. Men så etter vi var ferdig skulle jeg spille playstation, koblet til kabelen som min kompis hadde lånt, men internet funket ikke! Jeg startet med å skrive inn en manuell IP-adresse som funket, Default gateway og Nettverksmasken, skrev inn samme primary og secondary DNS som står på details på nettverkstilkoblingene på PCen min, men da fikk jeg feil med DNS server! :S Jeg prøvde så og gjøre alt automatisk, la ps3en finne IP-adresse, men da fikk jeg bare connection timeout, og den fikk ikke IP. Så problemet ligger nok på DNS server. Så mine spørsmål blir som følger; 1. Jeg laget et hjemmenettverk og kalte det altså for BERGEN, tok "denne maskingen kobler seg gjennom en gateway eller en hub, og det gjør de andre maskinene på nettverket og", kan det ha noe med det og gjøre, at PS ikke skjønner rett og slett hva som har skjedd? Og hvordan tilbakestiller jeg nettverkinnstillingene mine helt til standard uten noe som helst nettverk? 2. Jeg prøvde og sette opp en ny innstilling på min PC, "denne maskinen kobler seg direkte til internett, jeg har ikke nettverk ennå", men måtte fortsatt skrive et hjemmenettverk, og jeg brukte det som var standard, MSHOME. MEN det går jo ikke ann på ps3 og velge et nettverk så vitt jeg har fårstått med endeløse timer foran PC og ps3 de siste dagene. Det ble litt langt dette, håper noen tar seg bryet til og hjelpe, er sikkert ganske enkelt for en som har peiling på nettverk dette =) Mvh Eirik Endret 29. januar 2008 av eirik1910 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå